چگونگی خرید گربه

بازدید: 1,788 بازدید
چگونگی خرید گربه

چگونگی خرید گربه

چگونگی خرید گربه
چگونگی خرید گربه | چگونگی خرید گربه

چگونگی خرید گربه از موارد مهم برای عاشقان گربه هاست، برای خرید و نگهداری ازتوله گربه باید برنامه ریزی داشته باشید باید راهنمای خرید گربه را مطالعه کنید و متوجه بشید که قصد شما خرید کدام نوع از گربه ها است تا متوجه بشید که از کجا گربه بخرید مکان های زیادی برای خرید گربه وجود دارد از جمله پانسیون های حیوانات ، پرورش دهندگان حیوانات خانگی ، فروشگاه های حیوانات خانگی .

قبل از آوردن گربه باید به فکر برآورده کردن نیاز های آن باشید و به فکر یک دامپزشک خوب برای او باشید . قبل از خرید گربه حتما باید با اعضای خانه مشورت کنید باید اعضای خانه با گربه کنار بیایند و از گربه بخوبی نگهداری کنند . گربه های خانگی ۱۵ تا ۲۰ سال عمر میکنند و ممکن هست بیشتر هم عمر کنند .

باید بستر مناسبی برای گربه فراهم آورید مهمترین آنها این است که غذای خوبی برای آن در نظر بگیرید و مکان خوبی برای زندگی اش فراهم کنید و مهمتر اینکه به او علاقه مند باشید و از داشتن گربه خسته نشوید زیرا اگر به او بی توجهی کنید برای او تغییرات زیادی به همراه دارد مثل عادت به صاحب یا خانه جدید و ممکن است حیوان سختی و استرس زیادی بکشد . معمولا عمر گربه های خانگی بیشتر از گربه های غیر خانگی است .

وقتی که خانه هستید گربه ها دوست دارند نزدیک شما باشند و با اسباب بازی گربه شکل با او بازی کنید و احساسات و هیجانات جسمی و روانی او را درگیر کنید، برای اینکه به گربه حس امنیت بدهید اجازه کشف و جستجو در خانه را به او بدهید .

نکاتی جهت چگونگی خرید گربه

گربه ها برای انسان ها جذاب و سرگرم کننده است و بسیار راحت با محیط جدید اخت می گیرند . اگر ساعات طولانی بیرون از خانه هستید و وقت بازی با گربه را ندارید بهتر است از خرید کربه صرف نظر کنید چون اگر زیاد تنها باشد شروع به ناخن کشیدن به مبل و جویدن اجسام می کند .

چگونگی خرید گربه
چگونگی خرید گربه | چگونگی خرید گربه

نوع نژاد گربه برای خرید

گربه هایی با تنوع زیاد وجود دارند و بعضی از افراد نژاد خاصی از گربه ها را می پسندند . جهت خرید گربه با نژاد خاص مدنظرتون باید اطلاعات درستی بدست آورید زیرا هر کدام از نژاد گربه ها ظاهر و رفتار منحصر به فرد خودشان را دارند؛ گربه هایی که از چند نژاد مختلف هستند وفادار و مهربان هستند و با قیمت پایین  و بدست می آیند و راحت تر پیدا میشوند  

باید توسط پزشک چک آپ و واکسینه شود گربه درصورتی که سالم باشد و اگر هم از نژاد خاص باشد ممکن است مشکلات ژنتیکی از خود بروز بدهد برای مثال گربه اسکاتلندی مشکلاتی برای تنفس دارند.

و گربه هایی که نژاد خاصی ندارند نسبت به سایر گربه ها مشکلات بیشتری دارند، از گربه ها باید د برابر بیماری هایی مثل ساس و کک و… محافظت بشود حتما به بهداشت او اهمیت بدهید و گره باید عقیم بشود . با عشق و علاقه زیاد به گربه غذا بدهید و حتما برای بازی با وقت بگذارید .

قبل از خرید حتما مشخص کنید که گربه بالغ می خواهید بخرید یا بچه گربه در بیشتر موارد بچه گربه ها خراش روی پوست صاحب خود باقی می گذارند ولی گربه های بالغ ممکن است که شرایط خاصی به دنبال داشته باشد .

بهداشت گربه ها

بهداشت گربه ها بسیار مهم است و باید به آن اهمیت داد همیشه گربه ها رو شست و شو ندهید چونکه گربه ها حس و علاقه ای به حمام و خیس شدن ندارند و احتیاجی به حمام هم نیست فقط وقتی حمام خوب است که بیرون باشند و بخواهند به داخل خانه بیایند  و سر تا پا کثیفی باشند .

حداقل مسواک زدن برای گربه ها یکبار در روز است و این کار را حتما انجام دهید چونکه ممکن است بیماری دندان بگیرند برای مسواک زدن دندان گربه از خمیر دندان انسان استفاده نکنید چون فلوراید دارد و مضر است . گربه ها رو بهتر است عقیم کنید زیرا از یکسری بیماری هایی مثل حاملگی ناخواسته وپیوتر جلو گیری میکند زمان مناسب جهت عقیم کردن گربه ۲ تا ۶ ماهگی است .

موهای گربه را حتما شانه کنید و اگر دارای مو های بلند است هفته ای چند بار شانه کنید که از ریزش مو های گربه جلو گیری میکند و اینکه گربه ها وقتی بیمار بشوند مثل انسان ها هیچ ری اکشنی ندارند .

چگونگی خرید گربه
چگونگی خرید گربه| چگونگی خرید گربه

لوازم مورد نیاز که باید برای گربه فراهم کنید

باید لوازم مورد نیاز گربه خود را مثل مواد غذایی وظرف آب که بهتر است فلزی یا سرامیکی باشد یک جعبه پر از خاک و اسبابازی فراهم کنید، در خانه گربه را از عواملی که برای خطر زا است دور نگهدارید مثل گل و گیاهان سمی و شوینده های شیمیای و … .

جعبه خاک مناسبی برای گربه تهیه کنید طوری که در آن احساس راحتی کند و بتواند عملیاتی مثل چمباتمه زدن و حفاری  وپوشاندن مدفوع را انجام دهد و حتما روزی یکبار جعبه خاک او را تمیز کند .

چگونگی رفتار با گربه در منزل

چونکه گربه ها به صورت غریزی عادت به چنگ زدن دارند حتما جایی را برای این کار در نظر بگیرید . اگر میخواهید گربه خود را از یکسری مکان ها دور نگهدارید میتوانید با فریاد بگویید نه و او را از رفتن به آن جا باز دارید غذا های گربه ها خیلی تنوع دارد که اکثرا خشک و کنسرو شده و نیمه مرطوب است . حتما به غذای گربه خود توجه کنید و غذای سالم و مغذی برای آن تهیه کنید گربه ها به گوشت و پروتين دارند مثل گوشت مرغ ، گوشت گاو، بوقلمون و گوشت ماهی . معمولا غذایی که به گربه می دهند با توجه به سن و وزن آن است

هزینه های نگهداری یک گربه

قبل از خرید گربه باید به فکر هزینه های او باشید گربه میتواند هزینه های زیاد و مختلفی برای شما داشته باشد و تا سقف ۱ میلیون هرینه های او از قبیل واکسینه کامل ، آزمایش مرتب می باشند و برای  اتفاقات دیگری که ممکن است در زمان نگهداری برای او رخ دهد نیز باید هزینه های بیشتری را نیز در نظر بگیرید.

چگونگی خرید گربه
چگونگی خرید گربه| چگونگی خرید گربه

چگونگی خرید گربه از پرورش دهنده معتبر

اگه دوست دارید بیشتر با گربه ها و زندگیشون و کارایی که انجام میدن آشنا بشید حتما مقاله ها و نوشته های پتریزو رو بخونید و سوالاتتون رو تو قسمت نظرات از ما بپرسید یا به شماره هایی که توسایت هست با ما تماس بگیرید.

برای خرید چه گربه های نژاد دار مثل پرشین و اسکاتیش فولد و انفولد و…. میتونید به سایت پتریزو برید، حتی اگه تو شهر دیگه ای به جز تهران هستید هم پتریزو براتون عکس و فیلم میفرسته و میتونید بچه گربه مورد علاقتون رو انتخاب کنید و بعد از اون خیلی سریع بچه گربتون رو سالم و سلامت در خونتون تحویل بگیرید.

برای دیدن عکسای نژادای مختلف بچه گربه های مثل اسکاتیش فولد و پرشین میتونید به اینستا یا سایت پتریزو برید و حتی سوالی درباره نژادا داشتید از ما تو سایت بپرسید تا پرورش دهنده و مشاورای ما بهترین اطلاعات رو به شما بدن و راهنماییتون کنن

دسته بندی بلاگ راهنمای نژاد های گربه ها گربه
اشتراک گذاری
نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهارده + نوزده =

گربه ها

هیچ محصولی در گربه ها نیست.

ورود به سایت