قیمت گربه بریتیش مناسب و 0 تا 100 اشنایی با این نژاد

بازدید: 1,751 بازدید
قیمت گربه بریتیش مناسب

قیمت گربه بریتیش مناسب

قیمت گربه بریتیش مناسب
قیمت گربه بریتیش مناسب | قیمت گربه بریتیش مناسب

گربه های بریتیش شورت هیر یا مو کوتاه سالیان طولانی است که در دسته محبوب ترین گربه های جهان قرار دارند و پرورش دهندگان علاقه زیادی به پرورش این نژاد گربه دارند، این گربه را میتوانید در  نقاشی های قدیمی  مربوط به کشور های مختلف پیدا کنید که این موضوع حکایت از محبوبیت بالای گربه های بریتیش در سال ها و قرن های زیاد دارد.

گربه های بریتیش به دلیل صدای کم و تحرک نسبتا کمتری که نسبت به گربه های نژاد سیامی دارند گزینه مناسبی برای نگهداری در خانه های اپارتمانی هستند و همچنین به دلیل موی کوتاه خود نسبت به گربه های نژاد پرشین کمتر نیاز به رسیدگی و شانه کشیدن دارند؛ در ادامه این نوشته توضیحاتی را درباره قیمت گربه بریتیش مناسب و ویژگی های نژادی این گربه به شما ارائه خواهیم داد.

ویژگی های ظاهری گربه بریتیش

گربه های نژاد بریتیش سر بزرگ و گردی دارند و دارای بدنی عضلانی با سینه‌ای پهن می باشند، پاهای قطور همراه با پنجه‌های گرد و دم نوک گرد هم از دیگر ویژگی های این نژاد گربه است؛ رنگ غالب این گربه‌ها خاکستری است یا به اصلاح بلو است، همچنین این گربه ها چشم‌ها بزرگ و گرد دارند که در نژاد اصیل آبی پر رنگ یا زرد یا نارنجی و مسی بسیار درخشان و پر رنگ است و دل  شما را میبرد یکی از ویژگی‌هایی که آنها را متمایز می‌کند حالت لبخند مانندی است که صورت آنها به خود گرفته است.

قیمت گربه بریتیش مناسب
قیمت گربه بریتیش مناسب | قیمت گربه بریتیش مناسب

ریزش مو گربه بریتیش

موهای گربه بریتیش شورت هیر، کوتاه و پرپشت و نرم و مخملی است که برای اینکه مرتب و صاف بماند باید به صورت منظم و هفته ای 2-3 بار آن‌ها را شانه بزنید، بریتیش درست مانند سایر نژاد های گربه در فصل پاییز و بهار، ریزش موی متوسطی دارند، همچنین این نژاد خاص دو لایه پوشش دارد و پوشش زیرین او معمولاً بیشتر از پوشش رویی می‌ ریزد، همانطور که گفتیم نیاز رسیدگی به گربه های نژاد بریتیش و نگهداری از آن نسبت به دیگر نژادها کمتر است پس اگر کارمند هستید و وقت کمی را در خانه میگذرانید این گربه بهترین گزینه برای شماست.

طول عمر گربه های بریتیش

نژاد بریتیش نسبتاً نژاد مقاومی است و میانگین طول عمر او حدود 15 سال است؛ اما بعضی از گربه ‌های بریتیش هم بوده‌اند که 20 سال عمر کرده‌اند، برای اینکه طول عمر بیشتری داشته باشند حتماً به آن‌ها ورزش و تحرک زیادی بدهید، غذای خوب در اختیار آن‌ها بگذارید و مرتب آن‌ها را به دامپزشکی ببرید.

قیمت گربه بریتیش مناسب
قیمت گربه بریتیش مناسب | قیمت گربه بریتیش مناسب

نکاتی که در قیمت گربه بریتیش مناسب تاثیر گذار هستند

  1. رنگ چشم های گربه بریتیش باید شفاف و زمینه آن طلایی یا مسی باشد اما گربه های بریتیش سفید باید رنگ چشم هایشان آبی یا طلایی باشد.
  2. سایز گوش های گربه باید تقریبا پهن باشد.
  3. گربه های بریتیش در مقایسه با سایر نژاد های گربه، دیرتر بالغ می ‌شوند و پنج سال طول می‌کشد تا بریتیش شورت هیر به وزن و اندازه کامل خود برسد.
  4. در نژاد گربه بریتیش، نر ها بزرگتر از ماده ها هستند به همین دلیل قیمت گربه بیریتیش نر و ماده متفاوت است
  5. میانگین وزن گربه بیریتیش نر 4 تا 8 کیلوگرم و میانگین وزن ماده ها 3 تا تقریبا 6 کیلو گرم است.
  6. قد گربه بریتیش شورت هیر بالغ از پاها تا شانه‌ها 35.5 سانتی ‌متر است.
  7. مانند بسیاری از نژاد های گربه، در گربه های بریتیش نیز، نرها غبغب برجسته ای دارند که آنها را از ماده ها متمایز می ‌کند.
  8. متداول ترین و شناخته شده ترین رنگ در میان این نژاد، آبی خاکستری یا همان بریتیش بلو است.
  9. گربه های بریتیش مو کوتاه یا همان شورت هیر ها شیرین و دوست داشتنی هستند و مو های ضخیم و کوتاهی دارند که در زمستان بلندتر و ضخیم تر هم می‌شود و همین ویژگی است که آنها را شبیه به خرس های عروسکی می ‌کند، بدن این مدل از گربه های بریتیش کوچک اما قدرتمند است و سینه های پهن، چنگال های گرد، پاهای قوی و دمی ضخیم با نوک گرد دارند.
قیمت گربه بریتیش مناسب
قیمت گربه بریتیش مناسب | قیمت گربه بریتیش مناسب

قیمت گربه بریتیش مناسب چگونه تعیین میشود؟

قیمت گربه بریتیش تقریبا از 5 میلیون تومان شروع و میانگین قیمتی آنها 12 میلیون تومان است، که این قیمت با توجه به اصالت گربه که از پدر و مادر اصیل و شناسنامه دار باشند متغیر است، برای دریافت اطلاعات درباره قیمت گربه بریتش و بچه گربه بیریتش از پرورش دهنده معتبر و داراری مجوز با شماره های درون این سایت تماس حاصل فرمایید.

خرید گربه های اصیل و با نژاد از کدام پرورش دهنده معتبر گربه در تهران امکان پذیر است؟

اگه دوست دارید بیشتر با گربه ها و زندگیشون و کارایی که انجام میدن آشنا بشید حتما مقاله ها و نوشته های پتریزو رو بخونید و سوالاتتون رو تو قسمت نظرات از ما بپرسید یا به شماره هایی که توسایت هست با ما تماس بگیرید.

برای خرید بچه گربه های نژاد دار مثل پرشین و اسکاتیش فولد و انفولد و…. میتونید به سایت پتریزو برید، حتی اگه تو شهر دیگه ای به جز تهران هستید هم پتریزو براتون عکس و فیلم میفرسته و میتونید بچه گربه مورد علاقتون رو انتخاب کنید و بعد از اون خیلی سریع بچه گربتون رو سالم و سلامت در خونتون تحویل بگیرید.

قیمت گربه بریتیش مناسب
قیمت گربه بریتیش مناسب | قیمت گربه بریتیش مناسب

بچه گربه هایی که از پتریزو میخرید همشون واکسن زده هستن و از پدر و مادر وارداتی و کاملا اصیلن البته پتریزو گواهینامه WFC از سازمان جهانی گربه ها از آلمان رو داره که این باعث میشه با خیال راحت تری گربه مورد علاقتون رو ازش بخرید.

لازمه اینو هم بدونید که بچه گربه های پتریزو تا 55 روزگی از شیر مادرشون تغذیه میکنن نه شیر خشک و همین باعث میشه که وقتی  به سن بلوغ رسیدن مشکلات کمتری از لحاظ بیماری های جسمی داشته باشن و شما با خیال راحت بچه گربه خوشگلتون رو بزرگ کنید. برای دیدن عکسای نژادای مختلف بچه گربه های مثل اسکاتیش فولد و پرشین میتونید به اینستا یا سایت پتریزو برید و حتی سوالی درباره نژادا داشتید از ما تو سایت بپرسید تا پرورش دهنده و مشاورای ما بهترین اطلاعات رو به شما بدن و راهنماییتون کنن.

دسته بندی بلاگ گربه
اشتراک گذاری
نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

16 + یک =

گربه ها

هیچ محصولی در گربه ها نیست.

ورود به سایت