نکات اصلی در تربیت سگ

بازدید: 1,681 بازدید
آموزش-دادن-به-سگ-ها-1

به سگتان کمک کنید تا موفق شود

سگ شما اگر بیشتر از سه بار در انجام فعالیتی شکست بخورد ناامید شده و دیگر نخواهد خواست فعالیت و آموزش را اجرا کند . به جای آن بهتر است برگردید و مراحل ساده تر را دوباره در تربیت سگ تکرار کنید .

صبور باشید

وقتی ترفند جدیدی در تربیت سگ آموزش میدهید بعضی وقتها پیش میاید که سگتان کلیت و محتوای آموزش را متوجه نمیشود . او با تعجب به شما نگاه میکند و با پنجه اش به تشویقی که در دستتان است اشاره میکند .

 در این زمان باید متوجه شوید که او آموزش را نفهمیده است . استرس ایجاد نکنید . چند روز پشت سر هم آن ترفند را تکرار کنید و مطمئن شوید که سگتان به زودی آنها را یاد خواهد گرفت .

چرا اکثر صاحبان سگ ها در آموزش ترفند شکست میخورند ؟

شما در حالی که با تشویقی در دستتان دایره ای میکشید و از سگتان میخواهید که بچرخد , سگ گیج شده و تشویقی درون دستتان را بو میکشد . شما صدایتان را بالا میبرید و با قدرت بیشتری میگویید بچرخ . سگتان شروع به خاراندن خودش میکند و شما را نادیده میگیرد . قلاده اش را میگیرید و به زور از او میخواهید بچرخد .

 او میترسد و روی زمین دراز میکشد و شما سرش فریاد میزنید . اصلی ترین دلیل شکست صاحبان این است که آنها صبور نیستند . این عامل حتی از زمانبندی بد و ناهماهنگی نیز تاثیر بدتری دارد . چه باید کرد ؟

 شما در حالی که با تشویقی در دستتان دایره ای میکشید , و از سگتان میخواهید که بچرخد سگتان گیج شده و تشویقی درون دستتان را بو میکشد . شما دوباره تلاش میکنید و دستتان را دایره وار تکان میدهید .

سگتان شروع به خاراندن خودش میکند و شما را نادیده میگیرد . شما دوباره تلاش میکنید و سگتان نصفه و نیمه فرمان را اجرا میکند . آره این عالیه . شما دوباره و دوباره و دوباره آن را تکرار میکنید و شاید مجبور باشید 100 بار آن را انجام دهید و بالاخره یکروز موفق میشوید . از اینکه باهوش ترین سگ دنیا را دارید احساس خوشبختی نمیکنید ؟

تمرین کردن آموزشهای جدید میتواند برای سگتان بسیار خسته کننده شود . آنها را تمام کنید . جلسات آموزش را سرگرم کننده برگزار کنید . میتوانید آموزشهای آسان را تکرار کنید .

هدایت کردن با تشویقی در مقابل هدایت با دست

دو روش برای قرار گرفتن سگ در موقعیت مورد نظر وجود دارد . یکی استفاده از تشویقی و یا اسباب بازی و دیگری استفاده از مقید سازی فیزیکی مانند تلاش برای نگه داشتن سگ در موقعیت مورد نظر .

خیلیها استفاده از روشهای فیزیکی را به خاطر اینکه سریعتر جواب میدهد انتخاب میکنند . اما نمیدانند که این روش ممکن است فرایند یادگیری را به تاخیر بیاندازد . با استفاده از فشار فیزیکی شما او را تشویق میکنید تا قدرت ابتکار را کنار بگذارد .

 در این صورت او نیازی نمیبیند که از ذهن خود استفاده کند و یاد نمیگیرد که از مهارت های خود برای قرار گیری در موقعیت مورد نظر استفاده کند . سعی کنید با استفاده از تشویقی و یا اسباب بازی سگتان را در موقعیت مورد نظر هدایت کنید .

دسته بندی آموزش سگ ها
اشتراک گذاری
نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

15 + 3 =

گربه ها

هیچ محصولی در گربه ها نیست.

ورود به سایت