بررسی وضعیت تغذیه سگ ها

بازدید: 1,773 بازدید
وضعیت-تغذیه-سگ

همانند انسانها ,وضعیت تغذیه سگ ها ئ دیگر حیوانات نیز میتوانند به خاطر خوردن زیاد و یا تغذیه ضعیف دچار مشکلات گوارشی شوند . مطمئن شوید که به سگتان مقدار درست و غذای با کیفیت میدهید و بررسی کنید که برای این نژاد و اندازه , وزن و اندامش مناسب است

عادت های خوب تغذیه

بررسی وضعیت تغذیه سگ ها از همان اول میتواند با بزرگ شدن سگ , از مشکلات سلامتی اش بکاهد . قوانین زیر را رعایت کنید :

  • زمان مشخص برای وعده های غذایی در نظر بگیرید
  • بررسی کنید که آب تازه برای نوشیدن همواره در اختیار سگ قرار داشته باشد
  • مطمئن شوید که قبل از هر بار غذا دادن , ظرف سگتان را خوب میشویید
  • مطمئن شوید که بعد از غذا خوردن , ظرف را از جلو سگ برمیدارید به خصوص اگر از غذای مرطوب و یا خانگی استفاده میکنید
  • همان چیزی را که میخورید به سگتان ندهید – سگها دارای نیازهای تغذیه ای متفاوتی هستند و برخی از خوراکی های انسانها مانند شکلات میتواند برای سگ سمی باشد .
  • در صورت نیاز , تغییرات تدریجی در رژیم غذایی سگ ایجاد کنید تا حیوان دچار مشکلات گوارشی نشود .

سگتان خیلی تند غذا میخورد ؟

برای سگ طبیعی است که تند غذا بخورد چرا که در حیات وحش , این امر برای جلوگیری از سرقت غذا توسط اعضای دیگر گروه , ضروری است . اگر سگتان بیش از حد تند غذا میخورد بهتر است مانع این کار شوید چرا که میتواند باعث به وجود آمدن مشکلات گوارشی مانند جمع شدن گاز در شکم , تهوع و سوئ هاضمه شود .

جلوگیری از چاق شدن

سگ سانان تقریبا همه چیز خوار هستند و هر چیزی را هر موقع که پیدا کنند میخورند چرا که نمیدانند غذای بعدی را کی خواهند یافت . برای سگهای خانگی که دسترسی همیشگی به غذا دارند , این غریزه میتواند منجر به اضافه وزن شود . برخی از نژادهای سگ مانند باست هاند , داشهوند و کاوالیر کینگز و چارلز اسپانیل , به شدت مستعد چاقی هستند . با این حال هر سگس با میزان دریافت غذای با انرژی بالا و فعالیت بسیار کم مستعد چاقی است . زیاده روی در تغذیه سگ میتواند منجر به مشکلات قلبی , دیابت و مشکلات مفصلی گردد .

  • نیاز است که به طور مرتب وضعیت سگتان را بررسی کنید که زیاد چاق یا لاغر نشده باشد . شکل بدن در نژادهای مختلف متفاوت است . بنابراین از دامپزشک درباره اندام ایده آل نژاد سگتان سوال کنید

در نژادهایی مانند روتوایلر و استفوردشایر و بول تریر که بدن هایی بزرگ و پاهای باریک دارند مشکل اضافه وزن منجر به بروز مشکلات رباطی خواهد شد . برای ممانعت از مشکلات اضافه وزن در سگها بهتر است موارد زیر را رعایت کنید :

  • سگتان را بر اساس وزن , اندازه و سن تغذیه کنید
  • سگتان را به طور مرتب وزن کنید و یا به هنگام مراجعه به دامپزشک بگویید که سگ را وزن کند و هر گونه اضافه وزن احتمالی را مشخص کند .
  • همواره به شکل بدن حیوان خود توجه کنید . اگر به اضافه وزن سگتان مشکوک هستید , هر هفته وزن او را یادداشت و به دامپزشک اطلاع دهید .
  • اگر سگتان چاق است از دامپزشک بخواهید تا رژیم غذایی مناسبی برای پایین آمدن وزن حیوان در نظر بگیرد
دسته بندی تغذیه و رژیم غذایی سگ ها
اشتراک گذاری
نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست + شانزده =

گربه ها

هیچ محصولی در گربه ها نیست.

ورود به سایت