آشنایی با نژاد گربه سیامی

بازدید: 2,544 بازدید
آشنایی با نژاد گربه سیامی

آشنایی با نژاد گربه سیامی (SIAMESE)

  • خاستگاه:  تایلند
  • تاریخ پیدایش: قبل از سده ۱۷۰۰ میلادی
  • اجداد: گربه های خانگی و معبد
  • آمیزش نژادی: ندارد
  • نام دیگر: گربه سلطنتی سیام
  •  وزن:  ۲.۵ تا ۵.۵ کیلوگرم
  • طول عمر:  ۱۱ تا ۱۵ سال
  • خلق و خوی: فعال و باهوش


سیامی ها بر اثر جهش ژنتیکی حدود ۵۰۰ سال قبل در آسیا به وجود آمدند. در اواخر قرن هجدهم میلادی ،طبیعی دانی به نام پالاس ،گربه سفید رنگی با گوش ها، پاها و دم تیره رنگ را در آسیای مرکزی توصیف می کند. در آن زمان این گربه ها در تایلند از سوی راهبان بودایی و طبقه اشراف مورد احترام بودند. این گربه ها در قرن نوزدهم به غرب راه یافتند و نخستین بار در سال ۱۸۷۱ میلادی در انگلستان نمایش داده شدند و از آنها به خاطر نوع رنگ بندی که داشتند، به عنوان “نوعی کابوس غیر طبیعی گربه ها” یاد شد.

 

این گربه ها به تدریج بر محبوبیت خودشان افزودند و در قرن بیستم تبدیل به یکی از محبوب ترین نژادهای گربه در اروپا و آمریکا شدند. در دهه ۱۹۵۰ میلادی این نژاد محبوب ترین گربه موکوتاه ایالات متحده شناخته شد وامروزه نیز در CFA محبوب ترین مو کوتاه به شمار می‌رود. سیامی به خاطر خصوصیات وراثتی جالب در ژن هایش همواره مورد توجه پرورش دهندگان و علاقه‌مندان به گربه ها بوده است. از نژادهای معروفی که ژن سیامی در ترکیب شان نقش مهمی داشته است می‌توان به نژاد کفش برفی شرقی، تونکینس،هیمالین و بالینیز نیز اشاره کرد. به گربه های سیامی در تایلند “الماس ماه” گفته می‌شود.


ویژگی های ظاهری سیامی

  • دم بلند است که کم کم باریک می شود. آشنایی با نژاد گربه سیامی
  • پاها باریک و متناسب با بدن هستند و پاهای عقبی بلندتر از دست ها می باشد‌.
  • گوشها خط صورت را به سمت بیرون دنبال می‌کند.
  • بدن اندازه متوسط دارد و بلند و کشیده است و باریک می شود.


قدیمی ترین نقاشی از گربه‌های سیامی در معبد کوچکی در تیپالت تایلند به جا مانده است که گربه را با قلاده نشسته در کنار یک کاهن اعظم نشان می‌دهد. نقاشی دیگری بر روی پوست که بیانگر داستان‌های سفر و زندگی بودا ست، در یکی از آخرین بخش ها بودا را در هنگام مرگ نشان می‌دهد؛ یک گربه سیامی نیز در میان حیوانات به نمایندگی از سایر گربه های جهان در کنار بودا حضور دارد.

 

گربه های سیامی همیشه مورد علاقه شدید سلاطین سیام بوده اند‌. این گربه ها تنها متعلق به طبقه اشراف بودند و در کاخ ها و معابد نگهداری می شدند و گمان می‌شد که آنها معبد و کاخ ها را در برابر ارواح شیطانی محافظت می کنند و این امر شاید تنها به دلیل علاقه ویژه به این گربه های اشرافی بوده است.

سیامی ها گربه های باهوشی هستند و آموزش پذیر می باشد. آنها به اصطلاح سخنگوهای خوبی می باشند که برای بیان خواسته خود، صدای خاصی بروز می‌دهند همچنین گربه های فعالی هستند و عاشق بازی کردن و فعالیت می باشند. از نظر سلامتی نیز گربه های سالمی هستند که گاهی ممکن است دچار بیماری های دهان و لثه گردند. سیامی ها علاقه خاصی به خوردن چیز های نامتعارف و مثلاً میوه ها دارند. آراستن  این نژاد به خاطر پوشش کوتاه آسان است. این گربه ها از بودن در کنار کودکان خوشحال هستند و می توان آنها را در کنار سگ و حیوانات خانگی دیگر نگهداری کرد.

دسته بندی راهنمای نژاد های گربه ها گربه نگهداری و آشنایی با گربه ها
اشتراک گذاری
نوشته های مرتبط

یک پاسخ به “آشنایی با نژاد گربه سیامی”

  1. سلام وقت بخیر من دنبال این گربه هستم و تا الان نتونستم جایی پیدا کنم که این گربه رو داشته باشه ایا شما این گربه رو دارید و اینکه تگه دارید قیمتش چقدره
    من دنبال بچه گربه سیامی میگردم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ده + 17 =

گربه ها

هیچ محصولی در گربه ها نیست.

ورود به سایت