خرید و فروش گربه اسکاتیش و بریتیش

بازدید: 1,594 بازدید
خرید و فروش گربه اسکاتیش و بریتیش

خرید و فروش گربه اسکاتیش و بریتیش

گربه ها حیوانات خانگی بامزه و بازیگوشی هستند که طرفداران زیادی دارند و افراد زیادی انها را به عنوان حیوان خانگی در مقابل سگ ها انتخاب میکنند، اما با توجه به توانایی در نگهداری و هزینه ها و وقتی که میتوانید برای گربه خود صرف کنید باید نژاد مناسب را انتخاب کنید.

معمولا نژادی که اکثرا در ایران برای نگهداری و سرپرستی انتخاب میشود اسکاتیش و بریتیش است زیرا بسیار ساکن و ارام هستند و نیز بازیگوشی گربه ها را نیز دارند، رنگ مو و ریزش کم موها نیز از عوامل دیگری است که باعث انتخاب این نژاد ها میشود؛ در ادامه این نوشته درباره این دو نژاد گربه بیشتر برای شما توضیح خواهیم داد و شرایط مناسب زندگی شان را برایتان شرح میدهیم.

خرید و فروش گربه اسکاتیش و بریتیش
خرید و فروش گربه اسکاتیش و بریتیش | خرید و فروش گربه اسکاتیش و بریتیش

گربه اسکاتیش

گربه های نژاد اسکاتیش‌ که پیدایش انها از کشور اسکاتلند بوده و سپس محبوبیتشان در سایر کشور های اروپایی و امریکایی افزایش پیدا کرده است گربه‌هایی باهوش، مهربان و بازیگوش هستند، این شخصیت دوست‌داشتنی آن‌ها و ظاهر بانمکشان باعث شده است که در چند سال اخیر محبوبیت بسیاری کسب کنند این ویژگی اجتماعی بودن انها از کودکی تا بزرگسالی انها همراهشان است.

بیماری های شایع در بین گربه های اسکاتیش

  1. بیماری مفصل دژنراتیو DJD : این بیماری دم، مفصل مچ پا و زانو را درگیر می کند و باعث درد یا تحرک ضعیف می شود. اگر در دم پیشرفت داشت و باعث خشکی دم شد، باید با دقت آن ها را بلند کنید و در دست بگیرید.
  2. کاردیومیوپاتی هیپرتروفیک: نوعی بیماری قلبی است که در این نژاد مشاهده شده است، اما هنوز ثابت نشده است که یک بیماری ارثی است.
  3. بیماری کلیه پلی کیستیک: یک مشکل مادرزادی ارثی است که باعث تشکیل کیسه های پر از مایع در کلیه ها می شود.
خرید و فروش گربه اسکاتیش و بریتیش
خرید و فروش گربه اسکاتیش و بریتیش | خرید و فروش گربه اسکاتیش و بریتیش| خرید و فروش گربه اسکاتیش و بریتیش

ویژگی های ظاهری گربه اسکاتیش

  1. گوش های تا خورده ( که در گربه های اسکاتیش فولد مشاهده میشود و البته در نژاد اسکاتیش نوع انفولد نیز وجود دارد که رسیدگی کمتری نسبت به نوع فولد میخواهد و بیماری های مربوط به گوش نیز کمتر برای ان پیش خواهد امد)
  2. چشمان درشت و گرد
  3. گردن کوتاه
  4. دم باریک و بلند با سره گرد
  5. پاهای کوتاه
  6. بینی کوتاه و انحنا دار
  7. سر کاملا گرد

گربه بریتیش

گربه‌ های نژاد بریتیش که اصالتاشان به بریتانیا یا انگلستان برمیگردد و یکی از گربه های سلطنتی این کشور به شمار می ایند و یکی از محبوب ‌ترین نژادها به شمار می روند که ذات مهربان، شخصیت آرام و ارتباط قوی‌ ای که آنها با  صاحب خود برقرار میکنند شناخته می شوند و البته مانند مردمان بریتانیا غرور و ارامی در حرکاتشان مشخص است، بریتیش شورت هیر مانند تمامی نژاد های دیگر گربه‌ها به صورت ذاتی مستقل است اما این نژاد به خصوص به دلیل شخصیت مهربان، وفادار و دوست ‌داشتنی خود شناخته شده است و همین باعث شده که قیمت گربه بیریتیش نسبت به قبل کمی بالاتر برود.

خرید و فروش گربه اسکاتیش و بریتیش
خرید و فروش گربه اسکاتیش و بریتیش | خرید و فروش گربه اسکاتیش و بریتیش

ویژگی های ظاهری گربه بریتیش

گربه های نژاد بریتیش سر بزرگ و گردی دارند و دارای بدنی عضلانی با سینه‌ای پهن می باشند، پاهای قطور همراه با پنجه‌های گرد و دم نوک گرد هم از دیگر ویژگی های این نژاد گربه است؛ رنگ غالب این گربه‌ها خاکستری است یا به اصلاح بلو است، همچنین این گربه ها چشم‌ها بزرگ و گرد دارند که در نژاد اصیل آبی پر رنگ یا زرد یا نارنجی و مسی بسیار درخشان و پر رنگ است و دل  شما را میبرد یکی از ویژگی‌هایی که آنها را متمایز می‌کند حالت لبخند مانندی است که صورت آنها به خود گرفته است.

بیماری های شایع در بین گربه های بریتیش

  1. التهاب لثه
  2. کاردیومیوپاتی هیپرتروفیک
  3. اضافه وزن

طول عمر گربه بریتیش و اسکاتیش

بریتیش نژاد مقاومی است که میانگین طول عمر او حدود 15 سال است، اما بعضی از گربه ‌های بریتیش هم بوده‌اند که 20 سال عمر کرده‌اند؛ گربه های اسکاتیش نیز چه از نوع فولد و چه از نوع انفولد بر حسب این که آن‌ها را کجا و در چه شرایطی نگهداری میشوند، می‌توانند به طور متوسط بین 11 تا 15 سال عمر کنند.

خرید و فروش گربه اسکاتیش و بریتیش
خرید و فروش گربه اسکاتیش و بریتیش | خرید و فروش گربه اسکاتیش و بریتیش

وزن و اندازه گربه اسکاتیش و بریتیش

به طور کلی اسکاتیش ، گربه ای با اندازه متوسط و دارای ساختار بدنی جمع و جور است؛ وزن ماده های آنها تقریباً 3 تا 4 کیلوگرم است در حالی که وزن نرها حدود 4 تا 6 کیلوگرم است؛ میانگین وزن گربه بریتیش نر 4 تا 8 کیلوگرم و میانگین وزن ماده ها 3 تا تقریبا 6 کیلو گرم است، بهتر است برای جلوگیری از چاق شدن هر دو نژاد در نحوه غذا دادن به انها و میزان غذا در هر وعده کنترل کامل داشته باشید.

از کدام پرورش دهنده میتوان گربه های با اصالت و از پدر و مادر اصیل خریداری کرد؟

اگه دوست دارید بیشتر با گربه ها و زندگیشون و کارایی که انجام میدن آشنا بشید حتما مقاله ها و نوشته های پتریزو رو بخونید و سوالاتتون رو تو قسمت نظرات از ما بپرسید یا به شماره هایی که توسایت هست با ما تماس بگیرید.

برای خرید بچه گربه های نژاد دار مثل پرشین و اسکاتیش فولد و انفولد و…. میتونید به سایت پتریزو برید، حتی اگه تو شهر دیگه ای به جز تهران هستید هم پتریزو براتون عکس و فیلم میفرسته و میتونید بچه گربه مورد علاقتون رو انتخاب کنید و بعد از اون خیلی سریع بچه گربتون رو سالم و سلامت در خونتون تحویل بگیرید.

خرید و فروش گربه اسکاتیش و بریتیش
خرید و فروش گربه اسکاتیش و بریتیش | خرید و فروش گربه اسکاتیش و بریتیش

بچه گربه هایی که از پتریزو میخرید همشون واکسن زده هستن و از پدر و مادر وارداتی و کاملا اصیلن البته پتریزو گواهینامه WFC از سازمان جهانی گربه ها از آلمان رو داره که این باعث میشه با خیال راحت تری مورد علاقتون رو ازش بخرید.

لازمه اینو هم بدونید که بچه گربه های پتریزو تا 55 روزگی از شیر مادرشون تغذیه میکنن نه شیر خشک و همین باعث میشه که وقتی  به سن بلوغ رسیدن مشکلات کمتری از لحاظ بیماری های جسمی داشته باشن و شما با خیال راحت بچه گربه خوشگلتون رو بزرگ کنید. برای دیدن عکسای نژادای مختلف بچه گربه های مثل اسکاتیش فولد و پرشین میتونید به اینستا یا سایت پتریزو برید و حتی سوالی درباره نژادا داشتید از ما تو سایت بپرسید تا پرورش دهنده و مشاورای ما بهترین اطلاعات رو به شما بدن و راهنماییتون کنن.

 

دسته بندی بلاگ گربه
اشتراک گذاری
نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست − 5 =

گربه ها

هیچ محصولی در گربه ها نیست.

ورود به سایت