خرید اسکاتیش فولد چند رنگ و 0 تا 100 آشنایی با آن

بازدید: 1,984 بازدید
خرید اسکاتیش فولد چند رنگ

خرید اسکاتیش فولد چند رنگ

خرید اسکاتیش فولد چند رنگ
خرید اسکاتیش فولد چند رنگ

گربه نژاد اسکاتیش فولد، همان طور که از نامش پیدا است، تاریخچه اش به کشور اسکاتلند بر میگردد و به دلیل داشتن گوش های تا خورده یا در اصطلاح فولد، به این نام خوانده می شود.

سال 1961 یه چوپان اسکاتلندی که عاشق گربه‌ها بود با یه گربه به اسم سوزی روبرو شد. سوزی توی طویله‌ی یک مزرعه نگهداری می‌شد و موش های اون طویله رو شکار می کرد. چیزی که نظر چوپان را به سوزی جلب کرد گوش‌های خم شده‌ اش بود. اون چوپان سوزی رو به خونه برد و ازش برای تکثیر نژاد با گربه بریتیش خودش استفاد کرد، گربه‌های اسکاتیش فولد اولین بار به خاطر یه جهش ژنتیکی به این شکل در اومدن و بعد از طریق تکثیر زیاد و زیادتر شدند.

موردی که در هنگام خرید اسکاتیش فولد چند رنگ شاید توجه شما را جلب کند این است که بچه گربه های اسکاتیش فواد چند رنگ با گوش های خم متولد نمی شوند. گوش بچه گربه های اسکاتیش به دلیل ژن خاصشان ، تقریباً در روز بیست و یکم شروع به جمع شدن می کند. و این خمیدگی گوش بچه گربه اسکاتیش از لبه گوش آن ها شروع میشود.فولد بودن یا خمیدگی گوش بچه گربه نژاد اسکاتیش یک ژن اتوزومی است که بر رشد غضروف و استخوان در سراسر بدن این گربه تأثیر می گذارد. اگر این ژن هم از مادر بچه گربه اسکاتیش و هم از پدر انتقال شود ممکن است برای گربه بیماری ایجاد کند

خرید اسکاتیش فولد چند رنگ
خرید اسکاتیش فولد چند رنگ

در هنگام خرید اسکاتیش چند رنگ به این موضوع توجه کنید که قیمت این گربه به سن، جنسیت و رنگ این گربه بستگی دارد و گران تر از اسکاتیش انفولد است، 3 مورد مهم پیش از خرید اسکاتیش فولد چند رنگ که باید بدانید که در ادامه بیشتر درباره آن توضیح میدهیم:

1-خصوصیات ظاهری گربه اسکاتیش فولد چند رنگ

تا خوردن گوش های گربه اسکاتیش فولد،یکی از بارز ترین ویژگی ظاهری آن است که منجر به شباهت این نژاد به جغد شده است. گوش بچه گربه های این نژاد تا 3 هفتگی اشان صاف است و بعد از آن به احتمال 60 درصد خم می شود، به همین دلیل هم در هنگام خرید اسکاتیش فولد چند رنگ نادر تر بوده و در نتیجه قیمت بیشتری دارد

میزان ریزش موی این گربه کم است و شانه زدن و اصلاح مو های او کار راحتی نیست، پا های گربه اسکاتیش فولد کوتاه و گرد است و سرش گرد با فک و چانه استوار و دماغی با یک انحنای کم دارد. چشمان این گربه می تواند به رنگ آبی یا رنگ های دیگر باشد.

خرید اسکاتیش فولد چند رنگ
خرید اسکاتیش فولد چند رنگ

2- مشکلات سلامتی گربه اسکاتیش فولد چند رنگ

این نژاد گربه نیز مانند سایر نژاد های گربه مستعد بیماری هایی است. یکی از این بیماری ها ژنتیکی به غضروف های این گربه مرتبط می شود؛ خم شدن گوش گربه های اسکاتیش فولد، نتیجه یک نارسایی است که در آن عضروف های این حیوان به خوبی محکم و قوی نمی شوند و نمی توانند گوش را صاف نگه دارند. این مشکل در همه غضروف های بدن گربه دیده می شود.

در هنگام خرید اسکاتیش فولد چند رنگ به این نکته دقت کنید که یکی از دلایل اصلی ای که این گربه از خودش فعالیت های فراوان نشان نمی دهد و مانند سایر نژاد ها نمی دود و از وسایل بالا نمی رود همین نارسایی ژنتیکی است، چرا که فعالیت زیاد باعث ایجاد درد برای گربه می شود.

به دلیل وجود این نقص پرورش این نژاد در نقاط زیادی از آمریکا و استرالیا در حال ممنوع شدن است، در کنار این نقص سه بیماری استئوکوندرو دیسپلازیا، کاردیومیوپاتی هیپرتروفیک و پلی کیدنی در این گربه شایع است.

خرید اسکاتیش فولد چند رنگ
خرید اسکاتیش فولد چند رنگ

3- نگهداری از گربه اسکاتیش فولد چند رنگ

شانه کردن مرتب موهای این گربه، از ایجاد کرک روی بدنش جلوگیری می کند و در نتیجه شپش، قارچ یا کک نمی گیرد، شانه کردن مرتب به کاهش ریزش مو نیز کمک می کند، در هنگام خرید اسکاتیش فولد چند رنگ بهتر است بدانید که ریزش مو این گربه در پاییز و بهار به اوج خود می رسد درست مانند سایر نژاد گربه ها.

برای جلوگیری از ابتلای گربه به بیماری های دهان و دندان بهتر است هر روز دندان های این گربه را مسواک بزنید؛ اگر از بچگی برایش این کار را انجام بدهید، گربه اسکاتیش فولد شما به مسواک زدن عادت می کند و مشکلی در این راستا برایش پیش نخواهد آمد.

چشم های گربه اسکاتیش فولد خود را با دستمال و محلول مخصوص چشم گربه که در پت شاپ های آنلاین وجود دارد پاک کنید؛ اگر چرک به مدت طولانی در کنار چشم بماند و تمیز نشود، ممکن است باعث تغییر رنگ پشم های اطراف چشم شود که علاوه بر امکان ایجاد بیماری ظاهر زیبایی ندارد، گوش هایش را هر چند روز پاک کنید، این کار را با دستمال و یا یه تکه پنبه و سرکه سیب انجام دهید، به هیچ عنوان از گوش پاک کن استفاده نکنید چرا که به گربه اسیب می زند.

خرید اسکاتیش فولد چند رنگ
خرید اسکاتیش فولد چند رنگ

خرید اسکاتیش فولد چند رنگ از کدام پرورش دهنده معتبر گربه در تهران امکان پذیر است؟

اگه دوست دارید بیشتر با گربه ها و زندگیشون و کارایی که انجام میدن آشنا بشید حتما مقاله ها و نوشته های پتریزو رو بخونید و سوالاتتون رو تو قسمت نظرات از ما بپرسید یا به شماره هایی که توسایت هست با ما تماس بگیرید.

برای خرید بچه گربه های نژاد دار مثل پرشین و اسکاتیش فولد و انفولد و…. میتونید به سایت پتریزو برید، حتی اگه تو شهر دیگه ای به جز تهران هستید هم پتریزو براتون عکس و فیلم میفرسته و میتونید بچه گربه مورد علاقتون رو انتخاب کنید و بعد از اون خیلی سریع بچه گربتون رو سالم و سلامت در خونتون تحویل بگیرید.

بچه گربه های اسکاتیش فولد چند رنگ که از پتریزو میخرید همشون واکسن زده هستن و از پدر و مادر وارداتی و کاملا اصیلن ، البته پتریزو گواهینامه (؟)  از سازمان جهانی گربه ها از آلمان رو هم داره که این باعث میشه با خیال راحت گربه مورد علاقتون رو ازش بخرید.

لازمه اینو هم بدونید که بچه گربه های پتریزو تا 55 روزگی از شیر مادرشون تغذیه میکنن نه شیر خشک و همین باعث میشه که وقتی  به سن بلوغ رسیدن مشکلات کمتری از لحاظ بیماری های جسمی داشته باشن و شما با خیال راحت بچه گربه خوشگلتون رو بزرگ کنید. برای دیدن عکسای نژادای مختلف بچه گربه های مثل اسکاتیش فولد و پرشین میتونید به اینستا یا سایت پتریزو برید و حتی سوالی درباره نژادا داشتید از ما تو سایت بپرسید تا پرورش دهنده و مشاورای ما بهترین اطلاعات رو به شما بدن و راهنماییتون کنن.

دسته بندی بلاگ راهنمای نژاد های گربه ها گربه
اشتراک گذاری
نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × 5 =

گربه ها

هیچ محصولی در گربه ها نیست.

ورود به سایت