بهترین اسکرچر گربه

بازدید: 1,940 بازدید
بهترین اسکرچر گربه، گربه ها کلا موجوداتی شکارچین و همونطور که میدونید حیوانات شکارچی علاقه زیادی به تیز کردن ناخوناشون دارن تا راحت تر شکار کنن. با اینکه گربه هایی که تو خونن نیازی به شکار کردن ندارن( اگه شکار سوسک و مارمولک و.... نادیده بگیرید) و غذاشون رو خیلی راحت میخورن ولی این تیز کردن ناخون ها برای شکار به صورت غریزی رو دارن و اگه براشون اسکرچر نخرید بدون توجه به مبلای عزیزتون و اینکه چه قدر تخت و کمدتون رو دوس دارید میرنو  ناخوناشون رو با اونا تیز میکنن.

 بهترین اسکرچر گربه خانگی

بهترین اسکرچر گربه، گربه ها کلا موجوداتی شکارچین و همونطور که میدونید حیوانات شکارچی علاقه زیادی به تیز کردن ناخوناشون دارن تا راحت تر شکار کنن. با اینکه گربه هایی که تو خونن نیازی به شکار کردن ندارن( اگه شکار سوسک و مارمولک و…. نادیده بگیرید) و غذاشون رو خیلی راحت میخورن ولی این تیز کردن ناخون ها برای شکار به صورت غریزی رو دارن و اگه براشون اسکرچر نخرید بدون توجه به مبلای عزیزتون و اینکه چه قدر تخت و کمدتون رو دوس دارید میرنو  ناخوناشون رو با اونا تیز میکنن.

برای اینکه وسایل خونتون به فنا نره ما تواین مقاله انواع بهترین اسکرچر گربه رو بهتون معرفی میکنیم. اصلا این سوال برای شما پیش میاد که چرا گربه ها اسکرچ میکنن؟ گربه هایی که تو طبیعتن با کشیدن ناخوناشون روی درختا به بقیه گربه ها نشون میدن که اینجا قلمرو منه و هیچکس حق نداره این طرفا پیداش بشه و علاوه بر اون با این کار خودشون رو برای یه شکار معرکه آماده میکنن.

گربه های خشگلتون کلا اهل مانیکور کردنن و با کشیدن ناخوناشون روی تنه درخت پوست قدیمی ناخوناشون جدا میشه و انگار مثلا سوهان کشدن و تیز کردن ناخونشونو( دخترااااا برای گربهاتون سوهان نکشیدا) گربه ها معمولا عادت دارن یه جای خاص اسکرچر کنن و اگه خدایی نکرده اون مکان خاص مبل عزیز شما باشه باید فاتحشو بخونید.

خیلی از صاحبای گربه ها که بویی از احساسات نبردن ناخونای گربشون رو میشکن چرا؟

چون مبلمان خونشون از گربشون براشون با ارزشتره. البته این کار توی خیلی از کشورا ممنوع اعلام شده( البته تو ایران نه متاسفانه) ناسلامتی ناخونای گربه علاوه بر شکار برای حفظ تعادل و بالا رفتن ار وسایل، پریدن و خیلی چیزای دیگه به کمک گربه میاد و ما اصلا این کار رو توصیه نمیکنیم.

ولی چون اسکرچ کردن یه کار غریزیه با دعوا و داد و بیداد نمیتونید گربتون رو منصرف کنید و حتی شاید بیشتر لج کنه. پس بهترین راه برای اینکه وسایلاتون از دست گربتون در امان باشه خرید یه اسکرچر خوبه و البته میتونید هر چند وقت یکبار با ناخون گیر مخصوص ناخونای گربتون رو کوتاه کنید.

اسکرچرهای گربه با اندازه و سایز و شکل های مختلف تو بازار وجود داره که نقطه مشترک همشون سطح زبر و مناسب خراشیده شدن توسط ناخونای گربس. بعضی از اسکرچرا هستن که بلند و کوتاهن و به عنوان درخت گربه هم استفاده میشن.

چون گربه ها از بلندی خوششون میاد پس عجیب نیست که عاشق درخت گربه ای که اتفاقا اسکرچرم داره بشن. برای اینکه بدونید بهترین اسکرچر گربه برای گربتون خوبه باید نکات زیر رو در نظر بگیرید.

نکات خرید بهترین اسکرچر گربه

گربه ها برای اسکرچ کردن روی دوتا پای عثب خودشون می ایستن با دوتا پای جلویی روی بالاترین قسمت تنه درخت ناخوناشون رو میکشن و اینجوری هم اسکرچ میکنن و هم یه حالی به عضلات بدنشون میدن. و خستگی در میکنن و ماهیچه هاشونو قوی میکنن که برای سلامتی و انعطاف هم مناسبه دیگه همه میدونن که گربه ها استاد یوگاهستن.

پس اسکرچرهایی که به شکل استوانه هستن و قد بلدی دارن مورد علاقه گربه هان و گربه ها تو نگاه اول عاشقشون میشن و مبلتون یه نفس راحت میکشه.

گربه ها با تمام زور و قدرتی که دارن اسکرچ میکنن، برای همین اگه اسکرچر مقاومی نخریده باشید به مرور زمان خراب میشه و لق میشه و گربتون هم دیگه سمت چیز خراب نمیره و دوباره مبل عزیزتون مورد عمله و شبیخون پنجه های گربتون قرار میگیره.

همونطور که گفتیم گربه ها روی تنه درختا اسکرچ میکنن و تنه درخت ها هم اونقدر محکم نیست که با ناخونای گربه ها پوسته پوسته نشه. برای همین باید اسکرچری بخرید که علاوه بر محکم بودن نرم هم باشه. بهترین نوع هم اسکرچر های کنفین که تو بازار خیلی راحت پیدا میشن.

حالا میریم سراغ معرفی انواع اسکرچر گربه:

 

همونطور که گفتیم گربه ها دوست دارن ایستاده اسکرچ کنن. پس بهترین نوع اسکرچر، مدل عمودیه که البته قسمت بالاییش هم مکانی برای نشستن گربه داره و قطعا میدونید که گربه ها عاشق نشستن روی بلندین و این نوع اسکرچر خیلی راحت میتونه نیازهای طبیعی گربتون رو برطرف کنه. این نوع اسکرچرها خیلی سادن و فقط طناب کنفی دورتا دور اونا پوشیده شده ولی خیلی کاربردیه.

گربه ها بعضی وقتا دوس دارن روی سطح افقی و یکم شیبدار اسکرچ کنن و اینجوری خودشون رو کش و قوس بدن واگه اسکرچر مناسب رو نداشته باشن موکت و فرشتون مورد حمله قرار میگیره. برای اینکه مجبرو نشید دوتا اسکرچر بخرید. میتونید از اسکرچرهایی تهیه کنید که دوتا سطح عمودی و افقی دارن. اسکرچر های افقی برای جذب کردن گربه ها معمولا یه عروسک یا ه پر دارن که گربتون بتونه باهاش بازی کنه.

یه نوع دیگه از اسکرچر هست که به صورت آویزه و میتونید اونو از دستگیره در یا میخ های دیوار آویزون کنید تا گربتون حوصلش که سر رفت بره و با اون بازی کنه و مشغول بشه. این نوع اسکرچرها قیمت کمتری دارن ولی به همون نسبت هم عمر پایین تری دارن و خیلی زود خراب میشن.

البته این نوع اسکرچرها بیشتر برای بچه گربه ها استفاده میشه و میتونه بخاطر طرح های مختلفی که داره خیلی خوب گربتون رو سرگرم کنه.

مدلای مختلفی از اسباب بازی های گربه وجود داره. همونطور که میدونید گربه ها علاوه بر اسکرچ کردن عاشق بازی کردن با وسایلای مختلف هم هستن. یه نوع از اسباب بازی گربه وجود داره که حالت اسکرچر هم دارن و گربتون علاوه بر سرگرم شدن با اون میتونه ناخوناشم اسکرچ کنه. مطمئن باشید که گربتون عاشق این نوع اسکرچر میشه. اسکرچر های اسباب بازی رو میتونید از سایت پتریزو خریداری کنید.

دسته بندی آموزش گربه ها ارایشگاه گربه بلاگ تغذیه و رژیم غذایی گربه ها راهنمای نژاد های گربه ها سلامتی و بهداشت گربه ها گربه نگهداری و آشنایی با گربه ها
اشتراک گذاری
نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دوازده − یازده =

گربه ها

هیچ محصولی در گربه ها نیست.

ورود به سایت