بیماری سگ های خانگی

بازدید: 1,800 بازدید
گرومینگ سگ

بیماری سگ ها

چند بیماری سگ های خانگی

با اینکه شما صاحب خوبی هستید و مدام به بهداشت و واکسن سگتون اهمیت میدید امکان داره این کوچولوی دلبندتون با غذا یا بیرون رفتن از خونه برای دستشویی رفتن بیماری های براش به وجود بیاد ، البته بعضی وقت ها این بیماری مربوط به بالا رفتن سن سگ هاتونم میشه و بعضی بیماری ها در سگ هایی با نژاد های مثل هم وجود داره ؛ حالا ما میخوایم براتون چند تا از این بیماری ها و علائمش رو بگم ، اگر یه وقت خدایی نکرده این علائم رو تو رفتار سگتون دیدید حتما به دامپزشکش مراجعه کنید .

  1. ویروس سگی : ویروس سگی یک عفونت روده ای و گوارشیه که خیلی مسریه و هم سگ‌ های وحشی و هم اهلی را درگیر می  کنه . عفونت ناشی از این ویروس دو سوم بالای روده کوچک سگ‌ ها را آلوده می  کنه، در اکثر مواقع عفونت هیچ علایم خاصی را بروز نمیده و به خودی خود درمان می شه  با این حال این عفونت می ‌توانه برای توله سگ‌ ها و سگ‌ هایی که دارای عفونت  های دیگه مانند پاروویروس هستند، مشکل ساز باشه .

علائم : اسهال ، استفراغ ، کم ابی بدن (معمولا با مصرف زیاد مایعت و اب این مشکل برطرف میشه ولی شما حتما به دامپزشک مراجعه کنید)

  • دیستمپر در سگ ها : دیستمپر در سگ‌ یک بیماری ویروسی خیلی جدیه که از طریق هوا از یک سگ به سگ دیگه منتقل می شه . این بیماری خیلی مسریه و هیچ درمانی شناخته شده ای برای آن وجود نداره ، به همین دلیل خیلی مهمه که سگتون رو علیه آن واکسینه کنید.

علائم : سرفه ، بی حالی ، کاهش اشتها ، تنفس شدید ، قرمزی چشم ، ابریزش بینی ، درجه حرارت  بالا ، اسهال و استفراغ

  • انفولانزای سگ : آنفلوانزای سگ یک عفونت ویروسی تنفسی بسیار مسریه که میتونه باعث سرفه زیاد بشه و آنفلوانزای سگ به راحتی بین سگ‌ ها قابل انتقاله .

علائم : تب ، سرف ، عطسه ، ترشحات بینی ، مشکلات تنفسی ، کاهش اشتها و بی حالی ( اگر درمان نشه منجر به ذات الریه میشه )

  • عفونت گوش سگ : عفونت گوش در سگ‌ ها مخصوصا سگ‌ هایی که وقت زیادی رو خارج از خانه میگذرونن  خیلی رایجه . ممکنه خاک ، گرد و غبار یا بعضی از اشیاء خارجی مثل بذر چمن داخل گوش سگ قرار بگیره و باعث تحریک و در نهایت آلوده شدن آن بشه . اگر سگ شما خیلی با گوش خودش بازی می  کند احتمال دارد به عفونت گوش مبتلا شده باشه . قطره گوش با آنتی بیوتیک معمولاً به منظور مقابله با عفونت توسط دامپزشک تجویز میشه. یکی دیگه از عادت های خوب برای پیشگیری از عفونت گوش در سگ‌ ها اینه که گوش های حیوان خانگیتونه تمیز کنید.
  • اسهال در سگ : اسهال در بین سگ‌ ها بسیار شایعه چون دلایل زیادی می تونه منجر به بروز اسهال در این حیوانات بشه . اسهال گاهی اوقات فقط به دلیل برخی غذا های بد یا واکنش آلرژیک ایجاد میشه اما در موارد دیگر می ‌تونه جدی تر باشد. اسهال یک علامت شایع برای تعدادی از بیماری‌ های جدی تر در حیوانات خانگیه.
  • کک ومک : کک یکی دیگه از مواردیه که تقریباً هر سگ در طول زندگی می ‌توانه اونو تجربه کنه اما بعضی دارو های مناسب برای درمان اونا وجود دارن؛ اما با این حال، کنه ها بسیار جدی تر از اون چیزن که فکرش رو میکنید . کنه هایی مانند کنه فلج که تو سواحل شرقی استرالیا پیدا می شه، می ‌تونه سگ شما را با مشکلات جدی بهداشتی مانند مسمومیت خون و حتی مرگ روبرو کنه.  
  • اب مروارید در سگ ها : آب مروارید به‌خصوص تو سگ‌ های مسن رایجه و مثل انسان می ‌توانه بر روی سیستم بینایی حیوان خانگی شما تاثیر بذاره . آب مروارید فقط ناشی از کهولت سن و پیری در حیوان نیست و غالبا در اثر آسیب دیدگی چشم و یا عوارض بیماری ناشی میشه . آب مروارید در سگ‌ ها حتی ممکنه  در اولین تولد سگ وجود داشته باشه یا در چند هفته اول زندگی توله سگ اتفاق بیوفته .

همیشه پیشگیری بهتر از درمانه ؛ توجه داشته باشید که واکسن های سالانه سگ و چکاپ های مداومش میتونه از این مشکلات تا حد زیادی جلوگیری کنه و یا اگه خودتون متوجه علائمش نشدید دامپزشک اونو به راحتی تشخیص میده. شما میتونید برای چکاپ ها و یا حتی برای ککوتاه کردن موهای سگتون به کلینیک پت ریزو برید تا حیوون خونگیتون رو چکاپ  کنید و خیالتون از بابت سشلامتیش راحت بشه

دسته بندی بلاگ
اشتراک گذاری
نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × سه =

گربه ها

هیچ محصولی در گربه ها نیست.

ورود به سایت