خرید گربه پرشین سیاه و 3 نکته درباره آن

بازدید: 2,210 بازدید
خرید گربه پرشین سیاه

خرید گربه پرشین سیاه

خرید گربه پرشین سیاه
خرید گربه پرشین سیاه

نام این گربه سلطنتی از ایران گرفته شده است که در زبان انگلیسی به آن پرشین گفته میشود، در انگلیس این گربه‌ها به حیوانات اهلی رایج تبدیل شده اند و در نخستین نمایشگاه‌های گربه در آن کشور حضور داشتند و توانستند جای خود را در قلب مردم پیدا کنند

گربه پرشین محبوب ‌ترین گربه در آمریکای شمالی می باشد. این گربه  نخستین بار در دوره ویکتوریا رواج پیدا کرد، اما مدتها قبل تر از آن نیز در این کشور حضور داشت.

موردی که شاید در هنگام خرید گربه پرشین سیاه به ذهنتان بیاید این است که یکی از قدیمی ترین نژادهای گربه در کشور انگلستان، گربه پرشین مو بلند سیاه است.

خرید گربه پرشین سیاه
خرید گربه پرشین سیاه

5 نکته  جالب که در هنگام خرید گربه پرشین سیاه بهتر است بدانید:

1- بچه گربه پرشین سیاه در ابتدا موهایی قهوه ای یا خاکستری دارد و پس از مدتی بچه گربه ها به رنگ اصلی سیاه خود باز خواهند گشت.

2- رنگ چشمان بچه گربه پرشین سیاه مسی رنگ می باشد.

3- گربه پرشین سیاه معمولا در بازه سنی 12 تا 18 ماهگی  اش به اوج زیبایی و وقار می رسد.

4- برای انکه موهای گربه تان زیبا تر و درخشان تر شود می توانید با یک پارچه ابریشمی نازک موهایش را براق تر کنید.

5- گربه پرشین سیاه به دلیل داشتن موهای بلند و زیبای مشکی و چشمان نارنجی رنگ در نظر مردم جزء گربه های جادویی یا شیطانی نام گذاری می شد .

در هنگام خرید گربه پرشین سیاه بهتر است بدانید که در گذشته این باور وجود داشت که گربه پرشین سیاه قدرت مافوق طبیعی دارد. حتی آلمانی ها وجود یک گربه سیاه در اتاق یک شخص بیمار را نشانه مرگ برای بیمار می دانستند.

خرید گربه پرشین سیاه
خرید گربه پرشین سیاه

7 مورد مراقبتی پیش از خرید گربه پرشین سیاه که دانستن انها الزامی است:

1-گربه های پرشین سیاه از محیط های شلوغ و پر سر و صدا خوشش نمی اید و بیشتر ترجیح می دهد در مکانی ارام و ساکت بماند.

این گربه با صدای دلنشین و زیبایش نیاز های خود مانند بازی کردن، غذا خوردن و درخواست محبت و مراقبت را با شما به اشتراک می گذارد.

2- گربه پرشین سیاه مانند سایر گربه ها به دلیل ژنتیکش مستعد بیماری هایی مانند بیماری کلیوی پلی کیستیک، ابتلا به کرم حلقوی، بیماری پوستی سبورئا اولئوسا، مشکلات چشمی، حساسیت به گرما و یا بدشکلی دندان است، به دلیل مشکلات ارثی و ژنتیکی این نژاد در هنگام خرید گربه پرشین سیاه حتما به پرورش دهنده مناسب مراجعه کنید.

3- این گربه نیاز به مراقبت های روزانه دارد و باید هر روز به آرامی اما با دقت موهاش شسته و برس کشیده شود، این گربه به دلیل اشک ریزی زیادی که دارد نیاز به پاک کردن چشم هایش دارد، روزانه گوشه چشم ها را تمیز کنید تا از ایجاد لکه های زیر چشم و مشکلات سلامتی جلوگیری شود؛ بهداشت روزانه دندان ها برای این گربه بسیار مهم است و سعی کنید ان را رعایت کنید.

4-بهتر است گربه پرشین سیاه را در داخل خانه نگهداری کنید چرا که این گربه یک گربه شکارچی نیست و ممکن از مورد حمله حیوانات دیگر قرار بگیرد. از سوی دیگر به دلیل موهای زیبایش رفتن داخل الودگی ها و خاک بیرون از خانه به معنای نظافت بیشتر و دقیق تر گربه است. همچنین این گربه دلربا ممکن است با خطر دزدیده شدن توسط شخصی که مایل به داشتن چنین گربۀ زیبایی، بدون پرداخت هزینۀ آن است، روبرو شوند.

5-گربه های پرشین سیاه برای خانه های پر از کودکان و سگ، بهترین انتخاب نیستند، اما از اینکه مورد توجه و محبت یک کودک لطیف قرار بگیرند هیچ اعتراضی ندارند و با سگهایی که دارای رفتار دوستانه هستند و آنها را تعقیب یا مضطرب نمی کنند، می تواند به خوبی کنار بیایند.

6- گربه های پرشین در غذا خوردن بسیار سخت گیر هستند که این ویژگی به مشکلات دندانی ان ها مرتبط است. در هنگام تهیه غذا برای این نژاد باید به سن، شکل دندان ها ، تاریخچه بیماری و فرم صورت او دقت و توجه کرد.

7- قبل از خرید گربه پرشین سیاه در نظر بگیرید که یک بچه گربه پرشین میتواند برای شما مناسب تر باشد زیرا بچه گربه ها سرگرم کننده هستند اما به رسیدگی بیشتری نیاز دارند و ممکن است تا رسیدن به سن بزرگسالی خرابکاری  های بسیاری به بار بیاورند اما حداقل در کودکی میتوانید آموزش های لازم را به او بدهید تا تعلیم آن اسان تر باشد و او را به خود وابسته کنید . 

خرید گربه پرشین سیاه
خرید گربه پرشین سیاه

خرید گربه پرشین سیاه از کدام پرورش دهنده معتبر گربه در تهران امکان پذیر است؟

اگه دوست دارید بیشتر با گربه ها و زندگیشون و کارایی که انجام میدن آشنا بشید حتما مقاله ها و نوشته های پتریزو رو بخونید و سوالاتتون رو تو قسمت نظرات از ما بپرسید یا به شماره هایی که توسایت هست با ما تماس بگیرید.

برای خرید بچه گربه های نژاد دار مثل پرشین و اسکاتیش فولد و انفولد و…. میتونید به سایت پتریزو برید، حتی اگه تو شهر دیگه ای به جز تهران هستید هم پتریزو براتون عکس و فیلم میفرسته و میتونید بچه گربه مورد علاقتون رو انتخاب کنید و بعد از اون خیلی سریع بچه گربتون رو سالم و سلامت در خونتون تحویل بگیرید.

بچه گربه های پرشین سیاه که از پتریزو میخرید همشون واکسن زده هستن و از پدر و مادر وارداتی و کاملا اصیلن البته پتریزو گواهینامه WFC از سازمان جهانی گربه ها از آلمان رو داره که این باعث میشه با خیال راحت تری گربه مورد علاقتون رو ازش بخرید.

لازمه اینو هم بدونید که بچه گربه های پتریزو تا 55 روزگی از شیر مادرشون تغذیه میکنن نه شیر خشک و همین باعث میشه که وقتی  به سن بلوغ رسیدن مشکلات کمتری از لحاظ بیماری های جسمی داشته باشن و شما با خیال راحت بچه گربه خوشگلتون رو بزرگ کنید. برای دیدن عکسای نژادای مختلف بچه گربه های مثل اسکاتیش فولد و پرشین میتونید به اینستا یا سایت پتریزو برید و حتی سوالی درباره نژادا داشتید از ما تو سایت بپرسید تا پرورش دهنده و مشاورای ما بهترین اطلاعات رو به شما بدن و راهنماییتون کنن

دسته بندی بلاگ راهنمای نژاد های گربه ها گربه
اشتراک گذاری
نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج + بیست =

گربه ها

هیچ محصولی در گربه ها نیست.

ورود به سایت