معنی صدای گربه ها

بازدید: 2,775 بازدید
معنی صدای گربه ها چیه؟ معنی صدای گربه هایی که تو حیات وحشن صدای گربه هایی که ما تو شهر میشنویم رو از خودشون در نمیران در اصل محققا میگن گربه هایی که ما الان تو شهر میبینم یا میخریم صدای میو رو بخاطر ارتباط برقرار کردن با ما ادما از خوشون در اوردن. البته گبه ها فقط میو نمیگن و برای اینکه بفهمونن منظورشون چیه و احساساتشون رو بگن از صداهای دیگه ای هم استفاده میکنن که ما میخوایم به شما این صدای گربه ها رو معرفی کنیم شاید این جوری بتونید نیاز گربتون رو راحت تر تشخیص بدید. خب بالاخره همه صاحبا و گربه دوستا میدونن که حرف حرف جناب گربه پشمالوئه و باید از عصبی کردن اونا تا حد ممکن دوری کنیم.

معنی صدای گربه ها چیه؟

معنی صدای گربه هایی که تو حیات وحشن صدای گربه هایی که ما تو شهر میشنویم رو از خودشون در نمیران در اصل محققا میگن گربه هایی که ما الان تو شهر میبینم یا میخریم صدای میو رو بخاطر ارتباط برقرار کردن با ما ادما از خوشون در اوردن.

البته گبه ها فقط میو نمیگن و برای اینکه بفهمونن منظورشون چیه و احساساتشون رو بگن از صداهای دیگه ای هم استفاده میکنن که ما میخوایم به شما این صدای گربه ها رو معرفی کنیم شاید این جوری بتونید نیاز گربتون رو راحت تر تشخیص بدید.

خب بالاخره همه صاحبا و گربه دوستا میدونن که حرف حرف جناب گربه پشمالوئه و باید از عصبی کردن اونا تا حد ممکن دوری کنیم.

صدای پِر:

با جذبه ترین صدای گربه ها از خودشون در میارن و اینکه پررر چطور تولید میشه برای زمان طولانی  مشخص نبود. اما بلاخره متخصصای گربه نظریه های زیادی راجع به این مسئله داشتند ولی اطلاعاتی که الان در این باره وجود داره اینه که پررر به واسطه ی انقباض عضلات حنجره و دیافراگم تولید گربه تولید میشه، در اصل این صدا با فشاری کخ گربه توی گلوش تولید میکنه درمیاد.

اولین بار گربه ها صدای پررر رو از مادرشون میشنون، مادرای گربه با این صدا و نوسانایی که تولید میکنن بچه گربه ها رو به سمت خودشون میکشونن، البته درد بعد از زایمانشونم با این صدا کم میکنن. چس میتونیم بگیم اگه این صدارو توی شرایط مختلف از گربتون شنیدید بدونید یا استرس داره یا داره درد میکشه. حتی گربه ها با این صدای پر دشمنای خودشون رو هم اروم میکنن.

صدای مِوو:

این صدا برای ارتباط بر قرار کردن گربه ها با گربه ها و یه جورایی شناسایی موقعیته. حواستون باشید که این صدا میو نیست چون گربه ها از میو فقط برای ارتباط برقرار کردن با ما ادما استفاده میکنن.

صدای چِرپ:

این صدا برای وقتیه که گربه ها انتظار یه چیز خوبو از صاحبشوندران و منتظر به دست اوردن اونن مثلا اینکه غذا بخوان یا تشویقی بخوان یا بخوان خودشونو لوس کنن چون خیلی صدای نرم و آرومیه.

صدای ترییل:

همون صدای چرپ ولی عضلانی ترشه که معمولا وقتی صاحب گربه از سر کار تشریف یماره خونه و گربه خوشگلش میخواد بهش کیف بده از این صدا استفاده میکنه در اصل این صدا یه احوال پرسی خیلی شاد و خوشحاله و کم پیش میاد گربه ها این افتخار رو به صاحبشون بدن و این صدای جذابو در بیارن.

صدای چترینگ:

این صدای گربه رو معمولا وقتی گربه میخواد شکار انجام بده از خودش در میاره که اکثر صاحبای گربه با این صدا وقتی که گربشون پشت پنجره نشسته و پرنده ها رو میبینه شنیدن.

صدای مِرمِر:

این صدای گربه خیلی نرم و لطیفهو گربه ها از اون به عنوان احوال پرسی استفاده میکنن و خیلی محترمانه به نظر میاد.

خرخر کردن بچه گربه:

وقتی که بچه گربه ها تازه به دنیا میان و دنبال مادرشونن این صدای بامزه رو از خودشون در میارن تا به سینه مادر برسن و شیر بخورن

صدای هیس:

هیس به عنوان یه اخطار دفاعیه و وقتی گربه ها این صدا رو از خودشون در میران یعنی هرچی زودتر بهتره از اون اطراف بری تا حمله ای بهت نشه، وقتی این صدا تولید میشه که مقداری هوا از طریق زبان کج شده و دهان باز به بیرون میاد. گربه ای که خطر گربه دیگه ای رو احساس کرده این صدارو در میاره و خیلی جالبه که گربه مزاحم سریع دور میشه از اون اطراف.

صدای اسپیت:

این صدا خیلی کوتاهه و معمولا قبل از صدای هیس خیلی سریع شنیده میشه و برای واکنش نشونداده به یه تهدید یا تعجب کردن گربه هاست. معمولا کنار این صدا یه ضربه سریع به زمین میزنن و اینجوری بیشتر گربه یا کسی که مزاحمشون شده رو دور میکنن.

صدای خرناس:

گربه ها با این صدا یه اخطار خیلی ملایم به شما میدن که این طرفا پیداتون نشه. حتی وقتی که گربه با پف کردن موهاش سعی میکنه عصبانیتش رو نشون بده یه خرناس هخ میکشه که اینجور مواقع باید فقط فرارو بر قرار ترجیح بدین تا بدتون خونی و مالین نشه.

صدای دندون قروچی کردن:

این صدا با یه خرناس ریز میاد و برای ایجاد کردن این صدا گربه ها لب های بالاییشون رو یه حرکت خاص میدن.

صدای جیغ زدن:

این صدا رو بیشتر گربه های ماده تولید میکنن اونم بعد از جفت گیری و یه حالت گریه کردن داره.

صدای ناله یا زوزه:

این صدا نشون دهنده ناراحتی و سردرگمی گربه شماست و گربه های نر وقتی بی حوصله میشن این صدا رو از خودشون در میارن که البته معمولا شبا این به سرشون میزنه و اگه گربتون شب بیداری داره حتما این صدا رو شنیدید! البته بعضی از گربه ها قبل از استفراغم این صدا رو از خودشون در میارن.

صدای جفت گیری:

گربه های ماده وقتی میخوان جفت گیری کنن این صدارو از خودشون در میارن و گربه های نر صداشون تو این دوران بیشتر شبیه به « موووول» که با همین صداها شبا دمپایی و آب به سمتشون ریخته میشه البته این برای گربه های خیابونیه!

دسته بندی آموزش گربه ها
اشتراک گذاری
نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سیزده − دوازده =

گربه ها

هیچ محصولی در گربه ها نیست.

ورود به سایت