آموزش سگ ها

بازدید: 1,755 بازدید
آموزش-سگ-ها

استفاده از اوپس به جای گفتن نه

آموزش سگ ها باعث میشود که سگ تشویق به انجام کارهای مستقل شود . شما میخواهید که در طول آموزش , اشتیاق سگ برای یادگیری بالا باشد و سگ نباید به خاطر انجام نادرست آن احساس ترس کند . واژه نه را فقط برای زمانهایی که سگ از کنترل خارج میشود استفاده کنید . اگر سگتان در طول آموزش ترفند رفتار نادرستی انجام داد احتمالا عمدی نبوده است . به جای کلمه نه از واژه هایی مانند اووووووپس استفاده کنید .

ابتدا تشویق گفتاری و سپس نوازش و در پایان تشویقی خوراکی

همانطور که قبلا گفته شد زمانبندی صحیح برای دادن تشویقی حائز اهمیت است . وقتی ترفندهای جدید را آموزش میدهید تشویقی اغلب برای هدایت استفاده میشود و برای تشویق رفتار درست به سگ داده میشود . وقتی تمرین نیاز به فرمان برداری بالا دارد و یا وقتی میخواهید در پایان مراحل , تشویقی را به سگ بدهید مراحل را به این ترتیب انجام دهید : تشویق گفتاری . نوازش سر و سپس تشویقی .

این امر نه تنها باعث آرامش ذهنی سگ میگردد بلکه سگ به ارتباط بین تشویق گفتاری و نوازش و دریافت تشویقی پی خواهد برد .

کلمه ای برای پایان تمرین ( بسیار خب )

نیاز است که سگتان بداند چه زمان تحت کنترل شماست و چه زمانی تمرین پایان یافته است . به عنوان مثال , وقتی فرمان پایین یا بمان را اجرا میکنید سگ شما انتظار دارد که تا گفتن کلمه ای برای رها شدن در موقعیت مورد نظر بماند . بسیار خب , معمول ترین واژه برای پایان دادن به تمرین است . از این واژه همچنین میتوان برای پایان دادن سگی که روی خودرو پریده است و سگس که به اسباب بازی حمله کرده است و پایان دادن به بازی کردن با سگهای دیگر استفاده کرد .

هدف از علائم دست چیست ؟

سگها میتوانند بر اساس علائم دست و یا علائم گفتاری فرمان را اجرا کنند . علائم دست بسیار کارآمد میباشند . وقتی کودکی از سگتان سوالی میپرسد , شما میتوانید با علامت دست ( پارس کردن ) را نشان دهید و کودک فکر میکند که سگ به او پاسخ داده است . علاوه بر آن , بسیاری از سگها نسبت به علائم دست , واکنش بهتری نسبت به علائم گفتاری نشان میدهند . این را با سگتان امتحان کنید : برای ترفندی از علامت گفتاری و برای ترفندی دیگر از علائم دست استفاده کنید . اغلب سگ علامت دست را برای انجام دادن انخاب میکند .

آیا میتوانم از علائم دست و کلمات خاص خودم برای آموزش ترفند استفاده کنم ؟

بسیاری از کلمات و علامتهای دست استاندارد هستند و برای سگها بهتر جواب میدهند . با این حال میتوانید از کلمات و علامت های دلخواه خودتان استفاده کنید . مهمترین نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید آن است که از علائم و کلمات یکسان برای هر تمرین بهره ببرید

آیا میتوانم ترفندهای خودم را به سگم آموزش دهم ؟

بسیاری از بهترین ترفندها به صورت اتفاقی به وجود میایند . ابتدا سگ باید فرمانهای پایه ای را بیاموزد و سپس , مثلا وقتی ترفند << خودت را به مردن بزن >> را به خوبی انجام داد , میتوانید ترفندهایی را بر اساس آن طراحی کنید . در آموزش ترفند , شما و سگتان یک تیم هستید و اجازه دهید که فرایند آموزش ها با همکاری دو نفره شما انجام شود .

آموزش سگ ها چقدر زمان میبرد ؟

چند سال طول میکشد تا یک کودک فارغ التحصیل شود ؟ یک ورزشکار در رشته خودش مهارت پیدا کند ؟ چند جلسه موسیقی لازم است تا شما آهنگساز شوید ؟ آموزش یک سگ میتواند فرایندی برای تمام طول عمرش باشد .

اگر چه سگتان ممکن است یک آموزش را یکباره و با فرمان شما انجام دهد , اما همچنان نیاز به تکرار برای بهبود مهارت هایش خواهد داشت . در تمام طول عمر سگ , مهارت های جدیدی به او بیاموزید و در ول این مدت , ارتباط شما و سگتان چندین برابر خواهد شد .

دسته بندی آموزش سگ ها
اشتراک گذاری
نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

9 + هفت =

گربه ها

هیچ محصولی در گربه ها نیست.

ورود به سایت