غذای گربه حبشی

بازدید: 1,687 بازدید

گربه حبشی و غذای مورد علاقش

غذای گربه حبشی ، نژاد گبره های حبشی  میتونه از قدیمی ترین نژاد های گربه ها باشه ، یه سری از افراد عقیده دارن که این گربه ها همون گربه هایی هستن که تو معابد مصر باستان به عنوان خدا  پرستیده میشدن چون نقاشی ها و مجسمه هایی که الان از اون زمان مونده شباهت زیادی به گربه های حبشی داره( البته راجب گربه های نژاد سیامی هم همین فکر رو میکنن) بعضی ها عقیده دارن  اصلیت این گربه مربوط به کشور حبشه هست و بعضیا هم عقیده دارن این گربه از سواحل اقیانوس هند و مناطق جنوب شرقی آسیاست.

میگن که اولین گربه نژاد حبشی رو یه سرباز انگلیسی بعد از تموم شدن جنگ تو حبشه به انگلستان برده و اسمش رو «زولو» گذاشته که این گربه دقیقا جد گربه های حبشی هست که الان خیلیا عاشق بازیگوشی و شیطنتش شدن. خطوط وبافت ها و رنگ موهای این گربه به اندازه ای قشنگ و چشم گیر بود که برای پیوند با گربه حبشی از نژادی با همون ویژگی های پوستی استفاده کردن. گربه حبشی اول مردم انگلیس رو شیفته خودش کرد و بعد به سمت قاره آمریکا رفت و باعث شد خیلی طرفدار داشته باشه حتی بعد از نابودی گربه ها تو جنگ جهانی حبشی های جدید اومدن و دوباره پرورششون ادامه پیدا کرد.

گربه های حبشی با اینکه خیلی شیطون و بازیگوشن ولی به راحتی میتونین توخ ونه ازشون نگهداری کنید اونا میتونن چند ساعت با اسباب بازیاشون بازی کنن و سرگرم بشن، بخاطر اینکه گربه های ورزشکاری هستن و بپربپرو دوس دارن بهرته چند تا سکو یا پله تو خونه داشته باشید تا راحت باشن، البته گربه های حبشی بیشتر ترجیح میدن با صاحبشون وقت بگذرونن و نیاز دارن که توجه بهشون داشته باشید. این نژاد علاقه زیادی داره با صاحبش صحبت کنه و باهاش فیلم ببینه و قدم بزنه و با صدای نازک و بامزش باهاتون صحبت کنه. گربه های حبشی عاشق نوازش شدن هستن با اینکه موهاشون بخاطر کوتاهی  نیاز به شونه کردن زیاد نداره ولی وقتی دست میکشید رو موهاش و براش برس میکشید خیلی خوشحال میشه و خودشو براتون لوس میکنه. گربه های حبشی رو آبیسینیان هم میگن که بخاطر بالا پایین پریدن و شیطنت زیادشه. این گربه ها همینطور که گفتیم عاشق صعود و پریدن هستن.

پوشش بدنی گربه حبشی

گربه های حبشی نوع خاصی ا ز پوشش رو دارن که اصطلاحا به اون tick میگن و معمولا موهاشون از ترکیب تیره و روشن یا همون سایه داره و یه درخشش  و گرمی خاصی داره که مثل گربه های وحشیه؛ پوشش بدنی اونا معمولا 4 رنگ اصلی داره که شامل: قهوه‌ای لکه دار، قرمز، آبی و حناییه و البته بعضی از گونه هاش رنگ های دیگه ای هم دارن. طول عمر این گربه های بازیگوش خوشگل بین 9 تا 10 ساله( اگه دچار بیماری نشن و غذاهایی که بهشون میدید مناسب باشه مدت بیشتری پیشتون میمونن و میتونید از وجودشون لذت ببرید)

مناسبترین غذای گربه حبشی

تغذیه گربه های حبشی به دلیل ورجه ورجه زیادی که دارند بسیار مهم است او در کنار غذاهای خانگی استفاده از غذاهای خشک ضروری است . ما برای گربه نژاد حبشی برند فریسکیز که یک برند فرانسوی است را معرفی میکنیم. که مناسب با گربه های حبشی با فعالیت زیاده یکی از طعم و مدل هاشو ما بهتون میگیم:

غذای خشک گربه فریسکیز،مناسب گربه های بالغ می باشد و با ترکیبات ارزشمند خود رژیم غذایی سالمی را برای او به ارمغان می آورد.آنتی اکسیدان های موجود در این محصول یک ترکیب فوق العاده قوی را برای پشتیبانی از  سلول های ایمنی بدن و افزایش قدرت سیستم دفاعی ایجاد کرده است. درصد بالای پروتئین ( حدود ۳۰ درصد ) و انواع ویتامین ها و مواد معدنی به رشد و حفظ بافت عضلات بدن و استخوان بندی گربه کمک می‌کند. همچنین وجود امگا ۳ و امگا ۶ که جزء اسیدهای چرب ضروری و بی ضرر برای بدن گربه هستند در این محصول آن را به یک تقویت کننده پوست و مو نیز تبدیل کرده است.طعم عالی و عطر وسوسه کننده، غذای خشک گربه فریسکیز ،غذا خوردن را برای گربه دلبندتان جذاب و لذت بخش می کند.

دسته بندی بلاگ
اشتراک گذاری
نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده − سیزده =

گربه ها

هیچ محصولی در گربه ها نیست.

ورود به سایت