عقیم سازی گربه و مراقبت های بعد از ان

بازدید: 2,153 بازدید
عقیم سازی گربه

عقیم سازی گربه

عقیم سازی گربه
عقیم سازی گربه

امروزه عقیم سازی حیوانات خانگی مخصوصا سگ و گربه در بین صاحبان انها رواج بسیار زیادی داشته است، البته بیشتر دامپزشکان برای  جلوگیری از رفتار پرخاشگرانه و غیر عادی و فرار کردن این حیوانات در خانه در فصل جفتگیری عقیم سازی را یک اصل مهم میدانند و به اپارتمان نشینان نیز کمک زیادی میکند تا همسایه ها از صداهای تولید شده توسط حیوان اذیت نشوند.

عقیم سازی گربه همچنین از ایجاد بیماری های مختلف مخصوصا سرطان جلوگیری میکند و از کثیف شدن فرش و خانه توسط گربه ماده در زمان عادت ماهانه جلوگیری خواهد کرد، برای  اینکه مطمئن شوید عقیم سازی گربه هیچ مشکلی برای او ایجاد نخواهد کرد در ادامه این مطلب با ما همراه باشید.

روش عقیم سازی گربه نر و ماده

کلمه عقیم‌ سازی به معنای جلوگیری از تولید مثل با کمک جراحی می باشد؛ این روش برای گربه های نر و ماده مختلف است به صورتی که در گربه های نر این کار با اخته کردن یا در اوردن بیضه ها و در گربه های ماده با در اوردن تخمدان های گربه صورت میگیرد و به این صورت مشکلی برای زیست و ادامه حیات گربه به وجود نمی اید و حتی در گربه های ماده باعث جلوگیری از سرطان سینه که بسیار هزینه بر و خطرناک است میشود.

عقیم سازی گربه
عقیم سازی گربه

زمان مناسب عقیم سازی گربه

گربه های نژاد های مختلف در سن 5 تا 6 ماهگی وارد بلوغ جنسی میشوند و اگر میخواهید از بارداری  ناخواسته گربه خود جلوگیری کنید بهتر است حتما در سن 4 ماهگی و بعد از دریافت واکسن اولیه نسبت به عقیم سازی گربه خود اقدام کنید؛ اما بهتر است حتما زمان مناسب عقیم سازی را با دامپزشک مخصوص گربه خود هماهنگ کنید.

مدت زمان عقیم سازی گربه

عقیم سازی گربه
عقیم سازی گربه | عقیم سازی گربه

عمل عقیم سازی برای گربه  نر ۲ دقیقه و برای گربه‌ی ماده ۱۵ الی ۲۰ دقیقه طول میکشد و بعد از انجام عمل حدود 10 تا 20 دقیقه زمان می برد تا گربه شما بهوش اید و دکتر بتواند علائم ان را بررسی کند.

روش عقیم سازی گربه

برای عقیم سازی نیاز است که حیوان شما کاملا بیهوش شود تا در اثر تکان خوردن اسیبی نبیند و یا دچار شوک و استرس نشود؛ البته ممکن است بعد از بهوش امدن درد حس کنند که دامپزشک ها با تجویز مسکن از این درد جلوگیری میکنند و بعد از گذشت چند ساعت از عمل جراحی گربه شما میتواند به راحتی بر روی پاهای خود باستید و راه برود و غذا بخورد.

مراقبت های بعد از عقیم سازی گربه

از نکات مهم و اصلی بعد از عقیم سازی این است که به گربه خود اجازه ندهید جای زخم خود را لیس بزند و تمیز کند زیرا ممکن است با مشکلاتی مانند عفونت جای بخیه، بازشدن بخیه و ورم التهاب ناحیه موردنظر مواجه شوید.

لازم به ذکر است که بی اشتهایی و کم غذایی گربه بعد از عقیم سازی عادی است و بهتر است سعی کنید غذاهای  ابکی و حتی  کنسرو های مورد علاقه اش را در اختیارش بگذارید و اب زیادی را نیز به او بدهید.

عقیم سازی گربه
عقیم سازی گربه | عقیم سازی گربه

9 مزیت عقیم سازی گربه ها

  1. از حاملگی ناخواسته جلوگیری میکنید.
  2. گربه شما به برخی از بیماری‌های نظیر لوسمی گربه‌ها و ایدز مبتلا نمی‌شوند.
  3. مانع از برخی خراب ‌کاری‌ها که با بلوغ گربه آغاز می‌شود، مانند تعیین قلمرو خود با اسپری کردن ادرار گوشه ‌وکنار خانه خواهید شد.
  4. علاقه گربه‌ها برای بیرون رفتن از خانه کاهش می‌یابد و موجب می‌شود احتمال فرار کردن و گم‌شدن یا تصادف در آن‌ها کمتر شود و خیال شما راحت تر میشود.
  5. بعد از عقیم ‌سازی گربه‌ها به ‌ویژه ماده ها احساساتی ‌تر می‌شون و بیشتر میتوانید انهارا نوازش کنید.
  6. مانع از مبتلا شدن گربه‌های ماده به عفونت رحم و هزینه‌های سنگین جراحی مرتبط با آن خواهد شد.
  7. امکان ابتلا به سرطان سینه را در ماده ها کاهش می‌یابد.
  8. از ابتلا به سرطان بیضه در نر ها را کاهش میدهد.
  9. گربه‌های نر بعد از اخته شدن رفتار بهتری دارند و ارام تر میشوند.
    عقیم سازی گربه
    عقیم سازی گربه | عقیم سازی گربه

هزینه عمل عقیم سازی گربه

هر سال با وجود بالاتر رفتن هزینه درمان انسان ها هزینه درمان و عقیم سازی گربه ها نیز بیشتر میشود پس از این رو بهتر است قبل از مراجعه برای عقیم سازی با دکتر دامپزشک مورد نظرخود تماس بگیرید و هزینه ها را بررسی کنید.

خرید گربه های اصیل و با نژاد از کدام پرورش دهنده معتبر گربه در تهران امکان پذیر است؟

اگه دوست دارید بیشتر با گربه ها و زندگیشون و کارایی که انجام میدن آشنا بشید حتما مقاله ها و نوشته های پتریزو رو بخونید و سوالاتتون رو تو قسمت نظرات از ما بپرسید یا به شماره هایی که توسایت هست با ما تماس بگیرید.

عقیم سازی گربه
عقیم سازی گربه | عقیم سازی گربه

برای خرید بچه گربه های نژاد دار مثل پرشین و اسکاتیش فولد و انفولد و…. میتونید به سایت پتریزو برید، حتی اگه تو شهر دیگه ای به جز تهران هستید هم پتریزو براتون عکس و فیلم میفرسته و میتونید بچه گربه مورد علاقتون رو انتخاب کنید و بعد از اون خیلی سریع بچه گربتون رو سالم و سلامت در خونتون تحویل بگیرید.

بچه گربه هایی که از پتریزو میخرید همشون واکسن زده هستن و از پدر و مادر وارداتی و کاملا اصیلن البته پتریزو گواهینامه WFC از سازمان جهانی گربه ها از آلمان رو داره که این باعث میشه با خیال راحت تری گربه مورد علاقتون رو ازش بخرید.

لازمه اینو هم بدونید که بچه گربه های پتریزو تا 55 روزگی از شیر مادرشون تغذیه میکنن نه شیر خشک و همین باعث میشه که وقتی  به سن بلوغ رسیدن مشکلات کمتری از لحاظ بیماری های جسمی داشته باشن و شما با خیال راحت بچه گربه خوشگلتون رو بزرگ کنید. برای دیدن عکسای نژادای مختلف بچه گربه های مثل اسکاتیش فولد و پرشین میتونید به اینستا یا سایت پتریزو برید و حتی سوالی درباره نژادا داشتید از ما تو سایت بپرسید تا پرورش دهنده و مشاورای ما بهترین اطلاعات رو به شما بدن و راهنماییتون کنن

دسته بندی بلاگ گربه مقاله ها و دانش روز
اشتراک گذاری
نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × سه =

گربه ها

هیچ محصولی در گربه ها نیست.

ورود به سایت