مدل مو نژاد های مختلف گربه

بازدید: 1,554 بازدید

اصلاح کردن و شکل دادن به موهای گربه باعث میشه که شما یه لولو تحویل بدید و یه هلو تحویل بگیرید! گربه های خونگی تو همه فضلا نیاز دارن که موهاشونو کوتاه کنید و شکل بدید تا هم ریزش موی کمتری داشته باشن و هم کرمشون نشه و کک و کنه نگیرن. برای اینکه بدونید چه مدل مویی مناسب گربتونه حتما این نوشته رو تا آخر دنبال کنید.

نژادهایی مانند پرشین و هیمالین احتیاج به شانه زدن روزانه دارند و در بعضی موارد نیز مراقبت های ویژه تری ممکن است مورد نیاز باشد.

در مقابل، نژادهای موکوتاه مثل گربه آمریکایی یا سیامی نگهداری آسان تری دارند واحتیاج به شانه زدن روزانه ندارند. توجه داشته باشید که همه ی گربه ها (چه موکوتاه و چه موبلند) ریزش مو را در هر شرایطی خواهند داشد.

البته اسفینکس را باید از تمام گزینه ها جدا کرد چرا که او مویی ندارد که بریزد! بنابراین باید برای ریزش مو آمادگی لازم را داشته باشید. نکته ای که باید به آن توجه کنید این است که اگر فرد دیگری هم در خانه زندگی می کند به موی گربه حساسیت و آلرژی نداشته باشد.

برخلاف آنچه ممکن است به نظر برسد گربه های موبلند کمتر دچار مشکلات ریزشی پیچیده می شوند، در حالی که این معضل در گربه های موکوتاه بیشتر دیده می شود.

نکته ی دیگر آن است که موی گربه های موبلند به راحتی قابل تشخیص و برداشتن است نسبت به گربه های موکوتاه که موی نازک و ظریفی دارند.

خلق و خو و ربط آن به موی گربه:

باور کلی عموم جامعه به ما می گوید که آن ها گوشه گیر هستند و به راحتی صمیمی نمی شوند. البته این باور خیلی هم نادرست نیست. بعضی از نژادها همانگونه که اشاره کردیم مانند: پرشین، خیلی تمایلی ندارند که به امور جاری مربوط به سرپرست خود بپردازند. اما از طرفی نژادی مانند سیامی تا سرحد شیدایی می تواند به سرپرست خود وفادار باشد و عشق بورزد.

اگر به دنبال نژادی اصیل و خالص می گردید، خصوصیات رفتاری اش را مدنظر قرار دهید و فقط به ظاهرش توجه نکنید چرا که رفتار گربه اهمیت بیشتری دارد. اگر به نژادهای میکس علاقه مند هستید باید دقت و حوصله به خرج دهید و رفتار گربه را بررسی نمایید تا به درک درستی از شخصیت و رفتارش برسید.

تخلیه ی انرژی و میزان فعالیت فیزیکی و ربط آن به موی گربه:

بیشتر گربه ها در طول روز به فعالیت اندکی احتیاج دارند و با توجه به فعالیت کمی که انجام می دهند نیز اندام متناسبی دارند. البته بعضی از نژادها به فعالیت بیشتری نیاز دارند و حتماً باید روزانه زمانی برای بازی با آن ها در نظر بگیرید.

به این نکته ی کلیدی توجه کنید که اگر آن ها در طول روز به اندازه ی کافی فعالیت داشته باشند، شب و نیمه شب احتیاج به استراحت پیدا می کنند و این موضوع به این معناست که شما با خیالی راحت می توانید خواب آسانی داشته باشید.

اگر علاقه ای به اینکه گربه تان وسط اتاق پذیرایی تیک آف کند و شتاب صفر تا صد خود را به نمایش بگذارید ندارید، پیشنهاد من به شما نژاد پرشین است. البته همان گونه که اشاره کرده ایم اگر به اندازه ی کافی برای بازی با هر نژادی که انتخاب کرده اید وقت بگذارید، دیگر نیازی نیست که نگران بازیگوشی های شبانه باشید.

گربه ها به چه میزان به توجه شما احتیاج دارد:

باور عموم جامعه این است که گربه ها کاملاً مستقل هستند و برایشان اهمیتی ندارد که سرپرست شان برای مدت طولانی حضور نداشته باشد؛ راستش را بخواهید در برخی گربه ها این رفتار دیده شده و درست است ولی در بیشتر موارد این گونه نیست.

همه ی گربه ها نیاز به عشق و توجه دارند اما این نیاز به بعضی از گربه ها بیشتر است. برای مثال گربه ی سیامی اگر سرپرستش وقت کافی برایش اختصاص ندهد، هم از نظر روحی آسیب می بیند و هم از نظر فیزیکی.

نکته ی دیگر این است که هیچ گربه ای دلش نمی خواهد که کل روز و شب را تنها بگذراند، حتی مستقل ترین و انزواطلب ترین آن ها؛ در ضمن تک وتنها گذاشتن گربه برای مدت طولانی و عدم توجه کافی به او می تواند ضربه ی سختی به مبلمان و پرده ی خانه ی شما و در نتیجه به جیب تان بزند، بهتر است که این موضوع را جدی بگیرید.

در نظر گرفتن شرایط خود و خانواده و انتخاب گربه:

قبل از اینکه گربه ای را به خانه بیاورید حتماً اطمینان پیدا کنید که خانواده ی محترم از این موضوع آگاه هستند و حس مسئولیت پذیری نسبت به گربه وجود دارد.

گربه ی شما بین 15 الی 20 سال همراه شما خواهد بود و این به این معناست که شما باید خود را برای تعهدی بلندمدت آماده کنید و لازم است که خوب به آن فکر کنید؛ توجه داشته باشید که گربه ای که در خانه زندگی کرده باشد شانسی برای زنده ماندن در محیطی غیر از خانه را نخواهد داشت.

در نظر گرفتن شرایط مالی و اقتصادی برای به سرپرستی گرفتن گربه:

گربه ی شما به طور میانگین 5 میلیون در سال هزینه خواهد داشت. البته این عدد شامل هزینه های اتفاقات و بیماری های غیرمترقبه و یا چکاپ هایی که با افزایش سن گربه تان باید انجام دهید، نمی شود.

شرایط مالی موضوعی است که حتماً باید در نظر بگیرید چرا که گربه ی شما دقیقاً مانند فرزندتان خواهد شد و در صورت نیاز برای درمان یا باید توان پرداخت هزینه ی آن را داشته باشید و یا باید قرض کنید. اگر به نظر شما این مقدار زیاد است به فکر نگهداری از حیوانات کم هزینه تر باشید، مانند: ماهی، همستر، طوطی و…

قبل از آنکه به فکر آوردن و به سرپرستی گرفتن گربه ای باشید، درباره همه ی جوانب آن و شرایط تان خوب فکر کنید. اغلب ما با دیدن بچه گربه ای با نمک و زیبا، هوش و عقل خود را از دست می دهیم و این موضوع ممکن است باعث شود تصمیم نسنجیده ای بگیریم که بعدها از آن پشیمان شویم.

هر چه بیشتر وقت بگذارید و مزایا و مسئولیت های مورد نیاز گربه را ببینید، در نهایت تصمیم بهتری می گیرید و نسبت به تصمیم خود استوارتر هستید چرا که آگاهانه انتخاب کرده اید.

به سرپرستی گرفتن گربه نباید مسئولیتی کوچک و کم اهمیت تلقی شود. گربه هدیه ای برای سورپرایز کردن فردی در جشن تولدش نیست، سرپرست گربه باید برای این مسئولیت آمادگی لازم را داشته باشد. پناهگاه های حیوانات، پارک ها و کوچه و خیابان های شهر پر است از سورپرایزهای روز تولد افرادی که که شرایط و حس مسئولیت پذیری نگهداری از گربه را نداشته اند.

اگه دوست دارید بیشتر با گربه ها و زندگیشون و کارایی که انجام میدن آشنا بشید حتما مقاله ها و نوشته های پتریزو رو بخونید و سوالاتتون رو تو قسمت نظرات از ما بپرسید یا به شماره هایی که توسایت هست با ما تماس بگیرید.

برای خرید بچه گربه های نژاد دار مثل پرشین و هیمالین میتونید به سایت پتریزو برید، حتی اگه تو شهر دیگه ای به جز تهران هستید هم پتریزو براتوت عکس و فیلم میفرسته و میتونید بچه گربه مورد علاقتون رو انتخاب کنید و بعد از اون خیلی سریع بچه گربتون رو سالم و سلامت در خونتون تحویل بگیرید.

 

دسته بندی بلاگ
اشتراک گذاری
نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

11 − یک =

گربه ها

هیچ محصولی در گربه ها نیست.

ورود به سایت