تزریق عضلانی به گربه

بازدید: 3,474 بازدید

تزریق عضلانی به گربه

محل تزریق عضلانی به گربه

ممکن است به کسی که گربه خود را به دامپزشک برده است داروهای خاصی برای تجویز در خانه داده شود . اما فکر تزریق دارو ممکن است بعضی از صاحبان گربه ها را به شدت بترساند. بعضی از داروها به صورت قرص وجود دارد ، اما داروهای دیگر مانند انسولین باید از طریق تزریق تجویز شوند.

 [1] اصطلاح فنی این دسته از داروها داروهای زیر جلدی است ، به این معنی که در زیر پوست (جلدی) تجویز می شود.

[2] برخی از داروهای زیرپوستی به سادگی در زیر پوست تجویز می شوند ، در حالی که انواع دیگر داروهای زیرپوستی باید در عضله تجویز شوند (تزریق عضلانی نامیده می شود) و محل تزریق مورد نیاز نحوه مصرف دارو را تعیین می کند.

 دانستن اینکه چگونه داروی زیر جلدی را به طور ایمن برای گربه خود تجویز کنید می تواند به کاهش استرس شما کمک کند و گربه را خوشحال و سالم نگه دارد.

مرحله اول

محل تزریق را پیدا کنید. دامپزشک باید دستورالعمل های خاصی در مورد محل مصرف داروی عضلانی به شما داده باشد و شما باید این دستورالعمل ها را به دقت دنبال کنید. به عنوان یک قاعده کلی ، اکثر دامپزشکان توصیه می کنند تزریق عضلانی در عضلات چهار سر ران (ران جمجمه) یا عضلات اپاکسیال نخاع کمر (عضلات پشتی در امتداد ستون فقرات) انجام شود.

هنگام تزریق عضلانی بسیار محتاط باشید. یک سوزن بی جا می تواند به اعصاب گربه آسیب جدی برساند.

به همین دلیل ، بهتر است همه دستورالعمل های دامپزشک خود را دنبال کنید. اگر در مورد هر بخشی از دستورالعمل های دامپزشک خود تردید دارید ، یا اگر نتوانید محل تزریق توصیه شده را در خانه پیدا کنید ، برای راهنمایی دقیق تر با دکتر خود تماس بگیرید .

مرحله دوم

سوزن را فرو کنید. زاویه سوزن باید بین 45 تا 90 درجه باشد ، بسته به محلی که برای تزریق انتخاب شده است. برای جلوگیری از حرکت و اطمینان از ورود صحیح سوزن به عضله ، ممکن است صاف نگه داشتن ماهیچه گربه مفید باشد.

اطمینان حاصل کنید که سوزن را در زاویه مناسب دامپزشکی که به شما نشان داده قرار داده اید. قرار دادن سوزن در زاویه خیلی کم می تواند از رسیدن تزریق به عمق مورد نظر و نفوذ به عضله جلوگیری کند.

انگشت شست خود را روی پیست سرنگ نگه ندارید تا زمانی که مطمئن شوید سوزن به درستی وارد شده است. لمس پیست در هنگام قرار دادن سوزن می تواند منجر به تزریق زودرس شود ، در صورتی که گربه از بین برود یا سوزن دچار اشتباه شود.

مرحله سوم

قبل از تزریق روی پیستون را عقب بکشید. دقیقاً مانند تزریق زیر جلدی ، شما می خواهید قبل از تزریق دارو کمی پیست را بکشید. حباب های هوا نباید از نظر تزریق عضلانی مشکلی داشته باشند ، اما اگر خون مشاهده کردید باید سوزن را بیرون آورده و دوباره امتحان کنید ، زیرا این می تواند نشانگر ضربه رگ خونی باشد.

مرحله چهارم

دارو را تزریق کنید. اطمینان از تزریق دوز دارو در سرنگ بسیار مهم است. پس از تخلیه کامل سرنگ ، سوزن را در همان مسیری که برای قرار دادن سوزن استفاده کردید ، بیرون بکشید.

در حالی که سرنگ را بین انگشت اشاره و میانی خود نگه داشته اید ، با استفاده از انگشت شست (در همان دست) پیستون را به پایین فشار دهید.

مرحله پنجم

خونریزی یا نشت را بررسی کنید. پس از اتمام تزریق ، محل تزریق خون یا داروی فاش شده را بررسی کنید. در صورت مشاهده علائم خون یا نشت دارو ، از یک پنبه یا دستمال تمیز استفاده کنید تا در محل تزریق فشار وارد شود. با قطع فشار کافی فقط باید یک دقیقه طول بکشد تا خونریزی یا نشت متوقف شود.

مرحله ششم

سوزن را به درستی دور بیندازید. سرنگ های استفاده شده به عنوان یک خطر زیستی در نظر گرفته می شوند و به همین ترتیب هرگز نباید آنها را در سطل آشغال خانگی دور ریخته یا در زباله ها بدون درب رها کنند. از دفتر دامپزشک خود در مورد اینکه آیا آنها سوزن های دست دوم را برای دفع جمع می کنند ، سوال کنید

فروشگاه حیوانات خانگی پتریزو

پتریزو آرایشگاه تخصصی حیوانات خانگی در منطقه سعادت آباد

آرایشگران پتریزو دارای مدارک بین المللی می باشند و  در محیطی آرام و دوست داشتنی انواع خدمات اصلاح، کوتاه کردن، آرایش و گریم گربه را انجام می دهند ..

برخی خدمات پتریزو

آرایش و اصلاح تخصصی تمای نژادها با قیچی و ماشین اصلاح

شستوشو با شامپوهای با کیفیت  

خدمات ناخن، رنگ، گره زدایی، همسان سازی مو

و مشاوره تخصصی

شما می توانید انواع گربه های پرشین ، اسکاتیش و بریتیش را در سایت پتریزو مشاهده و خریداری کنید .

تمامی گربه های این مجموعه واکسیناسیون شده و دارای کارت سلامت هستند .

جهت کسب اطلاعات بیشتر ، خرید گربه و اصلاح سگ و گربه می توانید به سایت پتریزو مراجعه کنید .

دسته بندی سلامتی و بهداشت گربه ها گربه نگهداری و آشنایی با گربه ها
اشتراک گذاری
نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهارده + 19 =

گربه ها

هیچ محصولی در گربه ها نیست.

ورود به سایت