پر طرفدارترین گربه ها درجهان2

بازدید: 2,779 بازدید

پر طرفدارترین گربه ها درجهان 2

گربه مانو مصری:

متخصصین بر این باورند که گربه ی مانو مصری از نژاد گربه های وحشی آفریقایی است. کلمه ی مانو نیز که در اسم این نژاد وجود دارد، در زبان مصر باستان به معنای گربه بوده است.

  • ویژگی های ظاهری:

ظاهری خال خالی و شبیه به پلنگ دارد. الگویی به رنگ سیاه در بالای بینی و بر پیشانی اش دارد که ظاهر این گربه را از سایر نژادها متفاوت می کند.

  • ویژگی های برتر:

این گربه بسیار باهوش است و اگر خانواده دار بشود اهل خانه و زندگی است! خودش را وقف خانواده اش می کند. چهره ای نزدیک به گربه های وحشی دارد و راه رفتنش بسیار شبه به پیتا است. مانو مصری جز گونه های گران قیمت هستند و پیدا کردن گربه ای از این نژاد سخت و دشوار است.

  • ویژگی های برجسته:

نسبت به همنوعان دیگرش بسیار خاص و متفاوت است و چهره ی همیشه مضطرب و نگرانش ظاهرش را با نمک تر کرده است.

اگزوتیک:

این نژاد حاصل معاشقه ی گربه ی موکوتاه پرشین و موکوتاه آمریکایی است که زیبایی خاصی را به جامعه گربه ها داده است

  • ویژگی های ظاهری:

بعضی ها می گویند که این نژاد شبیه به پرشینی شده که پیژامه پوشیده است که البته پر بیراه نیست. گربه ی اگزوتیک هم چهارشانه و عضلانی است و هم دست و پای کوتاه و پشمالویی دارد.

  • ویژگی های برتر:

همه ی ویژگی های گربه ی پرشین در گربه ی اگزوتیک وجود دارد البته غیر از خرابکاری هایش، همچنین به دلیل موهای کوتاهی که دارد هر روز احتیاج به شانه زدن ندارد. کم هم از گربه ی پرشین فعال تر هستند و در این موضوع کمی از اجداد تنبل خود فاصله گرفته اند.

درست است که موهای کوتاهی دارند اما این موضوع بدین معنا نیست که اصلاً احتیاجی به شانه زدن ندارند. حتماً هفته ای چندبار برای جلوگیری از گره خوردن باید شانه شوند.

  • ویژگی های برجسته:

به راحتی با سایر حیوانات ارتباط برقرار می کنند و از نژاد پرشین باهوش تر هستند.

  • برای چه سرپرستی مناسب هستند؟

شاید باورتان نشود ولی برای همه مناسب هستند. چه مجرد چه متأهل، چه آروم و در نهایت چه پر انرژی و فعال.

هاوانا قهوه ای:

ریشه ی این نژاد به کشور انگلستان برمیگردد. در دهه ی 1950 گربه ی هاوانا علاقه مندان خودش را پیدا کرد و نام این نژاد را از روی برند سیگاری که آن زمان محبوب بود، برداشتند.

  • ویژگی های ظاهری:

موی کوتاهی دارند و بدن لاغرشان تقریباً به طور کامل به رنگ قهوه ای است درست مانند سیگار برگ؛ می توان گفت که به نژاد سیامی شبیه هستند.

  • ویژگی های برتر:

باهوش، خونگرم والبته بسیار مهربان. تقریباً سر و صدای بلندی در مقایسه با سایر گربه ها ایجاد می کنند و روحیه ی حساسی نیز دارند.

  • ویژگی های برجسته:

خصوصیات جسمانی گربه ی بریتیش ونژاد آمریکایی براون در گربه ی هاوانا قهوه ای مشهود است که از نظر فیزیکی او را دارای بدنی قدرتمند می کند.

هیمالین:

ترکیب سیامی و پرشین گربه ای می شود که موهای بلندی دارد که از پرشین به ارث برده و رنگ بدنش را از گربه ی سیامی. اسم این نژاد را هیمالین نام گذاری کرده اند و در اصطلاح به آن هیمی نیز می گویند.

  • ویژگی های ظاهری:

تمامی گربه های این نژاد چشمان آبی رنگ دارند، چهارشانه و قوی هستند، دهان و پوزه ای کوتاه دارند و مدل موی شان ابریشمی است.

  • ویژگی های برتر:

به طرز عجیبی وفادار به سرپرستش است. موهایی بلندی که ظاهر زیبایی هم به او داده باعث می شود که هر روز احتیاج به شانه زدن و مراقبت داشته باشد.

  • ویژگی های برجسته:

به اندازه ی گربه ی سیامس باهوش نیست اما از گربه ی پرشین باهوش تر است.

مین کون:

ریشه ی این نژاد به آمریکا باز می گردد. به علت پشمالو بودنش و همچنین دمش که بسیار شبیه راکون است، نام او را مین کون گذاشته اند.

  • ویژگی های ظاهری:

بدن پشمالو، موهایی ضد آب و عضلات مستحکم از ویژگی های بارز این نژاد است. همچنین یکی از سنگین وزن ترین گربه های خانگی محسوب می شوند. وزن آن ها معمولاً چیزی بین 5/4 الی 8 کیلوگرم است.

  • ویژگی های برتر:

رفتاری بسیار اجتماعی و دوستانه دارد و گربه ی پرانرژی ای محسوب می شود. همچنین از آن دست گربه هایی نیست که شب ها دیر بخوابد و شما را کلافه کند. اگرچه موهایش به اندازه ی گربه های پرشین احتیاج به مراقبت ندارند اما باز به این معنا نیست که اصلاً نیازی نیست که موهایش را شانه بزنید. در واقع هفته ای چندبار باید اساسی مین کون ها را شانه کنید.

  • ویژگی های برجسته:

مین کون ها سر و صدای زیادی ندارند و اغلب صداهای دلنشینی از خودشان در می آورند که میوشان را بسیار دلنشین و جذاب می کند.

مانکس:

بسیاری بر این باورند که ریشه ی این نژاد به گربه های ساکن جزیره ی من می رسد.

  • ویژگی های ظاهری:

ویژگی منحصر به فردی که این گربه نسبت به سایر گربه ها دارد، نداشتن دم است. گربه های مانکس تنوع رنگ با الگوهای مختلفی بسیاری دارند. هنچنین پاهایش بلندتر از دستانش است که باعث شده گربه ی مانکس شبیه به خرگوش به نظر برسد.

  • ویژگی های برتر:

بسیار خونگرم، منعطف و خوش برخورد هستند. نژاد مانکس مشکلات ژنتیکی بسیاری می تواند داشته باشد که سلامتی اش را تهدید می کند.

  • ویژگی های برجسته:

ضریب هوشی مانکس نسبت به میانگین گربه های دیگر کمی بالاتر است.

اوسیکت:

اوسیکت قیافه ای شبیه به نژاد گربه های آفریقایی دارد ولی در دی ان ای آن ها نشانه ای مبنی بر آن وجود ندارد. اوسیکت در طول زمان از پیوند گربه ی مو کوتاه آمریکایی، سیامی و آبسینیان به وجود آمده است.

  • ویژگی های ظاهری:

اوسیکت بدنی خال خالی دارد که همراه با پاهایی که طرح راه راه به خود گرفته حسابی او را جذاب کرده است. البته از هیکل عضلانی و خوش فرم او هم نباید غافل شد.

  • ویژگی های برتر:

اجتماعی و تعامل پذیر با آدم ها از ویژگی های بسیار بارز این گربه است، موهای کوتاهش احتیاج به شانه زدن منظم و همیشگی ندارد و جالب است بدانید که کم ترین نقص را در ژن خود دارد. تنها نکته ی احتیاطی این نژاد، کمیاب و گران بودن آن است.

  • ویژگی های برجسته:

کاملاً قابل تربیت و آموزش پذیر است؛ اوسیکت ها به راحتی پوزه بند را برای گشت و گذار می پذیرند و با شما همراه می شوند.

  • برای چه سرپرستی مناسب هستند؟

برای فردی که گربه ای با قیافه ای خاص و وحشی اما با خوبی مهربانی را دوست دارد.

اگه دوست دارید بیشتر با گربه ها و زندگیشون و کارایی که انجام میدن آشنا بشید حتما مقاله ها و نوشته های پتریزو رو بخونید و سوالاتتون رو تو قسمت نظرات از ما بپرسید یا به شماره هایی که توسایت هست با ما تماس بگیرید.

برای خرید بچه گربه های نژاد دار مثل پرشین و هیمالین میتونید به سایت پتریزو برید، حتی اگه تو شهر دیگه ای به جز تهران هستید هم پتریزو براتوت عکس و فیلم میفرسته و میتونید بچه گربه مورد علاقتون رو انتخاب کنید و بعد از اون خیلی سریع بچه گربتون رو سالم و سلامت در خونتون تحویل بگیرید

 

 

دسته بندی بلاگ
اشتراک گذاری
نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده − یازده =

گربه ها

هیچ محصولی در گربه ها نیست.

ورود به سایت