پیاده روی با گربه

بازدید: 1,852 بازدید
پیاده روی با گربه

بسیاری از گربه ها از بیرون رفتن لذت میبرند . متاسفانه محیط بیرون میتواند برای گربه های خانگی خطرناک باشد . برای اینکه به گربه تان این شانس را بدهید که از محیط بیرون لذت ببرد باید ابتدا به او بیاموزید که از قلاده استفاده کند و با بند راه برود . این امر آنچنان که به نظر میرسد کار سخت و زمان گیری نیست با این کار به راحتی می تواند پیاده روی با گربه کنید.

پیاده روی با بند

تمرینات پیاده روی با بند ابتدا باید در خانه و در محیطی به دور از عواملی که حواس گربه را پرت میکند انجام شود . حتی میتوانید بدون اینکه بند را بگیرید تمرین را آغاز کنید . اجازه دهید که بند پشت گربه تان کشیده شود همانند تمرینات دیگر , گام به گام آغاز کنید و به تدریج میزان فعالیت را افزایش دهید . گربه شما به تدریج و در طول چند جلسه به وزن و وجود بند و قلاده عادت میکند و به راحتی پیاده روی با گربه م توانید بروید .

تمرین و آموزش

  1. آموزش را با تمرینی مانند بیا یا بشین , بالا و پریدن از سطحی به سطح دیگر که گربه تان نیز به آن علاقه دارد آغاز کنید
  2. وقتی گربه تان چند فرمان را با موفقیت انجام داد فرمان بیا و بشین را اجرا کنید .
  3. تشویقی را در یکی از دستانتان بگیرید و با پایی که در سمت همان دستتان است ( مهم نیست که از کدام دست استفاده میکنید فقط در طول تمام تمرینات از همان دست استفاده کنید ) یک قدم به جلو بردارید و فرمان حرکت کردن با شما را به او بدهید . شما میتوانید فرمان قدم بزن را اجرا کنید . البته هر فرمان دیگری که بخواهید را میتوانید اجرا کنید .
  4. دو یا سه قدم بردارید و گربه تان را که جایزه خوراکی درون دستتان را دنبال کرده است تشویق کنید .

تشویقی به گربه بدهید

تمرین را تکرار کرده 2 یا 3 قدم بیشتر از دفعه قبل بروید و دوباره تشویقی را به او بدهید

  • بعد از اینکه گربه تان به ماهیت تمرین پی برد و وقتی تمرین را به پایان رساندید از فرمان بشین استفاده کنید . با این فرمان گربه میداند که چیز دیگری برای انجام دادن وجود دارد و در واقع به او میاموزید که منتظر فرمان بعدی باشد . در واقع به جای اینکه توجه گربه تان را جلب کنید باید او را تا انجام تمرین بعدی سرگرم نگه دارید . میزان توجه به او به تدریج و با مشغول نگه داشتن ذهن او افزایش خواهد یافت . گربه ای که حوصله اش سر رفته باشد مدام این طرف و آن طرف خواهد رفت .
  • شما همچنین میتوانید تمرینات دیگر را به فرمان قدم بزن اضافه کنید . در طول مسیر فرمان پایین را از گربه تان بخواهید و زمانی که با او راه میروید از او بخواهید از سطحی به سطح دیگر بپرد . راه های زیادی برای تنوع در آموزشها وجود دارد و هر چقدر که شما در این زمینه فعال باشید گربه شما اشتیاق بیشتری برای انجام آن خواهد داشت
  • اگر گربه تان در طول یک مسیر بلند با شما همقدم شد سرعت را اندکی کم یا زیاد کنید و چرخش ها را اضافه کنید .

نکات مهم برای آموزش فرمان به گربه

  • تمرین را با فرمانهای اولیه اغاز کنید .
  • به محض اینکه گربه چند قدم حرکت کرد تشویقی را به او بدهید .
  • هر وقت پیاده روی پایان یافت از گربه تان بخواهید بنشیند این امر باعث تقویت تمرین خواهد شد .

گربه ها با هوش هستند

گربه ها موجودات بسیار باهوشی هستند و تمرین و آموزش باعث پیشرفت ذهنی و سلامت آنها میشود بسیاری از گربه ها هنگامی که شما مشغول آماده کردن غذایشان هستید یا استراحت میکنید و یا کارهای خانه را انجام میدهید برای جلب توجه تان شروع به انجام تمریناتی که یاد گرفته اند میکنند . شما میتوانید یک هفته بدون اینکه بند را بگیرید این تمرینات را انجام دهید و بعد از آن با گرفتن بند در دست همان تمرینات را اجرا کنید .

در این مرحله آزاد بودن بند و یا گرفتن آن در دست تفاوت چندانی برای گربه تان ندارد . مراقب باشید بهنگام تمرینات هیچگاه بند را نکشید . در واقع بند برای امنیت گربه به هنگام پیاده روی در بیرون خانه است .

پیاده روی بیرون از خانه

قبل از اینکه گربه تان را برای پیاده روی بیرون خانه ببرید مطمئن شوید که تمام واکسن ها و ضد انگل ها را دریافت کرده است . گربه شما در بیرون از خانه بیشتر در معرض خطر باکتری ها و بیماریهای واگیر دار قرار دارد . همچنین در بیرون گربه تان بیشتر در معرض انواع انگل ها قرار دارد . علاوه بر آن بو کشیدن ادرار و یا خوردن مدفوع حیوانات دیگر میتواند منجر به بروز بیماری شود .

 مورد دیگر که باید مورد توجه قرار بگیرد این است که در محیط های شهری که برای کنترل انواع حشرات و جانوران از سموم مختلف استفاده میشود امکان مسمومیت گربه وجود دارد . گربه تان ممکن است علف هایی را بخورد که آلوده به آفت کش هستند و یا لاشه حیوانی را بخورد که بر اثر سم مرده باشد .

صرف نظر از اینکه کجا زندگی میکنید و گربه تان را کجا به پیاده روی میبرید نسبت به او احساس مسوولیت کنید و تمام واکسن هایی را که نیاز دارد در تاریخ مشخص بزنید و با دامپزشک در این باره مشورت کنید .

در پایان…

زمانی که گربه تان با قلاده و بند دیگر مشکلی نداشت برای پیاده روی میتوانید او را بیرون ببرید و پیاده روی با گربه بروید .

دسته بندی آموزش گربه ها
اشتراک گذاری
نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه − دو =

گربه ها

هیچ محصولی در گربه ها نیست.

ورود به سایت