آماده سازی خانه برای گربه و 16 نکته مهم درباره ان

بازدید: 2,070 بازدید
آماده سازی خانه برای گربه

آماده سازی خانه برای گربه

آماده سازی خانه برای گربه
آماده سازی خانه برای گربه | آماده سازی خانه برای گربه

قبل از اینکه گربه بالغ یا بچه گربه بخرید و به خونه بیارید باید خونه رو آماده کنید چون گربه ها خیلی بازیگوشن و ممکنه هرجایی از خونه یه چیزی پیدا کنن که براشون خطرناک باشه و باعث مریض شدنشون بشه. ما تو این نوشته پت اسنپ براتون کارای ضروری  که باید قبل از اوردن بچه گربه به خونه انجام بدید رو میگیم.

به طور کلی هر آنچه برای کودک 2 ساله ی انسان خطرناک محسوب می شود، لازم است که دور از دسترس گربه مخصوصا بچه گربه قرار گیرد. توجه داشته باشید که گربه خلاف بچه ی انسان توانایی پریدن دارد و بسیار هم کنجکاو است.

بنابراین تمام چیزهایی که بنا به هر دلیلی نباید در دسترس گربه قرار داشته باشد را جایی بگذارید که به معنای واقعی در دسترس نباشد مثلا کمدی که درش به آسانی باز نمی شود و یا قفل دارد و فقط در ارتفاع گذاشتن به احتمال زیاد کارساز نخواهد بود.

نکات مهم آماده سازی خانه برای گربه

  1. تمام داروها باید دور از دسترس گربه باشند. به ویژه داروهای مسکن و ضد درد مانند: آسپرین، استامینوفن و… که برای آن ها مانند سم عمل می کند.
  2. تمامی ضد یخ ها و موادی که حاوی تمیزکننده هستند برای گربه ها کشنده است. لطفاً و حتماً مطمئن شوید که در دسترس گربه قرار ندارند.
  3. ضد عفونی کننده ها و تمیزکننده های سرویس بهداشتی را در کابینت قرار ندهید. چرا که گربه به راحتی می تواند یاد بگیرد که چگونه در کابینت را باز کند.
  4. در توالت فرنگی را بسته نگه دارید. بچه گربه احتمال دارد که داخل آن بیفتد و گربه های بالغ هم با آشامیدن آب آن مسموم شوند.
  5. گل ها و گیاهانی مانند: گل صد تومانی، لیلیوم(سوسن)، سنبل، دارواش، دیفن باخیا، آلوئه ورا و الگونما برای گربه سمی هستند و نباید در خانه نگهداری شوند.
  6. اگر عادت دارید که در خانه تان دسته گل یا شاخه گل باشد، حتماً باید مطمئن شوید که گلبرگ یا ساقه آن برای گربه سمی نخواهد بود.
  7. اگر در خانه شومینه دارید مراقب باشید که ورودی آن را کاملاً ایمن کرده اید. در غیر این صورت اگر گربه تان کنجکاو باشد، کف خانه تان پر از رد سیاه پنجه های گربه ی عزیزتان خواهد شد و در صورتی که گربه تان خیلی کنجکاو باشد، می توانید او را با صورتی سیاه در پشت بام خانه پیدا کنید.
  8. اگر خانه تان در ارتفاع قرار دارد و دسترسی به بالکن دارد، هرگز به گربه اجازه رفتن به بالکن را ندهید.
  9. کیسه های پلاستیکی مخصوصا کیسه های دسته دار می تواند هنگام بازی گربه با آن، باعث ایجاد خفگی شود
  10. در زمان اتوکشیدن لباس های تان حواس تان باشد که صفحه ی داغ اتو با صورت گربه برخورد نکند و زمانی که کارتان تمام شد آن را در محلی غیرقابل دسترس قرار دهید.
  11. پنجره های خروجی آپارتمان یا خانه تان را باز نگذارید. در بعضی موارد گربه ی شما این توانایی را دارد که توری را باز کند. اگر لازم شد که پنجره ای را باز بگذارید، حتماً مطمئن شوید که گربه نمی تواند توری را باز کند و خود شما نیز حواس تان به پنجره خواهد بود.
  12. سیم های برق مخصوصا سیم های نازک را با پوشش پلاستیکی بپوشانید که گربه تان با گاز گرفتن آن دچار برق گرفتگی نشود.
  13. هر جسم کوچکی که گربه ی شما توانایی بلعیدن آن را دارد مانند: سکه های کوچک، تیله ی بازی و… باید دور از دسترس گربه قرار داشته باشند.
  14. در صورتی که از شمع و وارمر زیاد استفاده می کنید حواس تان باشد که گربه و شمع را با هم تنها نگذارید! چرا که امکان واژگون شدن اتفاقی آن وجود دارد و ممکن است باعث آسیب و یا آتش سوزی شود.
  15. از اشیاء و لوازم قیمتی خود محافظت کنید. چرا که گربه مسئولیتی در قبال گم شدن یا خسارت وارده ی احتمالی نمی پذیرد.
  16. حتماً مطمئن شوید که تمام سیم ها، روبان های تزئینی، ریسمان ها، نخ دندان یا دردسترس گربه قرار نمی دهید یا در زمانی که این موضوع اجتناب ناپذیر است، مانند سیم های برق داخل خانه، حتماً برای شان روکش تهیه می کنید. گربه ها به دلیل اینکه روی زبان شان خارهای ریزی وجود دارد ممکن است که بخشی از این سیم ها و روبان ها و… ناخودآگاه به زبان شان بچسبد واگر داخل معده شان برود باعث ایجاد مشکلات و بیماری خواهد شد.
آماده سازی خانه برای گربه
آماده سازی خانه برای گربه | آماده سازی خانه برای گربه

کنجکاوی گربه بعد از آماده سازی خانه برای گربه

گربه محل جدید زندگی اش را جز به جز بررسی و کنکاش خواهد کرد تا همه ی سوراخ سنبه های آن را یاد بگیرد. متأسفانه جمله ی قدیمی و معروف «کنجکاوی بیش از حد، سر گربه را به باد می دهد.» تا حد زیادی درست است.

بچه گربه ها و حتی گربه های بالغ اگر به حال خودشان گذاشته شوند، مکان هایی را برای قایم شدن انتخاب می کنند که در برخی موارد خارج شدن از آن برای شان سخت و دشوار است، به طور مثال اگر عادت داشته باشید که صندلی تان را رو به جلو خم کنید. ممکن است گربه برای کنجکاوی به زیر آن برود واگر شما در این زمان صندلی را به حالت قبلی برگردانید، به گربه تان آسیب وارد می شود.

اگر داخل خانه تان خشک کن لباس و یا ماشین لباس شویی دارید، حتماً همیشه در آن را بسته نگه دارید. متأسفانه مواردی دیده شده است که گربه برای استراحت به داخل ماشین لباس شویی رفته و فرد بدون آنکه متوجه باشد ماشین را روشن کرده است.

برای جلوگیری از ایجاد تراژدی اضافی در زندگی، حتماً این عادت را در خود پرورش دهید که فضاهای خالی را که قابل دسترس برای گربه تان است را بررسی کنید تا خطری متوجه عزیزدردانه تان نباشد.

چگونه گربه را بغل کنیم؟

گربه ها اصولاً برای بغل کردن آفریده نشده اند. به همین خاطر اگر تمایل به بغل کردن و بلند کردن آن ها دارید، به آرامی و مهربانانه این کار را انجام دهید.

حمله یا خیزش ناگهانی به سمت گربه ها می تواند باعث شود که به آن ها استرس و اضطراب وارد شده و برای مدتی زیر مبل یا مخفیگاه هایی که از قبل در نظر گرفته اند، پنهان شوند، رعایت موارد زیر هنگام بغل کردن گربه به شما و او کمک می کند که هر دو به توافق و صلح در این مورد برسید:

  • با یک دست زیر باسن مبارک گربه تان را بگیرید که بتوانید از مرکز ثقل و وزن عمده ی گربه حمایت کنید.
  • گربه ها باید به گونه ای بغل شوند که پاهای شان به سمت پایین باشد.
  • از دست دیگرتان برای حمایت از قفسه ی سینه گربه استفاده کنید.
  • اگر گربه تان بزرگ و سنگین است، برای بلندکردن او بازوی تان را پشت بدن گربه قرار دهید و دست دیگرتان را از بین پاهای گربه ببرید و به بدنش بچسبانید که نتواند از آغوش گرم شما فرار کند.
آماده سازی خانه برای گربه | آماده سازی خانه برای گربه

اگر گربه شما در هنگام بلند کردنش شما را گاز گرفت یا پنجه هایش را بیرون آورد، چند لحظه صبر کنید و سعی نکنید که او را به زور بلند کنید، اگر به زور متوسل شوید، غریزه ی شکار را در گربه تان تحریک کرده اید و در نهایت این کار باعث می شود که او شما را محکم تر گاز بگیرد.

اما اگر به او فرصت دهید تا آرامشش را به دست آورد و غریزه ی شکارش خاموش شود، به راحتی می توانید او را بغل کنید، اگه دوست دارید بیشتر با گربه ها و زندگیشون و کارایی که انجام میدن آشنا بشید حتما مقاله ها و نوشته های پتریزو رو بخونید و سوالاتتون رو تو قسمت نظرات از ما بپرسید یا به شماره هایی که توسایت هست با ما تماس بگیرید.

خرید بچه گربه از کدام پرورش دهنده معتبر گربه در تهران امکان پذیر است؟

اگه دوست دارید بیشتر با گربه ها و زندگیشون و کارایی که انجام میدن آشنا بشید حتما مقاله ها و نوشته های پتریزو رو بخونید و سوالاتتون رو تو قسمت نظرات از ما بپرسید یا به شماره هایی که توسایت هست با ما تماس بگیرید.

برای خرید بچه گربه های نژاد دار مثل پرشین و اسکاتیش فولد و انفولد و…. میتونید به سایت پتریزو برید، حتی اگه تو شهر دیگه ای به جز تهران هستید هم پتریزو براتون عکس و فیلم میفرسته و میتونید بچه گربه مورد علاقتون رو انتخاب کنید و بعد از اون خیلی سریع بچه گربتون رو سالم و سلامت در خونتون تحویل بگیرید.

بچه گربه هایی که از پتریزو میخرید همشون واکسن زده هستن و از پدر و مادر وارداتی و کاملا اصیلن البته پتریزو گواهینامه WFC از سازمان جهانی گربه ها از آلمان رو داره که این باعث میشه با خیال راحت تری گربه مورد علاقتون رو ازش بخرید.

آماده سازی خانه برای گربه
آماده سازی خانه برای گربه | آماده سازی خانه برای گربه

لازمه اینو هم بدونید که بچه گربه های پتریزو تا 55 روزگی از شیر مادرشون تغذیه میکنن نه شیر خشک و همین باعث میشه که وقتی  به سن بلوغ رسیدن مشکلات کمتری از لحاظ بیماری های جسمی داشته باشن و شما با خیال راحت بچه گربه خوشگلتون رو بزرگ کنید. برای دیدن عکسای نژادای مختلف بچه گربه های مثل اسکاتیش فولد و پرشین میتونید به اینستا یا سایت پتریزو برید و حتی سوالی درباره نژادا داشتید از ما تو سایت بپرسید تا پرورش دهنده و مشاورای ما بهترین اطلاعات رو به شما بدن و راهنماییتون کنن

 

دسته بندی بلاگ
اشتراک گذاری
نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × 3 =

گربه ها

هیچ محصولی در گربه ها نیست.

ورود به سایت