نگهداری گربه خونگی

بازدید: 1,901 بازدید
نگهداری گربه خونگی، اگر شما هم عاشق نگهداری از حیوانات خانگی هستید و نگهداری از سگ بخاطر شرایط آپارتمان نشینی و مخالفت جامعه با نگهداری از سگ مشکل دارید، قطعا به سراغ خرید یا به سرپرستی گرفتن گربه ها رفتید. جالبه بدونید که نگهداری از گربه سرگرمی بیشتری نسبت به نگهداری از سگ براتون به وجود میاره! گربه ها بخاطر اینکه موجودات مستقلی هستن میتونن چند ساعت تو خونه تنها بمونن و بخوابن یا بازی کنن ولی نگهداری از گربه به معنی این نیست که بتونید چند روز برید مسافرت و گربتون رو تنها بذارید؛ ممکنه وقتی بعد از مدت طولای گربتون رو تنها گذاشتید و برگشتید خونه با دیدن سطح زباله وسط خونه و غذاهای پخش شده و پرده کنده شده و مبل پاره شده و بوی بد ادرار و مدفوع گربتون مواجه بشید.

آموزش نکات نگهداری گربه خونگی

نگهداری گربه خونگی، اگر شما هم عاشق نگهداری از حیوانات خانگی هستید و نگهداری از سگ بخاطر شرایط آپارتمان نشینی و مخالفت جامعه با نگهداری از سگ مشکل دارید، قطعا به سراغ خرید یا به سرپرستی گرفتن گربه ها رفتید. جالبه بدونید که نگهداری از گربه سرگرمی بیشتری نسبت به نگهداری از سگ براتون به وجود میاره! گربه ها بخاطر اینکه موجودات مستقلی هستن میتونن چند ساعت تو خونه تنها بمونن و بخوابن یا بازی کنن ولی نگهداری از گربه به معنی این نیست که بتونید چند روز برید مسافرت و گربتون رو تنها بذارید؛

ممکنه وقتی بعد از مدت طولای گربتون رو تنها گذاشتید و برگشتید خونه با دیدن سطح زباله وسط خونه و غذاهای پخش شده و پرده کنده شده و مبل پاره شده و بوی بد ادرار و مدفوع گربتون مواجه بشید.

نظافت گربه ها:

گربه ها موجودات خیلی تمیزی هستن و خونه رو بدون دلیل کثیف نمیکنن و البته میتونن 18 ساعت در طول 24 ساعت رو بخوابن، اگر دیدید گربتون در نبودتون خونه رو بهم ریخته مطمئن باشید یا خیلی ترسیده یا خیلی حوصلش سر رفته یا به نشونه اعتراض و از روی عصبانیت این کارو کرده و منتظره تا شما دلشو به دست بیارید.

به دست اوردن دوباره دل این کوچولوهای بانمک اصلا کار سختی نیست؛ میتونید بهشون غذای مورد علاقشون از برند مورد علاقشون رو بدید یا اینکه میتونید بهش غذای تشویقی و مالت و پوچ مخصوص بدید.

اگر هم دیدید وقتی برگشتید خونه گربه عزیزتون مکانای مختلف خونه خودشو تخلیه کرده قطعا بخاطر سهال انگاری شما موقع خاک گذاشتن بوده چون همه ما گربه دوستا میدونیم که گربه ها تو خاک کثیف و بد بود کارشون رو انجام نمیدن و باید وقتی برای مدت طولانی میخوایم تو خونه گربمون رو تنها بذاریم براش چند تا ظرف خاک و آب بذاریم، البته حواستون باشه گربه عزیزتون باید از اون خاک خوشش بیاد و اگر بوی اون و جنسش و دونه هاشو نپسنده ازش استفاده نمیکنه و بازم با کثیفی خونتون و بوی بدش مواجه میشید.

گربه ها نیاز به سرگرمی دارن و وقتی شما نیستید خب مسلما نمیتونن شما رو اذیت کنن وحوصلشون سر میره و میوفتن به جون وسایلای خونه، مثلا یهو دیدید وقتی برگشتید تلوزیونتون از روی میز افتاده باشه روی زمین یا مثلا گلدون مورد علاقتون دیگه وجود نداشته باشه و هر تیکه از برگاش یه جایی پخش شده باشه. حالا راه حلش چیه؟

بهترین راه حل برای تخلیه انرژی گربه ها اینه که قبل از اینکه برید بیرون انقدر باهاش بازی کنید تا خودش خسته بشه و چند ساعتی بخوابه تا برگردید، راه دیگش استفاده از اسباب بازی های معمایی هست که تو مخزنشون غذا هست و باعث میشه گربه چند ساعت باهاشون درگیرباشه و بعد ازبازیش انقدر خسته باشه که فقط دلش خواب بخواد.

میتونید برای اینکه از پاره شدن مبل و روتختی و حتی خراب شدن وسایل چوبیتون جلوگیری کنید برای گربتون اسکرچر یا درخت گربه بخرید تا بتونه با اون ناخوناشو کوتاه کنه و وسایل شما رو خراب نکنه. اسکرچر حتی نیاز گربتون رو به سطح های بلند بر طرف میکنن و دیگه بالای در اتاق و حتی روی یخچالتون نمیرن.

نگهداری گربه خونگی

بازی و سرگرمی گربه ها:

گربه ها معمولا عادت به تغییر محیط زندگیشون ندارن و یه سری نژاد ها مثل اسکاتیش هستن که حتی با جابجا کردن مبل یا تلویزیون خونه استرس میگیرن و قهر میکنن، این نژاد ها برای جایجایی های کوتاه مدت مثلا بردن از خونه به دامپزشکی هم دچار استرس شدید میشن و حتما باید تو باکس های مخصوص حمل بذاریدشون که هیچ جا رو نبینن یا اگر دوست ندارن تو باکس بمونن باید پنجره های ماشین رو کاملا بدید بالا و گربتون رو آزاد بذارید تو ماشین تا جایی که دوست داره و احساس آرامش میکنه قرار بگیره.

ولی بهترین راه براینگهداری گربه خونگی، گربه های شیطون و بازیگوش اینه که اونارو عادت بدید به باکسا و کیف تا کارخودتون راحت تر باشه و گربتون استرس نگیره. بیشتر صاحب های گربه ها سعی میکنن از باکسایی که کاملا پوشیده هست و گربه نمیتونه جایی رو ببینه استفاده کنن و در کنار اون کیف های کوله ای فضایی داشته باشن تا وقتی میخوان برن پیاده روی گربشون بتونه اطراف رو نگاه کنه، شما هم اگر قصد دارید از یه گربه نگهداری کنید حتما باکس مخصوص حمل رو تو اولویتتون بذارید.

موقع خرید باکس هم باید به اندازه گربتون توجه داشته باشید، اندازه باکس باید جوری باشه که گربتون بتونه راحت سر پا بایسته و راحت بتونه دراز بکشه. اگر هم دارید بچه گربه میگیرد و میخواید فقط یکبار باکس بخرید و تا بزرگسالیش اونو داشته باشید بهتره که ببیند وزن و سایز گربتون بسته به نژادش وقتی کاملا بزرگ شد چه قدره و باکستون رو همون اندازه بخرید و با استفاده از جدا کننده های مخصوص باکس رو اندازه گربتون کنید.

نگهداری گربه خونگی

وقتی تصمیم میگیرد از یه بچه گربه مثلا 50 روزه مواظبت کنید باید حواستون به این باشه که این گربه کوچولو هنوز دندون شیری داره و باید براش وسایل بازی رو فراهم کنید تا موقع دراوردن دندون هاش بتونه با اونا دندون هاشو سفت کنه و حتی خارش لثش رو از بین ببره،

به این وسیله بازی دندونی میگن و شباهت زیادی داره به دندونی هایی که برای بچه های خودمون و اطرافیان استفاده میکنیم، ولی نمیتونیم از دندونی های بچه های خودمون برای گربه ها استفاده کنیم چون دندون های حیوانات با دندون های آدم ها متفاوته و شاید بتونن خیلی راحت اون دندونی رو تیکه تیکه کنن. میتونید برای سرگرم شدن گربتون حتی از دندونی هایی استفاده کنید که مخزن دارن و سرگرمشون هم میکنه.

یکی از مهمترین وسایل برای نگهداری گربه خونگی داشتن قلاده گردنیه که روش اسم گربتون و شماره تلفن شما باشه تا اگر یه وقت گربتون شیطونی کرد و رفت بیرون بتونید راحت پیداش کنید، این مورد آخر یکی ازقانون هاییه که برای نگهداری از حیوان خانگی تو همه کشورها وجود داره.

احتمالا خرید وسایل مورد نیاز گربتون نیاز به وقت زیادی داره و حتی شاید یه وقتایی باشه که شما برای خیرد غذا عجله داشته باشید و نتونید برید بیرون از خونه یا اینکه تعطیلی باشه و پت شاپ ها بسته باشن اینجور مواقع میتونید از سایت هایی مثل پتریزو خرید مطمئن داشته باشید و خیلی زود وسایل مورد نیازتون رو دم در خونه تحویل بگیرید. خوبی این فروشگاه آنلاین اینه که تخفیف میده و میتونید وسایل مورد نیاز گربتون رو با تخفیف های خوب بخرید.

 

 

 

دسته بندی بلاگ گربه
اشتراک گذاری
نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ده + شش =

گربه ها

هیچ محصولی در گربه ها نیست.

ورود به سایت