بچه گربه چند ساعت در 24 ساعت میخوابد؟ خواب بچه گربه

بازدید: 2,662 بازدید
بچه گربه

بچه گربه چند ساعت میخوابد؟ | از 24 ساعت روز گربه ها چند ساعت میخوابند؟

شاید بعد از کوالا و تنبل گربه ها را بتوان خوابالو ترین موجودات زنده روی زمین دانست، شما به هیچ وجه نمیتوانید ادعا کنید که گربه ها در خواب حرفه ای نیستند زیرا گربه های حتی ممکن است در زمان غذا خوردن و آب نوشنیدن و حتی بازی کردن تصمیم به خوابیدن بگیرند و درست در همان جایی که هستند ولو شوند و به خواب بروند.

هیچ چیز زیباتر از تماشا کردن یک بچه گربه در خواب نیست، او در خواب چهره ای معصوم تر و زیباتر از همیشه پیدا میکند و باعث میشود شما از صمیم قلب بخواهید اورا بغل کرده و ببوسید، که البته بهتر است هیچ گاه این کار را انجام ندهید زیرا با ناخن های بچه گربه طرف می شوید.

اگر شما صاحب یک بچه گربه بامزه و پشمالو هستید حتما متوجه شده اید که گربه شما از غروب تا ظلوع خورشید به فعالیت های خود میرسد و در حال بازی کردن است، به همین دلیل در طول روز مدام خواب است و در حال تامین انرژی برای بیدار ماندن شبانه خود به سر میبرد.

اما اگر کارمند هستید و نیاز دارید شب ها خواب راحتی داشته باشید بهتر است سرگرمی های متنوعی را در خانه برای بچه گربه خود به وجود آورید و هنگامی که از محل کار به خانه رسیدید به اندازه کافی با بچه گربه خود بازی کنید تا خسته شود و هنگام شب با شما به خواب برود، تنها در این صورت است که میوانید خواب راحتی در شب بدون ورجه ورجه و حرکت گربه خود را تجربه کنید.

چرا گربه ها شب بیدار می مانند و روزها میخوابند؟

گربه ها ذاتا حیواناتی شکارچی هستند و در ذات آنها آورده شده که شب ها زمان شکار کردن است چه گربه شما در بیرون از خانه شکار کند یا چه درون خانه هنگام بازی با شما عروسکش را دنبال و شکار کند انرژی زیادی را صرف می کند. آن همه خوابیدن در روز برای تامین انرژی برای دویدن، بالا رفتن و دنبال کردن در شب ها و وقتی شما خواب هستید ضروری است.

البته خوابیدن زیاد گربه ها در روز به نفع شما نیز است، زیرا هنگامی که در محل کار و یا مهمانی ها به سر میبرید نگران گربه خود نیستید و میدانید که غذایش را با آرامش کامل خورده و در حال استراحت  است و نمیتوانید  خرابکاری جدیدی در خانه به وجود آورد.

البته گربه ها موجوداتی اجتماعی هستند و کم کم می توانند زمان خواب خود را با صاحبانشان وقف دهند مخصوصا اگر گربه خود را از زمان بچگی و زمانی که تنها یک بچه گربه 2 – 3 ماهه بوده است خریده و به خانه آورده باشید. گربه ها همچنین زمان و عادت خوابشان را با برنامه غذاییشان هماهنگ می کنند پس بهتر است برای عادت دادن بچه گربه خود به خواب در شب برنامه غذایی او را درست برنامه ریزی کنید تا با شکم سیر تمام شب را با آرامش به خواب مشغول باشد.

 برای همین گربه هایی که در داخل خانه زندگی می کنند از گربه هایی که بیرون زندگی می کنند بیشتر می خوابند زیرا گربه های بیرون از خانه مدت زمان زیادی را مشغول شکار و پیدا کردن غذای مناسب هسستند. اما به عنوان صاحب یک بچه گربه بامزه لازم است بدانید که گربه شما شاید زیاد بخوابد اما زمانی که بیدار است تمام انرژی خودش را برای بازی کردن با شما میگذارد.

بچه گربه چند ساعت میخوابد؟

گربه های بالغ به طور متوسط بین 12 تا 16 ساعت در روز می خوابند اما بچه گربه ها برای اینکه رشد بهتر و سریع تری داشته باشند بیشتر از یک گربه بالغ میخوابند و تقریبا 90 درصد زمان خود را در خواب به سر میبرند و زمانی که بیدار هستند تنها برای شیر خوردن و دستشویی است. همچنن گربه های اهلی یا به اصطلاح خانگی از گربه های وحشی و خیابانی پیشی گرفته و بیشتر و لوکس تر و البته راحت تر از آنها می توانند بخوابند و به همین دلیل مدت زمان خواب آنها بیشتر از گربه هایی است که در خیابان هستند.

همانطور که در بالا گفتیم بچه گربه ها به خواب بیشتری نیاز دارند یعنی حداکثر 20 ساعت  خواب در شبانه روز زیرا آنها برای تبدیل شدن به گربه های بالغ باید انرژی بسیار زیادی را صرف کنند. از طرف دیگر گربه های مسن چه آنهایی که در خانه هستند و چه آنهایی که در خیبان زندگی میکنند که سن آنها 7 سال به بالا است هم به استراحت بیشتری نیاز دارند به خصوص اگر مشکلات مفاصلی داشته باشند و نتوانند به خوبی راه بروند.

چگونه میتوان به خواب بهتر بچه گربه کمک کرد؟

  1. استفاده از رژیم غذایی سالم برای بچه گربه:

غذاهای خشک ارزان قیمت قطعا حاوی مواد مغذی کمتر نیز برای بچه گربه های زیبای شما هستند در نتیجه گربه شما بیحال تر و کسل تر خواهد بود، برای اطمینان از داشتن خواب آرام و راحت بچه گربه بهتر است که، غذای بهتری با مواد مغذی بیشتر به گربه تان بدهید.

  1. برای بازی با بچه گربه خود زمان کافی بگذارید:

گربه ها علاقه زیادی به بازی کردن مخصوصا بازی هایی که شکار در آنها دخیل است دارند. اگر برای بازی با آنها زمان نگذارید تعجب نکنید که ساعت 2 بامداد روی صورتتان بنشینند یا اینکه موهای شما را بکشند و با صدای خود از شما بخواهند که بیدار شوید.

می توانید با بازی کردن در طول روز آنها را خسته نگه دارید و هنگام شب اجازه خواب به آنها بدهید، به عنوان مثال بسیاری از گربه ها از تماشای پرنده های پشت پنجره لذت می برند، سپس اسباب بازی های ایمنی گربه ها را برای شب آماده بگذارید تا آنها در زمان بیداری سرگرم شوند، بهترین اسباب بازی برای گربه ها توپ یا اسکرچرهایی است که به آنها پر آویزان است و گربه ها میتوانند حس شکار در شب را با آنها برای خود برطرف کنند.

  1. انتخاب جای خواب یا خوابیدن گربه در تخت شما:

اگر تصمیم دارید بچه گربه کوچکتان با شما بخوابد تشک بزرگ و مناسبی تهیه کنید، با این کار شما از تکان خوردن ها و جابه جا شدن های گربه تان خسته نخواهید شد و در خوابش شما مشکلی به وجود نمی آید.

گربه ها خیلی سریع به شرایطی که برایشان ایجاد میکنید عادت می کنند بنابراین اول از همه مطمئن باشید که می خواهید به او اجازه دهید در تخت شما بخوابد. اگر اجازه دادید در اتاق شما باشد پس گربه را گیج نکنید و سر حرفتان بمانید زیرا هنگامی که بزرگ شد عادت دادن او به چیز های جدید سخت است.

  1. برای بازی کردن با بچه گربه خود در شب تسلیم نشوید:

اگر می خواهید گربه شما یاد بگیرد که در طول شب مزاحم خواب شما نشود بازی های او را نادیده بگیرید و حتی اگر بیدار هستید و خواب از سر شما پریده است با او بازی نکنید؛ اگر از خواب بیدار شده و تسلیم گربه تان شوید و با آن بازی کنید او یاد می گیرد که شما با او بازی می کنید و ممکن است هر شب از شما بخواهد که با او بازی کنید و این به کار و فعالیت صبح شما آسیب وارد میکند. همانطور که گفتیم بچه گربه ها به همه چیز خیلی راحت عادت میکنند.

  1. غذای بچه گربه دلبندتان را شب ها به او بدهید:

گربه ها درست مانند مرد های ایرانی دوست دارند بعد ازغذا خوردن بخوابند و به خود استراحت دهند، به همین دلیل اگر دوست دارید بچه گربه زیبایتان در شب بهتر بخوابد و کمتر شما را اذیت کند و شب بیداری کمتری داشته باشد چند دقیقه قبل از خواب خودتان غذای محبوب بچه گربه را به او بدهید تا اون نیز همراه شما بخوابد.

میزان خواب بچه گربه پرشین:

گربه پرشین که بالغ شده است، مانند تمامی گربه های نژاد دیگر روزانه بین 16 الی 20 ساعت را به خواب اختصاص می دهد. این زمان زیادی است و باعث می شود تا صاحبان این حیوان به این فکر بیوفتند که ممکن است حیوان به مریضی‌ مبتلا شده باشد در صورتی که اینگونه نیست و این ساعت خواب معمول این نژاد از گربه است و بچه گربه پرشین نیز مانند سایر بچه گربه ها 20 ساعت و بیشتر را به خواب اختصاص میدهند.

میزان خواب بچه گربه پرشین دال فیس:

بچه گربه پرشین دال فیس زیر مجموعه گربه های نژاد پرشین می باشد که صورت آن به نسبت گربه های پرشین تخت تر است و ساعت خواب او نیز مانند ساعت خواب بچه گربه پرشین اصیل می باشد، آن ها نیز روزانه 16 الی 20 ساعت در روز را به خواب اختصاص می دهند و در دسته گربه های پر خواب قرار میگیرند.

میزان خواب بچه گربه اسکاتیش و اسکاتیش فولد :

گربه های نژاد اسکاتیش فولد و یا اسکاتیش آنفولد معمولا گربه های پر جنب و جوشی هستند و نسبت به گربه های پرشین روزانه ساعت کمی را به خواب اختصاص می دهند. اگر این نژاد از گربه را در خانه نگهداری می کنید باید بدانید ساعت خواب او 12 الی 16 ساعت است، این یک ساعت کاملا طبیعی برای خواب گربه های اسکاتیش است و جای نگرانی برای کم خوابی آنها نیست.

آیا بچه گربه ها کابوس و رویا نیز میبینند؟

بله، گربه ها نیز خواب می بینند. دانشمندان با مطالعه امواج مغزی این حیوان به هنگام خواب متوجه شدند که زمانی که مرحله خواب این حیوان وارد مرحله REM می شود، گربه شروع به خواب دیدن می کند، اگر به هنگام خواب در بچه گربه خود حرکاتی مانند تکان دادن دست و پا، باز و بسته کردن دهان و یا باز کردن پنجه را مشاهده کردید، این موارد نشان دهنده خواب دیدن بچه گربه بامزه شما می باشد، شما برای  کنترل کردن خود برای بغل نکردن او باید تمام توان خود را به کار بگیرید زیرا بامزگی بچه گربه ها در این شرایط غیر قابل انکار است.

چه چیز هایی باعث خواب کم گربه ها و بچه گربه ها میشوند؟

اگر بچه گربه شما نتواند به خوبی غذا بخورد و یا محیط زندگی‌ او استرس زا باشد، تاثیر مستقیم بر روی ساعت خواب او گذاشته می شود و از این ساعت کم می شود و به ساعات محدودی در شبانه روز میرسد. ممکن است خواب بچه گربه ها و گربه های بالغ در این شرایط تا زیر 10 ساعت برسد که این موضوع می تواند برای گربه ها بسیار خطرناک باشد.

در نهایت با کم شدن ساعت خواب بچه گربه در روز بیماری های بسیاری دراین موجودات کوچک دوست داشتنی به وجود می آید که در این شرایط باید خیلی سریع آن را به دامپزشک ببرید تا موارد لازم را به شما بگوید و سلامت دوبراه او را بررسی کند.

تفاوت ساعات خواب در بچه گربه با گربه بالغ چیست؟

همانطور که در قسمت بالا نیز به شما گفتیم، بچه گربه ها به دلیل داشتن بدن ضعیف تری که نسبت به گربه های بالغ در تمامی نژاد ها دارند، نیازمند خواب بیشتر هستند. آن ها در روز تقریبا 20 ساعت را به خواب اختصاص می دهند و هم چنین پس از هر بازی نیز احتیاج به استراحت های چند ساعته دارند.

در مقابل بچه گربه ها، گربه های بالغ زمان بیشتری در بیداری می گذرانند و فعالیت آنها بیشتر است، مگر این که از نژاد پرشین باشند که این موضوع در آن صدق نمی کندو درست مانند بچه گربه ها ساعات خواب آنها نیز به 20 ساعت در طول روز میرسد.

بچه گربه پرشین و اسکاتیش فولد را از کدام پرورش دهنده دارای گواهی نامه میتوان خریداری کرد؟

اگه دوست دارید بیشتر با گربه ها و زندگیشون و کارایی که انجام میدن آشنا بشید حتما مقاله ها و نوشته های پتریزو رو بخونید و سوالاتتون رو تو قسمت نظرات از ما بپرسید یا به شماره هایی که توسایت هست با ما تماس بگیرید.

اگه دوست دارید بیشتر با گربه ها و زندگیشون و کارایی که انجام میدن آشنا بشید حتما مقاله ها و نوشته های پتریزو رو بخونید و سوالاتتون رو تو قسمت نظرات از ما بپرسید یا به شماره هایی که توسایت هست با ما تماس بگیرید.

برای خرید بچه گربه های نژاد دار مثل پرشین و اسکاتیش فولد و انفولد و…. میتونید به سایت پتریزو برید، حتی اگه تو شهر دیگه ای به جز تهران هستید هم پتریزو براتون عکس و فیلم میفرسته و میتونید بچه گربه مورد علاقتون رو انتخاب کنید و بعد از اون خیلی سریع بچه گربتون رو سالم و سلامت در خونتون تحویل بگیرید.

بچه گربه های اسکاتیش که از پتریزو میخرید همشون واکسن زده هستن و از پدر و مادر وارداتی و کاملا اصیلن البته پتریزو گواهینامه WFC از سازمان جهانی گربه ها از آلمان رو داره که این باعث میشه با خیال راحت تری گربه مورد علاقتون رو ازش بخرید.

لازمه اینو هم بدونید که بچه گربه های پتریزو تا 55 روزگی از شیر مادرشون تغذیه میکنن نه شیر خشک و همین باعث میشه که وقتی  به سن بلوغ رسیدن مشکلات کمتری از لحاظ بیماری های جسمی داشته باشن و شما با خیال راحت بچه گربه خوشگلتون رو بزرگ کنید. برای دیدن عکسای نژادای مختلف بچه گربه های مثل اسکاتیش فولد و پرشین میتونید به اینستا یا سایت پتریزو برید و حتی سوالی درباره نژادا داشتید از ما تو سایت بپرسید تا پرورش دهنده و مشاورای ما بهترین اطلاعات رو به شما بدن و راهنماییتون کنن.

 

 

 

 

دسته بندی بلاگ
اشتراک گذاری
نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × 2 =

گربه ها

هیچ محصولی در گربه ها نیست.

ورود به سایت