2 نکته درباره کوتاه کردن ناخن بچه گربه

بازدید: 2,167 بازدید
کوتاه کردن ناخن بچه گربه

کوتاه کردن ناخن بچه گربه چه روش هایی دارد؟

اگه دقت کرده باشید گربه ها علاقه و وسواس زیادی روی تیز کردن ناخن هاشون دارن و مدام در حال چنگ زدن به در و دیوار و مبل و صندلی و اسکرچرشون هستن. بنابراین اگه با گرفتن ناخن هاش مورد لعن و نفرین و گاز گرفتن واقع شدید زیاد تعجب نکنید!

چون دارید چیز مهمی رو ازش میگیرید و زحمتهای شبانه روزیش رو برباد میدید. ولی اگه کار گرفتن ناخن گربه رو درست انجام بدید به هیچ وجه از کوتاه کردن ناخن بچه گربه از دستت ناراحت نمیشه و از اینکه به فکرش هستید و به بهداشتش اهمیت میدیدخوشحال هم میشه.

کوتاه کردن ناخن بچه گربه
کوتاه کردن ناخن بچه گربه

کوتاه کردن ناخن بچه گربه یکی از مهم ترین چیزها در بهداشت گربه به شمار می رود.گربه های خیابانی به ناخن های تیز احتیاج دارند؛ آن ها بخشی از وسیله دفاعی طبیعی به شمار می روند و از آن برای بالا رفتن استفاده می کنند. اما بچه گربه های خانگی باید به صورت منظم ناخن هایشان کوتاه شود.

ناخن گیری که ما  استفاده میکنیم دارای تیغه نسبتاً صاف و یکنواختیه و مناسب با ناخن ما ساخته شده ولی ناخن بچه گربه ضخیم و تقریبا دارای قطری بیضی ماننده، به همین دلیل باید از ناخن گیر مخصوص گربه برای کوتاه کردن ناخن گربه ها استفاد کنی. این ناخن گیر دارای دو تیغه خیلی تیز و نیمدایره شکله و از همه طرف ناخن رو در خودش جمع میکنه و کوتاه میکنه.

گربه های مسن تر اغلب ناخن هایشان بیش از حد بلند می شود و تاب می خورد و به داخل کف گنجه ها فرو می رود. اگرچه که کوتاه کردن ناخن ها هیچ دردی ندارد، گربه ها از آن بیزارند؛ بنابراین از همان سنین اولیه کوتاه کردن ناخن بچه گربه را آغاز کنید تا گربه شما به آن آشنا شود.

کوتاه کردن ناخن بچه گربه
کوتاه کردن ناخن بچه گربه

گربه را محکم بگیرید و با دست کف پنجه را فشار دهید تا ناخن ها بیرون بیایند. از ناخن گیرهای مخصوص گربه برای اینکار استفاده کنید که کار با آن آسان تر است. برای این کار می توانید نزد دامپزشک نیز بروید. زمانی که گربه تان آرام است اقدام به کوتاه کردن ناخن ها کنید و بعد از اتمام کار جایزه خوراکی به او بدهید و با او بازی کنید.

نکات مهم هنگام کوتاه کردن ناخن گربه ها:

  1. گربه ها به طور طبیعی ناخن هایشان را جمع می کنند. با فشار بسیار اندک بین تک تک انگشتان، ناخن ها را در بیاورید. گربه ها ناخن های روشنی دارند و درون بافت هر ناخن به شکل صورتی رنگ دیده می شود. دو میلیمتر بالاتر از این قسمت و بخش سفید را باید بگیرید.
کوتاه کردن ناخن بچه گربه
کوتاه کردن ناخن بچه گربه

2. ناخن گیر(ناخن گیر گیوتینی یا ناخن گیر معمولی ما انسان ها بهترین گزینه برای گربه ها هستند) را دو میلیمتر جلوی بافت صورتی رنگ قرار دهید و مستقیم بچینید. به هنگام کوتاه کردن ناخن ها آرام با گربه تان صحبت کنید و بعد از پایان کار به او پاداش بدهید.

دسته بندی سلامتی و بهداشت گربه ها
اشتراک گذاری
نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × دو =

گربه ها

هیچ محصولی در گربه ها نیست.

ورود به سایت