خرید توله گربه و 5 روش نگهداری از ان

بازدید: 1,753 بازدید
خرید توله گربه

خرید توله گربه

خرید توله گربه
خرید توله گربه

خرید توله گربه برای  افرادی که به گربه ها علاقه دارند بهترین کار است توله گربه ها یا همان بچه گربه ها موجوداتی شیطون و اما دوست داشتنی هستند برای خرید توله گربه بعد از ۸ ماهگی زمان خوبی است زیرا گربه ها تا ۸ ماهگی باید پیش مادرشان باشند و این نکته مهم است .

توله گربه ای را که بعد از ۸ ماهگی خریداری کنید مزایای زیادی دارد:

– از همان سن کمش با شما اخت می گیرد و خیلی زود بهتون اعتماد می کند و رابطه خوب و صمیمی را تجربه خواهید کرد

– هر کدام از گربه ها شخصیت مربوط به خودشان را دارند و در سن یک سالگی شکل گرفته و تغییر آن سخت است .

– تربیت گربه برای شما راحت تر می شود اگر از زمان بچگی پیش شما باشد

– توله گربه ها  از همان روز نخست زندگی در سن رشد قرار دارند ونیاز به مواد مغذی دارند اگر از همان بچگی پیش شما باشد اشراف کامل بر نوع تغذیه و وضعیت سلامتی اش دارید

بچه گربه هایی که تازه به دنیا می آیند کوچک  و بسیار آسیب پذیر هستند و از دغدغه های اصلی آنها میتوان به این موارد اشاره کرد :

خودن شیر

خوابیدن

ماندن در دمای گرم

دسشویی کردن

البته این کار ها به کمک مادر بچه گربه انجام میشود به این صورت که به او شیر می دهد با لیسیدن گربه کمک به دفع ادرار و مدفوع می کند و با نزدیک موندن کنار فرزندش او را گرم نگه میدارد .

گربه ها چشم و کانال گوش بسته متولد می شوند بعد از ۸ روز چشم های  شروع به باز شدن میکند و بعد از ۱۴ روز کاملا باز میشود.

مراقبت صحیح از بچه گربه ها

خرید توله گربه
خرید توله گربه

نخستین گام برای مراقبت از توله گربه تهیه وسایلی است که در طول روز نیاز دارد برخی وسایل مورد نیاز بچه گربه ها به شرح زیر است:

ظرف غذای گربه :

ظرف غذا گربه باید از ظرف آب و خاک اش جدا باشد چونکه گربه ها خیلی وسواسی هستند و اگر ظرف غذایشان نزدیک به بقیه ظرف ها باشد غذا نمی خوردند و اگر بیش از یک گربه در خانه دارید باید چندین ظرف غذا تهیه کنید .

ظرف آب: ظرف آب باید مرتبا عوض بشود و ظرف آب را جایی بگذارید که دسترسی به آن راحت تر شود بهتر است جنس ظرف آب استیل ضد زنگ باشد .

ظرف خاک :

 ظرف خاک را حتما در دستشویی یا حمام همچنین می توانید در محیط آرام یا بالکن قرار دهید .

اسکرچر:

اسکرچر ها در بازار متنوع هستند شما میتوانید با توجه به انتخاب گربه یتان یکی از آنها را خریداری کنید اسکرچر جلوگیری از چنگ زدن گربه به وسایل خانیتان می شود .

محلی برای استراحت :

محلی آرام و به دور از رفت و آمد برای خواب گربه یتان در نظر بگیرید تا در کمال آرامش استراحت کند زیرا استراحت باعث رشد ذهنی و جسمی گربه می شود و و برای تربیت پذیری او ضروری است .

خرید توله گربه
خرید توله گربه

خانه مناسب برای  خرید توله گربه :

وقتی در خانه ی شما مهمانی و دورهمی باشد توله گربه دنبال جایی است برای پناه گرفتن برای اینکه گربه دچار استرس نشود بهتر است یک جعبه یا خانه کوچک برای او درست کنید تا هر زمان که احساس تنهایی کرد به انجا پناه ببرد .

ظرز غذا دادن به بچه گربه :

برای تغذیه گربه شیر مادر بهترین گزینه است چونکه شیر مادر شامل تمام مواد مغذی است و اینکه تامین کننده ی ایمونوگلوبولین یا همان پادتن است که باعث تقویت سیستم ایمنی وی می شود .

اگر گربه یک ماهه میخرید او را به دامپزشکی ببرید تا شیر خشک مشابه شیر طبیعی بخورد . معمولا بچه گربه ها از ۲ ماهگی شروع به خوردن غذای جامد میکنند ولی باید آرام آرام به او غذا بدهید و سعی کنید غذا های تر یا نرم به او بدهید برای خوراک گربه یتان و اینکه چقدر به او غذا بدهید با دامپزشک مشورت کنید .

برای بچه گربه پلت خوب است بخورد یا غذای خانگی ؟

هر نوع از غذا ها برای گربه ها مزایا و معایب خود را دارد پس باید غذایی متناسب با ضائقه گربه تهیه کنید .برخی از پلت ها فرمولاسیونی دارند که تمام مواد مغذی که گربه ها نیاز دارند را فراهم می کند ولی پیدا کردن پلتی که مناسب همه گربه ها باشد و همشون خوششان بیاید کاری دشوار است و بچه گربه ها نیازمند پلتی هستند که مناسب سنشان باشد .

غذاهای خانگی به نسبت غذاهای صنعتی ارزان تر است و از مواد طبیعی و مفید تهیه شده درصورت کمبود مواد مغذی میتوانید از مکمل ها استفاده کنید و از دارو های ضد انگل نیز حتما استفاده کنید موضوع مهم دیگر که حتما باید به آن توجه کنید این است که تغییرات در رژیم غذایی گربه شما باید به مرور اتفاق بیفتد تا موجب مشکلات گوارشی نشود تغییرات ناگهانی ممکن است باعث بروز اسهال و استفراغ شود باید به طور صحیح از گربه یتان مراقبت کنید .

نحوه اجتماعی کردن بچه گربه :

اجتماعی کردن گربه مرحله ای حساس است و اگر نادرست اجتماعی شود رفتار های نامطلوب در بچه گربه به وجود می آید بعد از ۳ ماهگی بچه گربه توسط مادر خود اجتماعی می شود اجتماعی کردن گربه های بزرگ سال کاری دشوار است به همین دلیل است که باید به محض وارد شدن گربه به خانه فرایند اجتماعی کردن آن را آغاز کنید باید با افراد و اشیا و صدا های مختلف به آشنایی برسد .

خرید توله گربه
خرید توله گربه

رفتار های یک بچه گربه :

بچه گربه ها در هفته های اول حرکات محدودی دارند ولی بعد از ۵تا۶ هفتگی دویدن را شروع می کنند تا به کشف محیط اطراف خود برسند و رفتار هایی مثل ریختن خاک روی ادرار خود و شکار و… در آن ها شروع به رشد میکند .

انگل زدایی برای بچه گربه ها :

انگل زدایی بچه گربه ها مانع آلوده شدن آنها به انگل می شود و بعد از انگل زدایی می توانید انگل زدایی را شروع کنید یک ماهگی برای انگل زدایی گربه ها زمان مناسبی است . درآخر با بچه گربه با مهربانی رفتار کنید ودوست خوبی برایش باشید

دسته بندی بلاگ گربه
اشتراک گذاری
نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شانزده − دو =

گربه ها

هیچ محصولی در گربه ها نیست.

ورود به سایت