ده نکته اساسی به هنگام آموزش دادن به سگ ها

بازدید: 1,717 بازدید
آموزش-دادن-به-سگ-ها

برای آموزش دادن به سگ ها باید نکات زیر را در نطر گرفت

  1. به عنوان تشویقی خوراکی خوشمزه ای در نظر بگیرید .
  2. وقتی سگتان در موقعیت صحیح قرار گرفت او را تشویق کنید .
  3. بلافاصله بعد از انجام درست تمرین , تشویقی را به او بدهید
  4. قبل از نهار سگتان را تمرین بدهید
  5. قبل از وقت بازی , سگتان را آموزش بدهید .
  6. قبل از اینکه سگتان خسته شود تمرین را متوقف کنید .
  7. در تمرینات ثبات داشته باشید .
  8. انگیزشی رفتار و از صدا و لحن شاد استفاده کنید .
  9. صبورباشید در هنگام آموزش دادن به سگ ها
  10. تمرینات را سرگرم کننده برگزار کنید

فرمانهای اولیه

فرمان برداری

کلمه ای است که اغلب در آموزش دادن به سگ به عنوان کنترل و تسلط داشتن بر سگ تعبیه میشود . اکنون بگذارید این کلمه را کنار بگذاریم و به فرمانهای اولیه که زندگی موفقیت آمیز سگ و شما حاصل آن است فکر کنیم . فرمانهای بشین , پایین , بیا ,  و بمان نشانه ای از سگ آموزش دیده است .

این فرمانها در جای جای آموزش ترفندها در این کتاب مورد استفاده قرار گرفته است و قبل از هر چیزی سگتان باید آن را یاد گرفته باشد . تا ادامه راه برایش آسان شود .

سگ من تمام فرمانهای اولیه را میداند . چرا باید دوباره آن را با سگم کار کنم ؟

به یاد داشته باشید که بازیکن المپیک قبل از مسابقه خودش را گرم میکند , معلم قبل از شروع درس اهداف جلسه را دوره میکند و بازیکن بسکتبال قبل از بازی با پرتاب توپ خودش را آماده میکند .

تمرینات فرمانبرداری هدفی بزرگتر از فرمان دادن و اجرای آن توسط سگ دارد . اینها تمرینات ذهنی هستند و جریان روزمره راحتی برای برقراری ارتباط با سگ میباشند . با انجام این فرمانهای اولیه به سگ خود اعتماد به نفس بدهید .

بمان

آموزش

  1. با فرمان بمان , سگتان باید در موقعیتش تا زمانی که شما نگفته اید بماند . وقتی سگتان نشسته و یا دراز کشیده است آموزش را آغاز کنید چرا که در این حالت سگ تمایل کمتری به حرکت کردن دارد . با استفاده از قلاده آموزش بهتر خواهد بود . درست در مقابل سگتان بایستید و با لحن جدی بگویید بمان و کف دستتان را نزدیک صورتش نگه دارید و یا حتی به بینی او بچسپانید .
  2. اندکی عقب بروید و در حالی که با سگ ارتباط چشمی دارید دوباره به سمت او برگردید با کلمه خوبه او را تشویق کنید و تشویقی به او بدهید . تشویقی را زمانی به سگتان بدهید که او کاملا در موقعیت بشین و بمان قرار گرفته باشد .
  3. اگر سگتان قبل از اینکه شما بگویید از موقعیت بمان خارج شود به آرامی اما استوار او را سر جایش و همان نقطه ای که فرمان بمان را به او داده اید برگردانید .
  4. به تدریج زمان فرمان بمان و همچنین فاصله بین خودتان را افزایش دهید . شما از سگتان میخواهید که موفق شود . بنابراین اگر از فرمان بمان سرپیچی کرد زمان و فاصله را به حالت اول برگردانید تا سگتان بهتر آن را بیاموزد .

نکات حین آموزش

لحن گفتار و زبان بدن شما بیشترین پیام را به سگ منتقل میسازد . استوار و مصمم باشید و تا سگتان این فرمان را نیاموخته است سراغ آموزشهای جدید نروید .

پرسش و پاسخ

  • سگم قبل از اینکه من بگویم از موقعیت بمان خارج میشود

قبل از اینکه تشویقی او را بدهید آن را به سگتان نشان ندهید چرا که باعث میشود سگ به سمت شما بیاید . الگوی تمرین را گاهی عوض کنید و به سمت او بروید بدون اینکه تشویقی به او بدهید .

  • سگم مدام سعی میکند بلند شود

در آموزش این مهارت از علائم گفتاری کمتری استفاده کنید . زبان بدن میتواند جدیت شما را نشان دهد .

نکته : بمان به معنای آن است که حرکت نکن تا من به تو بگویم . صبر کن جدیت کمتری دارد و به معنای ماندن برای مدت کوتاهی است .

آموزش

سگتان با شنیدن این فرمان به صورت کامل و همانند حالت استراحت کردن روی زمین قرار میگیرد و سینه و شکمش با زمین تماس پیدا میکند . پایین یکی از اساسی ترین فرمانهاست و به سگتان کمک میکند تا در موقعیت های خطرناک مانند عبور از جاده های ناامن سر جایش بماند .

  1. در حالی که سگتان روبرویتان نشسته است تشویقی را نزدیک بینی اش بگیرید و به آرامی آن را به سمت کف زمین حرکت دهید
  2. اگر خوش شانس باشید سگتان با بینی اش تشویقی درون دستتان را دنبال خواهد کرد و دراز خواهد کشید . در این زمان باید خوراکی را به او بدهید و او را تشویق کنید . به خاطر داشته باشید که تنها زمانی که سگ در موقعیت درست یعنی دراز کشیده کف زمین قرار گرفت تشویقی را به او بدهید . اگر سگتان به جای دراز کشیدن به سمت پایین خم شد تشویقی را به آرامی به سمت او و بین دستهایش روی کف زمین حرکت دهید و یا از او دور کنید . ممکن است این کار زمان ببرد اما سگتان به زودی آن را خواهد آموخت
  3. 3.       اگر سگتان نسبت به تشویقی هیچ واکنشی نشان نداد شانه اش را به آرامی به سمت پایین فشار دهید وقتی سگتان روی زمین قرار گرفت او را تشویق کنید . البته بسیاری از مربیان استفاده از تشویقی را به جای فشار فیزیکی توصیه میکنند
  4. وقتی سگتان فرمان پایین را آموخت به تدریج دادن تشویقی را به تعویق بیاندازید در حالی که سگتان در موقعیت پایین قرار گرفته است به او بگویید صبر کن صبر کن صبر کن و سپس بگویید خوبه و تشویقی را به او بدهید . تغییر زمان دادن تشویقی باعث توجه بیشتر سگ خواهد شد . سگتان باید تا زمانی که شما کلمه بسیار خب را بگویید در موقعیت مورد نظر بماند .

نکات حین آموزش

سگهای گله و سگهایی که وزن بیشتری دارند بهتر از سگهایی که پاهایی بلند و سینه عمیق و سگهای فعال در موقعیت پایین قرار میگیرند . سگها و توله ها در هر سنی میتوانند این آموزش را یاد بگیرند ، آموزش دادن به سگ ها را در آن زمان شرع کنیم.

دسته بندی آموزش سگ ها
اشتراک گذاری
نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × 1 =

گربه ها

هیچ محصولی در گربه ها نیست.

ورود به سایت