خرید گربه نژاد مانچکین و 5 ویژگی ان

بازدید: 1,999 بازدید
خرید گربه نژاد مانچکین

خرید گربه نژاد مانچکین

خرید گربه نژاد مانچکین
خرید گربه نژاد مانچکین | خرید گربه نژاد مانچکین

گربه مانچکین محبوبیت زیادی در هنگ کنگ دارد زیرا نتیجه ژنتیکی از نوع طبیعی بوده و به گربه های پا کوتاه معروف اند (در خرید باید به این نکته توجه کرد) .اولین بار در کشور انگستان دیده شده اند .

تکثیر و گسترش این گربه سرگذشت زیبایی دارد قضیه گسترش آنها از سال ۱۹۸۳شروع شده که یک موسیقی دان بزرگ دوتا گربه ی ماده پیدا کرد و متوجه شد که آن دو باردار هستند بعد از به دنیا آمدن هردو توله یکی از آنها را هدیه داد با این کار به مرور تعداد گربه ها ی مانچکین افزایش پیدا کرد .

اولین حضور این گربه در سال ۱۹۹۰ بود در یک برنامه تلویزیونی گه خیلی از کارشناسان را به وجد آورد و مورد نقد قرار گرفت .

ویژگی های ظاهری گربه مانچکین

این گربه جثه کوچک و نسبتا متوسطی دارد به همین خاطر به آن گربه سوسیسی نیز می گویند و وزن معمول آنها بین ۵-۹است قد آن بین ۱۲ تا۱۸ است

دارای پاهایی کوتاه ، چشمانی درشت و کله ی گرد می باشند، این گربه بدن پهنی دارد قفسه سینه اش گرد است و دارای قدرت عضلانی خوب است و لگن محکمی دارد، پیشانی اش صاف و پوزه نسبتا متوسطی دارد گوش هایش حالت دار به سمت گرد است چشم هایش بسیار نزدیک هم هستند .

رنگ مو و رنگ چشم این گربه در تضاد با هم هستند رنگ موهای این گربه بسیار تنوع دارد همچون نارنجی ،آبی | قهوه ای ، دارچینی ، حنایی | نقره ای ، کرم و …  و به طرح هایی مثل سیامی، دو رنگ، تک رنگ، راه راه .

 هر چهار تا پنجه اش به سمت داخل یا خارج نیستند و فقط به سمت جلو هستند؛ دم گربه مانچکین پر پشت و بلنده و ممکنه با دم روباه اشتباه بگیرند و نوک دمش گرد و از بعد از نوک تا بدن باریک تر می شود .

خرید گربه نژاد مانچکین
خرید گربه نژاد مانچکین| خرید گربه نژاد مانچکین

نوع موهای گربه های نژاد مانچکین اینطوری هستش که یا بلند است یا کوتاه و یا بدون مو اکثر مو کوتاه ها حات مخمی دارند و تراکم متوسطی داره موهاشون و مدل مو بلند موهای صاف و لطیف و ابریشم گونه ای دارند .

یکی از دیگر ویژگی های بارز در عین حال زیبای این گربه ها این است که می توانند همچون کانگورو ها و خرگوش ها روی پاهای عقبشون بنشینند علت این کار میتونه این باشه که کمی دست های مانچکین ها از پاهاشون بلند تره این قضیه از سال ۱۹۵۰ نشا‌ت می گیرد به این شرح است که در اون دهه یک گربه ی پا کوتاه در کشور شوروی روی دو پای عقبش می نشنید و به آن لقب گربه کانگوروی استالینگراد را می دهند .

در نگاه اول ممکن است فکر کنید که این گربه نتیجه ی زاد ولد بین گربه های داکسهوند باشند اما این فکر اشتباه است چونکه در اصل این گربه نتیجه جهش ژنتیکی طبیعی است و این ویژگی بارز گربه ها است که بسیار زیاد به فروش می رسند .

طول عمر گربه مانچکین

بحثی درباره طول عمر این گربه وجود ندارد و ممکن است بین ۱۲ تا ۱۵ سال عمر کند و عمر این گربه به عواملی همچون نگهداری با کیفیت از آنها وجود دارد .

نگهداری از گربه مانچکین

یکی از عوامل مهم در نگهداری از گربه ها فراهم آوردن یک جای خواب است تا احساس راحتی کنند نکته ی بعدی این است  که سعی کنید فضای گرم لطیفی برایشان فراهم کنید، اکثرا گربه ها دوست دارند داخل خانه باشند که مانچکین هم از این نوع گربه ها است به علاوه این گربه طعمه ای خوب برای شکار است.

خرید گربه نژاد مانچکین
خرید گربه نژاد مانچکین| خرید گربه نژاد مانچکین

و قابل نگهداری در بیشتر خانه ها است به این شرط که فضای لازم برای دویدن و بازی کردن را داشته باشد این گربه بر خلاف پاهای کوتاهش علاقه زیادی دارد که همیشه در حال دویدن و پریدن باشد و به دلیل اینکه دارای پاهای کوتاهی هستند نمی توانند روی کمد یا قفسه کتاب بروند ولی قابلیت این را دارند که با ارتفاع پرششون به بالای مبل و کاناپه و طاقچه بروند. برایش اسبابازی تهیه کنید تا بیشتر اوقات سرگرم باشد و سراغ شما نیاید حتما برایش اسکرچر تهیه کند و اگر هم دوست داید برایش درخت مخصوص گربه ها رو بگیرید بهتر هست که درختی تهیه کنید که متناسب با قد و قواره اش باشد .

ویژگی های اخلاقی این گربه

این گربه بسیار با هوش است ظاهری مهربان دارد ولی در اصل شکارچی است و اگر شئ را خودشان در مکانی سخت پنهان کنند حتما پیدا می کنند ویژگی منحصر به فردی که مانچکین ها دارند برونگرایی آن هاست این حس آنقدر با آن ها تلفیق شده که عشق زیادی به مردم سایر گربه و همینطور سگ ها دارند و آموزش دادن به او راحت است.

 در مواقعی که مشغول بازی و دویدن نباشند علاقه به این دارند که در جمع خانوادگی صاحبشان بروند و خلاصه که خیلی شیرین و اجتماعیه؛ همانطور که گفتیم تربیت وی راحت است به این دلیل که هم خیلی باهوشه و همینطور کم حرف و حتی می تونین بهش دستور بدین مثلا همان دستوری که به سگ میدهند تا چیزی را که پرتاب می کنند برایشان بیاورد

مشکلات سلامتی و بهداشتی مانچکین ها

گربه های مانچکین به طور عادی گربه های سالمی هستند و  مشکلات ژنتیکی یا طبیعی در آن ها تا به حال گزارش نشده ولی از منظر بهداشتی این امکان وجود دارد که دچاز برخی مریضی ها شوند .

بیماری هایی که در این نژاد شایع است به شرح زیر است:

پر کاری تیروئد

پانکرایت

اورمیا ( یا همان نارسایی کلیه )

بیماری دستگاه ادراری

خرید گربه نژاد مانچکین
خرید گربه نژاد مانچکین

مراقبت از گربه مانچکین

شونه زدن مو هایش فراموش نشود حداقل هر هفته مو هایش شانه شود و اگر دارای مو های بلندی است بیشتر برایش شانه بزنید این مدل گربه هم مثل سایر گربه ها بالیس زدن بدن خودشان را تمیز میکنند اما چون زبانشان کوتاه است این کار برایشان سخت است پس کمکشان کنید .

خرید گربه نژاد مانچکین از کدام پرورش دهنده معتبر گربه در تهران امکان پذیر است؟

اگه دوست دارید بیشتر با گربه ها و زندگیشون و کارایی که انجام میدن آشنا بشید حتما مقاله ها و نوشته های پتریزو رو بخونید و سوالاتتون رو تو قسمت نظرات از ما بپرسید یا به شماره هایی که توسایت هست با ما تماس بگیرید.

برای خرید بچه گربه های نژاد دار مثل پرشین و اسکاتیش فولد و انفولد و…. میتونید به سایت پتریزو برید، حتی اگه تو شهر دیگه ای به جز تهران هستید هم پتریزو براتون عکس و فیلم میفرسته و میتونید بچه گربه مورد علاقتون رو انتخاب کنید و بعد از اون خیلی سریع بچه گربتون رو سالم و سلامت در خونتون تحویل بگیرید.

بچه گربه هایی که از پتریزو میخرید همشون واکسن زده هستن و از پدر و مادر وارداتی و کاملا اصیلن البته پتریزو گواهینامه WFC از سازمان جهانی گربه ها از آلمان رو داره که این باعث میشه با خیال راحت تری گربه مورد علاقتون رو ازش بخرید.

خرید گربه نژاد مانچکین
خرید گربه نژاد مانچکین | خرید گربه نژاد مانچکین | خرید گربه نژاد مانچکین

لازمه اینو هم بدونید که بچه گربه های پتریزو تا 55 روزگی از شیر مادرشون تغذیه میکنن نه شیر خشک و همین باعث میشه که وقتی  به سن بلوغ رسیدن مشکلات کمتری از لحاظ بیماری های جسمی داشته باشن و شما با خیال راحت بچه گربه خوشگلتون رو بزرگ کنید. برای دیدن عکسای نژادای مختلف بچه گربه های مثل اسکاتیش فولد و پرشین میتونید به اینستا یا سایت پتریزو برید و حتی سوالی درباره نژادا داشتید از ما تو سایت بپرسید تا پرورش دهنده و مشاورای ما بهترین اطلاعات رو به شما بدن و راهنماییتون کنن

دسته بندی بلاگ گربه نگهداری و آشنایی با گربه ها
اشتراک گذاری
نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفده − 16 =

گربه ها

هیچ محصولی در گربه ها نیست.

ورود به سایت