روش تزریق زیر جلدی به گربه

بازدید: 2,776 بازدید
روش تزریق عضلانی به گربه

روش تزریق زیر جلدی به گربه

روش تزریق عضلانی به گربه

ممکن است به کسی که گربه خود را به دامپزشک برده است داروهای خاصی برای تجویز در خانه داده شود . اما فکر تزریق دارو ممکن است بعضی از صاحبان گربه ها را به شدت بترساند. بعضی از داروها به صورت قرص وجود دارد ، اما داروهای دیگر مانند انسولین باید از طریق تزریق تجویز شوند.

 [1] اصطلاح فنی این دسته از داروها داروهای زیر جلدی است ، به این معنی که در زیر پوست (جلدی) تجویز می شود.

[2] برخی از داروهای زیرپوستی به سادگی در زیر پوست تجویز می شوند ، در حالی که انواع دیگر داروهای زیرپوستی باید در عضله تجویز شوند (تزریق عضلانی نامیده می شود) و محل تزریق مورد نیاز نحوه مصرف دارو را تعیین می کند.

 دانستن اینکه چگونه داروی زیر جلدی را به طور ایمن برای گربه خود تجویز کنید می تواند به کاهش استرس شما کمک کند و گربه را خوشحال و سالم نگه دارد.

تزریق زیر جلدی

مرحله اول

یک تکه پوست شل پیدا کنید. به طور کلی ، روی گربه ، ناحیه پوست بین گردن و پشت شل ترین و انعطاف پذیرترین لکه های پوست است.

 پوست را به آرامی در جایی که شل است ، بگیرید و آن را بین انگشت شست و سبابه خود نگه دارید و گربه خود را با غذا منحرف کنید. این پوست “چادر زدن” نامیده می شود ، زیرا باید تا حدی شبیه چادر توله سگ ساخته شده باشد (همچنین به عنوان یک پناهگاه شناخته می شود)

مرحله دوم

سوزن را فرو کنید. وقتی پوست شل را محکم بین نوک انگشتان گرفتید ، باید یک نوار باریک از پوست را بین انگشت شست و اشاره ببینید. سوزن را در آن نوار پوست فرو کنید.

سوزن باید همیشه با پوست در امتداد پشت گربه شما نگه داشته شود. زاویه دادن به سوزن می تواند باعث سوراخ شدن آن از طریق پوست و ضرب انگشت شما شود.

انگشت شست خود را روی پیست نگه ندارید تا زمانی که مطمئن شوید سوزن به درستی وارد شده است. نگه داشتن پیستون هنگام وارد کردن سوزن می تواند باعث تزریق زودرس شود ، اگر گربه دست و پا بزند یا سوزن را اشتباه وارد کرده باشید اتفاقات ناگواری می افتد .

مرحله سوم

قبل از تزریق روی پیستون را عقب بکشید. قبل از تزریق دارو ، مهم است که کمی پیست را بکشید. این کار برای اطمینان از این است که به یک محل قابل قبول برای تزریق کرده اید و

اگر هنگام برداشتن پیستون خون وارد سرنگ شود ، به این معنی است که به رگ خونی برخورد کرده اید. باید سوزن را برداشته و دوباره در نقطه دیگری امتحان کنید.

اگر حباب های هوا وارد سرنگ شوند ، به این معنی است که شما سوزن را تا انتها از طریق پوست نیشگون گیر کرده اید و از اتاق هوا گرفته اید. باید سوزن را برداشته و دوباره امتحان کنید ، شاید در نقطه دیگری.

اگر هیچ حباب خون یا هوا به سرنگ وارد نشود ، شما یک مکان قابل قبول را زده اید و باید تزریق را ادامه دهید.

مرحله چهارم

دارو را تزریق کنید. مطمئن باشید که همه داروهای را در سرنگ تزریق کرده اید. هنگامی که سرنگ کاملاً خالی شد ، سوزن را با احتیاط برداشته و در همان مسیری که برای قرار دادن سوزن استفاده کردید حرکت کنید.

سرنگ را بین انگشت اشاره و میانی نگه دارید و از انگشت شست خود (در همان دست) برای فشار دادن پیستون استفاده کنید.

مرحله پنجم

خونریزی یا نشت را بررسی کنید. پس از اتمام تزریق ، باید محل تزریق ، خون یا دارویی را که از سوراخ سوزن نشت می کند بررسی کنید. اگر خون یا دارو را از محل تزریق تشخیص دادید ، از یک پنبه یا دستمال تمیز استفاده کنید تا به محل فشار وارد کند تا ترشح متوقف شود. این کار فقط باید یک دقیقه طول بکشد ، اما اگر گربه شما بیش از حد حرکت کند ممکن است بیشتر طول بکشد.

مرحله ششم

سوزن استفاده شده را به درستی دور بیندازید. سرنگ را در سطل زباله خانگی خود دور نریزید ، زیرا سوزن ها زباله های زیست خطرناک محسوب می شوند. با دفتر دامپزشک خود تماس بگیرید تا بفهمید آیا آنها سوزنهای دست دوم را برای دفع جمع می کنند هرگز سوزن دربسته را در سطل زباله قرار ندهید ، زیرا این امر می تواند باعث جمع شدن زباله یا در هر کس دیگری که زباله های شما را جابجا می کند آسیب یا عفونت ایجاد کند.

فروشگاه حیوانات خانگی پتریزو

پتریزو آرایشگاه تخصصی حیوانات خانگی در منطقه سعادت آباد

آرایشگران پتریزو دارای مدارک بین المللی می باشند و  در محیطی آرام و دوست داشتنی انواع خدمات اصلاح، کوتاه کردن، آرایش و گریم گربه را انجام می دهند ..

برخی خدمات پتریزو

آرایش و اصلاح تخصصی تمای نژادها با قیچی و ماشین اصلاح

شستوشو با شامپوهای با کیفیت  

خدمات ناخن، رنگ، گره زدایی، همسان سازی مو

و مشاوره تخصصی

شما می توانید انواع گربه های پرشین ، اسکاتیش و بریتیش را در سایت پتریزو مشاهده و خریداری کنید .

تمامی گربه های این مجموعه واکسیناسیون شده و دارای کارت سلامت هستند .

جهت کسب اطلاعات بیشتر ، خرید گربه و اصلاح سگ و گربه می توانید به سایت پتریزو مراجعه کنید .

دسته بندی راهنمای نژاد های گربه ها سلامتی و بهداشت گربه ها گربه نگهداری و آشنایی با گربه ها
اشتراک گذاری
نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شانزده − 3 =

گربه ها

هیچ محصولی در گربه ها نیست.

ورود به سایت