خرید گربه ساوانا

بازدید: 1,945 بازدید
خرید گربه ساوانا

خرید گربه ساوانا

در دنیای حاضر انواع مختلفی از نژاد گربه وجود دارد که این امر به خاطر ترکیب نژادهای اولیه است به این صورت که با ترکیب چند نژاد یک گربه جدید متولد می‌شود .

گربه ساوانا نوع خاص و ویژه‌ای از گربه است که شبیه گربه بنگال است که ترکیبی از خون طبیعت وحشی و گربه‌های آپارتمانی است، گربه‌ای دارای ویژگی‌های خاص.

این گربه مناسب کسانی است که علاقه‌مند به گربه‌های وحشی اما بی‌خطر هستند.

ویژگی‌ها و مشخصات گربه ساوانا|خرید گربه ساوانا

گربه ساوانا از ترکیب گربه ساوانا و گربه معمولی خانگی به وجود آمده است، نام این گربه برگرفته از وطن اجدادش است، ساوانا حدودا در سال‌های ۱۹۸۰ الی‌آخر در ایالات‌متحده دیده‌شده است.

گربه‌های ساوانا تا سال ۲۰۰۱ هم به رسمیت شناخته نشدند. کسانی که این گربه را پرورش دادند تلاش داشتند تا گربه‌ای خاص و بزرگ و با طرح اجداد وحشی خود اما بطور خانگی پرورش دهند که سرانجام به این هدف دست یافتند.

ساوانا را در بازار می‌شود یافت و گران‌ترین قیمت را به خود اختصاص داده است و این گربه همانند طلا است و هرروز قیمت آن بالا می‌رود.

گربه ساوانا به دو دلیل به معروفیت رسیده است یکی رنگش و دیگری زندگی آپارتمانی است. ازلحاظ فیزیکی گربه ساوانا بزرگ است، ارتفاع آن حدود ۶۰ سانتی متر و وزن آن حدود ۱۵ کیلو است با این گربه با این مشخصات ۳ سال دارد.

گربه ساوانا ازلحاظ ظاهری زیبا است و دارای ویژگی‌های ازجمله اندامی بلند و کشیده، پوستی سراسر موی برق با لکه‌های سیاه همانند پلنگ و همچنین دمی کوتاه با نوک سیاه دارد به گفته پرورش‌دهندگان گربه ساوانا هوش آن از نوع وحشی بیشتر است.

گربه ساوانا

قیمت گربه ساوانا|خرید گربه ساوانا

قیمت گربه ساوانا وابسته به نسل آن است، برای مثال اگر گربه‌ای نسل اول باشد یعنی ترکیب آن از نژاد وحشی با خانگی باشد، هر چه که این نسل دورتر بشود خون خارجی بیشتری هم با این گربه مخلوط می‌شود به همین دلیل دارای قیمتی ارزان است.

اگر برایتان قیمت ملاک نیست گربه‌سانان نسل اول برای شما مناسب است ولی اگر معیار انتخاب شما فقط شکل پوست او را دوست دارید نسل چهارمی برای شما مناسب است.

تولیدمثل گربه‌های ساوانا از طریق ماده‌ها است، گربه‌های نر قابلیت تولیدمثل با هیچ گربه‌ای را ندارند، معیار دیگر هم که قیمت به آن بستگی دارد شجره‌نامه آن است.

برای مشاوره و خرید انواع نژاد گربه با ما تماس بگیرید. 

ویژگی‌های ظاهری گربه ساوانا|خرید گربه ساوانا

در گربه ساوانا تنها ارثی که از گونه وحشی به آن رسیده است فقط پوست پرزرق‌وبرق آن است گربه ساوانا دارای موی نرم و بسیار زیباست، این گربه از لکه‌هایی مثل پلنگ پوشیده شده است.

رنگ گربه ساوانا می‌تواند از قهوه‌ای روشن تا سیاه باشد که این رنگ‌ها پوست تم ثابت دارند به این معنا که همیشه رنک لکه‌ها پررنگ‌تر از رنگ پس‌زمینه است رنگ‌های این گربه: دارچینی، قهوه‌ای، نقره‌ای، طلایی و شکلاتی هست.

خرید گربه ساوانا

شخصیت گربه ساوانا

گربه‌های ساوانا به دلیل خوی وحشی خود بی‌صدا هستند در اصل کم سروصدا هستند ولی پرخاشگر نیستند، این گربه‌ها گاز نمی‌گیرند ترسی در این مورد نداشته باشید اگر هم بخواهد گاز بگیرد یک‌چیز سفت پیدا می‌کند و یا به وسایل خانه حمله می‌کند این رفتار به خاطر بی‌محبتی شما به او است و این گربه‌ها به‌سادگی می‌توانند با حیوانات خانگی دوست شوند.

گربه‌های ساوانا به خاطر سایز بزرگشان باید در محیط‌های باز باشند اما باز بودن به معنای پارک و … نیست ، محیط باید تأمین‌کننده نیازهای گربه باشد نیازهای او شامل دویدن، پریدن و جست‌وجو و بازی هست.

گربه‌ ساوانا می‌تواند در طول و ارتفاع ۳ و ۶ متر بپرند در صورت عدم محیا کردن این شرایط برای او گربه رفتار وحشیانه‌ای از خود نشان خواهد یکی از این رفتار می‌تواند حمله به مبلمان و جوییدن آن باشد.

گربه ساوانا اشتباهات زیادی را مرتکب می‌شود و ممکن است به شخصی بدون قصد آسیب برساند توصیه می‌شود این گربه را با کودکان تنها نگذارید.

تغذیه و مراقبت از گربه ساوانا|خرید گربه ساوانا

باوجوداینکه این نژاد خاص و غیرمعمول است ولی نیازی به مراقبت خای خاصی را ندارد گربه ساوانا نیز همانند گربه‌های دیگر باید موارد بهداشتی را رعایت کند.

گربه‌های ساوانا حتماً هفته‌ای یک‌بار باید مسواک بزنند تا دندان‌های تمیز و لثه‌های سالمی داشته باشند، رعایت کردن بهداشت ساوانا باعث جلوگیری از بیماری‌های رایج گربه‌ها و سالم بودن همیشگی آن می‌شود.

گربه‌ ساوانا باید چندین بار در روز شسته شود با این کار باعث کم شدن ریزش موی گربه می‌شوید حتماً باید این گربه در روز چند بار به بیرون ببرید با این کار پیاده‌روی موردنیاز گربه‌ها را تأمین می‌کنید.

برای بیرون بردن گربه ساوانا حتماً بند یقه برای آن استفاده کنید و بند یقه گربه نیز نیاز نیست خیلی بلند باشد متوسط رو به پایین مناسب است.

سلامت گربه ساوانا|خرید گربه ساوانا

تا زمانی که تمامی واکسن‌های گربه ساوانا را نزدید از بیرون بردن آن پرهیز کنید این امکان وجود دارد که از سایر گربه‌های ناقل بیماری هستند دچار بیماری شود و ممکن است این بیماری‌ها صعب‌العلاج باشد.

غذای گربه ساوانا باید تخصصی باشد به خاطر قیمت این گربه بهتر است از غذاهایی که دارای همه پروتئین‌های موردنیاز او باشد استفاده کنید اگر خودتان تأمین‌کننده غذای گربه هستید اصلاً از محصولات بی‌کیفیت و ارزان استفاده نکنید آلرژی‌های گربه‌ها را نیز مدنظر داشته باشد.

گربه‌ ساوانا از لحاظ ژنتیکی هیچ نوع ضعفی در سلامت بدن خود ندارند ولی مقاومتی در برابر بیماری‌های رایج گربه‌ها ندارند. 

 

 

دسته بندی راهنمای نژاد های گربه ها
اشتراک گذاری
نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ده + 2 =

گربه ها

هیچ محصولی در گربه ها نیست.

ورود به سایت