سگ نژاد ساموید

بازدید: 2,817 بازدید
سگ نژاد ساموید دقیقا رنگ برفن و کاملا سفیدن، اصالت این نژاد سگ برمیگرده به شمال غربی سیبری که وظیفه کشیدن سورتمه و مواظبت کردن از گله گوزن های شمالی بوده. صاحب های سگ های نژاد ساموید قبلا برای صاحبشون نقش بخاری داشتن! اینجوری که شبایی که تو سیبری خیلی سرد بوده میرفتن و روی بدن صاحباشون میخوابیدن و اونارو گرم میکردن درست مثل پتو!!! اولین باری که نژاد ساموید به انگلیس وارد شد اسمش آنتارکتیک باک بود و ملکه الکساندر به نگهداری از این نژاد علاقه نشون داد. بعدها و با گذشت زمان اسم این نژاد به حالت امروزی یعنی ساموید دراومد.

معرفی سگ نژاد ساموید

سگ نژاد ساموید دقیقا رنگ برفن و کاملا سفیدن، اصالت این نژاد سگ برمیگرده به شمال غربی سیبری که وظیفه کشیدن سورتمه و مواظبت کردن از گله گوزن های شمالی بوده. صاحب های سگ های نژاد ساموید قبلا برای صاحبشون نقش بخاری داشتن! اینجوری که شبایی که تو سیبری خیلی سرد بوده میرفتن و روی بدن صاحباشون میخوابیدن و اونارو گرم میکردن درست مثل پتو!!!

اولین باری که نژاد ساموید به انگلیس وارد شد اسمش آنتارکتیک باک بود و ملکه الکساندر به نگهداری از این نژاد علاقه نشون داد. بعدها و با گذشت زمان اسم این نژاد به حالت امروزی یعنی ساموید دراومد. روی صورت سگ های ساموید همیشه یه لبخند قشنگ هست که به اون « لبخند سامی» میگن، با اینکه خیلی سگ مصمم و قویه ولی در عین حال خیلی مهربونه و برای صاحبای خودش تا پای جونش پیش میره و فداکاری میکنه اما این نژاد اصلا مناسب نگهبانی دادن بری خونه و باغ نیست. علاقه ساموید ها به انسان ها حتما به ژن قدیمشیون برمیگرده که با مردم قبیله سامویده در ارتباط بودن.

این نژاد عاشق برقرار کردن ارتباط با اعضای خانواده به خصوص بچهان و اگه میخواید سگ نژاد ساموید شما ضد حال بخوره قطعی ترین کاری که میتونید بکنید اینه که اونو تو خونه تنها بذارید. اگر به خوبی در طول روز انرژی بدنی و ذهنی سگ‌های ساموید رو تخلیه نکنین، اصلا بعید نیست که به انواع مشکلات رفتاری سگ ها مثل کندن زمین، جویدن لوازم و کفش و … دچار بشن.

مهمترین خصوصیت سگ های ساموید پوششیه که داره و تو زمستون اونقدر ضخیم میشه که نمیتونید کنار بزنیدش و پوستشو ببینید. و بعد از زمستون یعنی تو فصل بهار موهاشون شروع به ریزش میکنه و عوض میشه. اگه شما تو آپارتمان و خونه های کوچیک زندگی میکنید بهتره که از تولگی به سگ نژاد ساموید شما آموزش های لازم برای پارس نکردن بدید چون این نژاد خیلی سر و صدا داره و ممکنه هماسیهاتون شاکی بشن.

سگ های ساموید نیاز دارن که مرتب اصلاح بشن و موهاشون کوتاه بشه تا گره نخوره برای همین بهتره که اونارو به آرایشگاهی ببرید که تو کارشوم خیلی ماهر باشن یکی از آرایشگاه های سگی که خیلی قدیمیه پتریزوئه، میتونید خیلی راحت برید تو سایت و ازشون وقت قبلی بگیرید و سگتون رو برای خوشگل شدن ببرید اونجا.

غذای سگ نژاد ساموید:

تغذیه تاثیر مستقیمی روی سلامتی و طول عمر سگمون می‌ذاره و باید بهش توجه زیادی بکنیم. رژیم غذایی سگ ساموید باید در هر سن و دوره‌ای به خوبی جوابگوی نیازهای تغذیه‌ای این سگ سفید رنگ برفی باشه پس باید توی غذا هاش توجه کنید که موارد زیر حتما وجود داشته باشن:

  • پروتئین
  • چربی
  • کربوهیدرات
  • مواد معدنی
  • انواع ویتامین‌ها

به سگ نژاد سامویدتون حتما باید بر اساس سنش غذا بدید مثلا اگر از تولگی میگیردش حتما باید اول غذای توله سگ ها رو بهش بدید و بعد از عقیمی و بزرگ شدن غذای مخصوص با اون دوره. مثلا در حدود سن یک سالگی سگ ساموید به یه سگ بالغ و بزرگسال تبدیل میشه و چون دیگه روند رشدش کند شده باید غذاش رو به غذای مخصوص سگ بزرگسال تغییر بدید. سگ بزرگسال هم به انرژی، پروتئین، چربی، فیبر، ویتامین‌ها و انواع مواد معدنی نیاز داره؛

اما باید مراقب چاقی و اضافه وزنش هم باشید. حتی شاید دامپزشکتون ترجیح بده بر اساس کمبود هایی که تو بدن سگتون هست یا مشکلاتی که داره بهش غذای مخصوصی بده. پس حتما قبلش همه چیزو راجب غذا بررسی کنید و حتما با دامپزشکتون راجب این مورد صحبت کنید. اما ماهم اینجا بهتون برند غذای خشک مکسی رو معرفی میکنیم که نوع غذای خشک سگ نژاد بزرگش کاملا میتونه برای سگ های ساموید مناسب باشه.

برای اینکه بیشتر با این برند آشنا بشید توضیح کوتاهی راجبش میدیم:

غذای سگ بالغ نژاد متوسط و بزرگ ماکسی یک غذای کامل برای سگهای بزرگسال با فعالیت منظم است. این غذا حاوی تمام مواد اساسی برای تأمین نیازهای غذایی سگ شما است و باعث هضم سالم و سلامتی کلی سگ شما می شود. این برند از محصولات درولزه که محصولات درولز تحت لیسانس IB GROUP UMBRELLA دارای گواهینامه ISO در کشور هند تولید می شود.

 

دسته بندی آموزش سگ ها ارایشگاه حیوانات ارایشگاه سگ
اشتراک گذاری
نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 − یک =

گربه ها

هیچ محصولی در گربه ها نیست.

ورود به سایت