غذای خرگوش خانگی

بازدید: 1,937 بازدید
غذای خرگوش خانگی، برای اینکه بتوانید از یک خرگوش نگهداری کنید و در کنار هم زندگی خوب و سلامتی داشته باشید باید حتما غذای خرگوش خانگی که مورد نیاز او است و سلامت او را تضمین میکند تهیه کنید تا دچار مریضی ها و مشکلات متعدد گوارشی  نشوند. برای به دست اوردن اطلاعات بیشتر و بهتر راجب این جوندگان بامزه ادامه مطلب را از دست ندهید. دندان های خرگوش همیشه و همواره در حال رشد است و رشد زیاد انها باعث مشکل میشود یه این صورت که دندان های انها به یکدیگر  میچسبد و باعث میوشد نتواند دهان خود را  باز کند و امکان غذا خوردن را از خرگوش کوچک شما میگیرد.

« غذای خرگوش های خانگی چیست؟ »

غذای خرگوش خانگی، برای اینکه بتوانید از یک خرگوش نگهداری کنید و در کنار هم زندگی خوب و سلامتی داشته باشید باید حتما غذای خرگوش خانگی که مورد نیاز او است و سلامت او را تضمین میکند تهیه کنید

تا دچار مریضی ها و مشکلات متعدد گوارشی  نشوند. برای به دست اوردن اطلاعات بیشتر و بهتر راجب این جوندگان بامزه ادامه مطلب را از دست ندهید.

دندان های خرگوش همیشه و همواره در حال رشد است و رشد زیاد انها باعث مشکل میشود یه این صورت که دندان های انها به یکدیگر  میچسبد و باعث میوشد نتواند دهان خود را  باز کند و امکان غذا خوردن را از خرگوش کوچک شما میگیرد.

اما این مشکلات را میتوان با دادن غذاهای سفت مانند هویج و دانه هایی مثل بلوط و فندق که پوست سفتی دارند به خرگوش برطرف کنید.

اگر خرگوش خود را در حیاط خانه نگهداری میکنید جدای از موضوع فرار کردن ان از طریق کندن خاک باید به گیاهانی که در باغچه کاشته شده است توجه کنید زیرا ممکن است سمی باشند.

راهنمای خرید غذای خرگوش + معرفی انواع یونجه، پلت و سبزیجات مفید برای خرگوش خانگی

انواع سبزیجات:

سبزیجاتی مثل کاهو و کلم، جعفری، شاهی، نعنا، کرفس، شبدر و…. میتوانند در برنامه غذای خرگوش خانگی روزانه شما جا داشته باشند و بهتر است هفته ای 4 بار از سبزیجات تازه که کاملا ضد عفونی و تمیز شده اند در اختیار خرگوش خود قرار دهید.

مصرف بیش از اندازه سبزیجات باعث اسهال در خرگوش شما میشود و همچنین اگر سبزیجات به طور کامل ضد عفونی نشوند باعث دچار شدن خرگوش شما به انگل میشوند.

تغذیه خرگوش | مجله کت داگ آنلاین

انواع میوه ها:

میوه ها از موارد دیگری هستد که میتوانید به خرگوش خود بدهید ولی به دلیل قند بالایی که دارند بهتر است پوست انها که فیبر بیشتر دارد را به او بدهید؛ بهتر است از میوه های کوچک و ریز برای غذای خرگوش خانگی خود استفاده کنید و حتما هسته میوه را در بیاورید تا مشکلات جدی برای حیوان کوچک خانگی شما  پیش نیاید.

آموزش تهیه غذای خانگی مناسب خرگوش | معرفی غذاهای خرگوش خانگی

یونجه:

یونجه، اصلی ترین و مفیدترین قسمت غذای خرگوش را تشکیل می‌دهد، یونجه سرشار از فیبر است که باعث فعالیت بهتر دستگاه گوارش و سلامت دندان های خرگوش میشود.

خرگوش ها به طور عادی و با حرکت کردن و بپر بپر توانایی هضم کردن غذاهای خود را ندارندو حتما باید مواد دارای فیبر به سمت روده انها بیاید تا بتوانند یا هل دادن غذا به سمت معده غذا را هضم کنند و قابل ذکر است که بیشترین بیماری و مرگ خرگوش ها بر اثر مشکلات دستگاه گوارش است،

پس وجود فیبر بالا را در غذای خرگوش های خود حتما رعایت کنید. ساقه گندم و جو ( کاه پرس شده) حاوی بیش از ۹۰ ٪ فیبر خالص و فاقد قند و نشاسته است و دسترسی روزانه‌ی خرگوش به آن ضامن سلامت گوارشی حیوان است.

هنگام خرید علف و یونجه حتما به بوی ان توجه کنید که به رنگ قهوه ای یا پلاسیده نباشد و بعد از خرید در مکانی باید از ان نگهداری کندی که جریان هوا مناسب باشد

و باعث تیره شدن و پلاسیده شدن ان نشود زیرا خرگوش شما دیگر ان را نمیخرد. همچنین توجه کنید که این علف ها باید حتما تمیز و بهداشتی و باشند تا باعث بیماری در حیوان خانگی شما نشوند.

غذاهای مناسب و خانگی خرگوش چیست ؟ +عکس + ویدیو – کوروک

مصرف آب:

اب تازه درکنار غذای خرگوش خانگی همیشه باید در دسترس خرگوش باشد گر خرگوش را در قفس نگهداری میکنید حتما یک بطری به قفس اویزان کنید،

حتی در روزهای گرم تابستان میتوانید یک یا دو تکه یخ در ظرف اب خرگوش خود قرار دهید وحتی اگر خرگوش شما به اندازه کافی اب نمینوشد

سبزیجات خیس شده را برای مصرف در قفس او قرار دهید تا اب مورد نیاز خرگوش شما تامین شود.

غذای خرگوش خانگی خشک بسته بندی شده:

پلت ها یا غذای خرگوش خانگی خشک بسته بندی شده از مواردی هستند که خرگوش در سنین مختلف به انها نیاز دارد، این مواد نیز هنگام خرید باید تازه باشند زیرا خرگوش ها پلتی که مانده باشد را تشخیص داده و از خوردن آن اجتناب میکنند.

پلت هایی تهیه کنید که فیبر بالا و پروتئین کمی داشته و میزان مصرف آن را با توجه به سن خرگوش خود تعیین کنید.

غذای خرگوش خانگی ، پلت هایی که پروتئین بالایی دارند سبب چاقی و دیگر مشکلات سلامتی میشوند.

غذای سوپرپریمیوم خرگوش بالغ برند Wellness - جی جی لوپ

 

دسته بندی بلاگ
اشتراک گذاری
نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × چهار =

گربه ها

هیچ محصولی در گربه ها نیست.

ورود به سایت