هزینه غذای ماهانه گربه پرشین

بازدید: 1,646 بازدید
هزینه غذای ماهانه گربه پرشین

هزینه غذای ماهانه گربه پرشین

اگر تصمیم به نگهداری از گربه پرشین دارید باید بگوییم که باید قبل از هر چیزی هزینه های که باید ماهانه برای این نژاد زیبا و مغرور انجام دهید را در نظر بگیرید زیرا با توجه به نوع صورت و نیز  بلندی موها هزینه نگهداری و رسیدگی به این گربه بالاتر از سایر نژادها می باشد.

در بین هزینه هایی که برای گربه های پرشین صورت میگیرد اصلی ترین انها غذا می باشد زیرا تغذیه مناسب و با پروتئین بالا و اندازه دانه های استاندارد برای این نژاد گربه از اصلی ترین مواردی است که باید در زمان انتخاب به ان توجه شود؛ در ادامه توضیحات بیشتری درباره هزینه غذای ماهانه گربه پرشین به شما ارائه خواهیم داد.

هزینه غذای ماهانه گربه پرشین
هزینه غذای ماهانه گربه پرشین | هزینه غذای ماهانه گربه پرشین

دلیل سختگیری در انتخاب غذا برای گربه پرشین

گربه های پرشین چه از نوع سوپر فلت و چه از نوع کلاسیک پوزه ای کوتاه دارند و فرم دهان انها با دیگر گربه ها تفاوت دارد به همین دلیل لازم است که حتما غذاهایی را انتخاب کنید که دانه های ریزی دارند و گربه شما میتواند به راحتی ان را بجود و با بزرگ بودن دانه ها ممکن است گربه از خوردن خسته شود و کمتر از نیاز بدنش غذا بخورد و این به مرور باعث مریض شدن و اسیب دیدن گربه شما خواهد شد.

انتخاب درست ظرف غذای گربه پرشین

ظرف غذا و ابی که برای گربه های پرشین انتخاب میکنید باید حتمت لبه ای کوتاه تر از ظرف غذای سایر گربه ها داشته باشید تا گربه شما بتواند به راحتی  از درون ظرف غذای خود را بخورد، دلیل کوتاه بودن دیواره ظرف غذای گربه های پرشین همان فرم پوزه و کوتاه بودن پوزه می باشد.

موارد مهم در انتخاب غذای گربه پرشین

بعد از توجه به نژاد باید به سن و عقیم بودن و نبود گربه خود نگاه کنید تا بتوانید غذای مناسب را انتخاب کنید و حتی اگر گربه پرشین شما باردار است باید غذای مخصوص گربه های مادر را برای او تهیه کنید تا علاوه بر نیاز خود بتواند نیاز بچه های خود را نیز برطرف کند.

هزینه غذای ماهانه گربه پرشین
هزینه غذای ماهانه گربه پرشین | هزینه غذای ماهانه گربه پرشین

نیاز های اصلی  گربه پرشین در غذا

  • پروتئین از گوشت، ماهی یا منبع مرغی به نام آنها
  • تائورین، یک اسید آمینه ضروری است
  • برخی دیگر از ویتامین ها، مواد معدنی، آنزیم ها و اسیدهای چرب
  • آب

هزینه غذای ماهانه گربه پرشین

تنوع غذایی گربه و برند هایی که غذاهای مناسب این نژاد را تولید میکنند بسیار زیاد است؛ بعضی از غذاهای گربه در بازار بسیار گران و بعضی دیگر قیمت ارزان تر و مقرون به صرفه تری دارند. بدون توجه به قیمت کیفیت غذای گربه پرشین نیز بسیار مهم است، زیرا اگر از غذاهای نامناسب به ‌دلیل ارزان ‌بودن استفاده کنید بعد باید از مدتی هزینه‌های پزشکی زیادی را باید بپردازید و حتی ممکن است جان گربه شما به خطر بیوفتد.

البته این بدان معنا نیست که اگر غذایی ارزان است حتما بی‌کیفیت است یا گران ‌بودن غذا دلیل بر کیفیت بالای آن است؛ معمولا غذاهای خارجی گربه پرشین قیمت بالاتری نسبت به غذاهای ایرانی دارند که این به دلیل تغییر نرخ ارز در کشور و تورم بالا می باشد و شما میتوانید اگر توانایی هزینه بالا ندارید از غذاهای ساخت ایران استفاده کنید که البته برند مفید را توصیه نمیکنیم.

هزینه غذای ماهانه گربه پرشین
هزینه غذای ماهانه گربه پرشین | هزینه غذای ماهانه گربه پرشین

غذاهای متنوع لازم برای گربه پرشین

گربه ها تنها به غذای خشک نیاز ندارند و باید از غذاهای کنسروی و مکمل ها و … نیز برای انها  استفاده کنید، زیرا تمامی  نیاز های بدن گربه توسط غذاهای خشک برطرف نمیشود! به طور کلی بهتر است یک وعده غذای خشک و یک وعده کنسرو به گربه خود بدهید البته این موضوع میتواند هزینه غذای ماهانه قیمت گربه پرشین را افزایش دهد اما در کنارش سلامت گربه شما را نیز تضمین میکند.

چرا باید به گربه پرشین غذای کنسروی بدهیم؟

تمامی نژاد های گربه توانایی تشخصی تشنگی خود را ندارند و باید به صورتی که براسشان جذاب باشد اب را به خوردشان بدهید زیرا کم ابی باعث مشکلات جدی برای گربه ها مخصوصا در فصول گرم می باشد؛ از این رو دادن غذاهای کنسروی در طعم های مختلف به گربه شما کمک میکند تا اب بدنش را تامین کند؛ توجه داشته باشید که نوع انتخاب کنسرو نیز باید با توجه به نژاد و طعم مورد علاقه گربه شما باشد.

غذای گربه پرشین با قیمت مناسب و کیفیت بالا را از کجا تهیه کنیم؟

پتریزو برای راحتی بیشتر صاحبان گربه فروشگاه انلاینی برای فروش غذاها و کنسرو ها و تمامی وسایل لازم برای گربه ها را ایجاد کرده است که با خیال راحت میتوانید برای گربه خود از این فروشگاه خرید کنید و اگر به تازگی صاحب گربه شده اید میتوانید  جهت مشورد درباره بهترین غذای گربه با مشاوران و دامپزشکان پتریزو صحبت کنید.

هزینه غذای ماهانه گربه پرشین
هزینه غذای ماهانه گربه پرشین

خرید گربه های اصیل و با نژاد از کدام پرورش دهنده معتبر گربه در تهران امکان پذیر است؟

اگه دوست دارید بیشتر با گربه ها و زندگیشون و کارایی که انجام میدن آشنا بشید حتما مقاله ها و نوشته های پتریزو رو بخونید و سوالاتتون رو تو قسمت نظرات از ما بپرسید یا به شماره هایی که توسایت هست با ما تماس بگیرید.

برای خرید بچه گربه های نژاد دار مثل پرشین و اسکاتیش فولد و انفولد و…. میتونید به سایت پتریزو برید، حتی اگه تو شهر دیگه ای به جز تهران هستید هم پتریزو براتون عکس و فیلم میفرسته و میتونید بچه گربه مورد علاقتون رو انتخاب کنید و بعد از اون خیلی سریع بچه گربتون رو سالم و سلامت در خونتون تحویل بگیرید.

بچه گربه هایی که از پتریزو میخرید همشون واکسن زده هستن و از پدر و مادر وارداتی و کاملا اصیلن البته پتریزو گواهینامه WFC از سازمان جهانی گربه ها از آلمان رو داره که این باعث میشه با خیال راحت تری گربه مورد علاقتون رو ازش بخرید.

هزینه غذای ماهانه گربه پرشین
هزینه غذای ماهانه گربه پرشین | هزینه غذای ماهانه گربه پرشین

لازمه اینو هم بدونید که بچه گربه های پتریزو تا 55 روزگی از شیر مادرشون تغذیه میکنن نه شیر خشک و همین باعث میشه که وقتی  به سن بلوغ رسیدن مشکلات کمتری از لحاظ بیماری های جسمی داشته باشن و شما با خیال راحت بچه گربه خوشگلتون رو بزرگ کنید. برای دیدن عکسای نژادای مختلف بچه گربه های مثل اسکاتیش فولد و پرشین میتونید به اینستا یا سایت پتریزو برید و حتی سوالی درباره نژادا داشتید از ما تو سایت بپرسید تا پرورش دهنده و مشاورای ما بهترین اطلاعات رو به شما بدن و راهنماییتون کنن.

دسته بندی بلاگ گربه نگهداری و آشنایی با گربه ها
اشتراک گذاری
نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × 2 =

گربه ها

هیچ محصولی در گربه ها نیست.

ورود به سایت