زمان غذا سگ

بازدید: 1,877 بازدید
زمان غذا سگ چه زمان هایی تو روز باید به سگمون غذا بدیم ؟ زمان غذا سگ، اگر میخواید سگتون درست تربیت بشه و سالم باشه فقط نباید به نوع غذا که خشک و کنسروی و... باشه توجه داشته باشید. باید زمان غذا سگ رو هم تنظیم کنید .اصلا به این فکر نکنید که ظرف غذا رو پرمیکنید .و سگتون تا شب غذا داره و نیاز نیست رسیدگی کنید بهش ، شما باید میزان غذا خوردن سگتون رو کنترل کنید. تا چاق نشه و مشکلات بدنی و بیماری براش به وجود نیاد وحتی اگر شما با سگ بالغتون یه توله سگ هم نگه داری میکنید. میتونید وعده های اصلیشون رو داخل یه ظرف براشون سرو کنید .

زمان غذا سگ

چه زمان هایی تو روز باید به سگمون غذا بدیم ؟

زمان غذا سگ، اگر میخواید سگتون درست تربیت بشه و سالم باشه فقط نباید به نوع غذا که خشک و کنسروی و… باشه توجه داشته باشید.

باید زمان غذا سگ رو هم تنظیم کنید .اصلا به این فکر نکنید که ظرف غذا رو پرمیکنید .و سگتون تا شب غذا داره و نیاز نیست رسیدگی کنید بهش ، شما باید میزان زمان غذا سگ رو کنترل کنید. تا چاق نشه و مشکلات بدنی و بیماری براش به وجود نیاد

وحتی اگر شما با سگ بالغتون یه توله سگ هم نگه داری میکنید. میتونید وعده های اصلیشون رو داخل یه ظرف براشون سرو کنید .

اکثر سگ ها تا ۶ ماهگی باید حداقل سه بار در روز غذا بخورن تا انرژِ بدنشون تامین بشه. و  مشکلات بدنی براشون به وجود نیاد . حتی سگ های کوچک مثل  یورکی و چی هواهوا ، اگر به اندازه ی کافی غذا نخورن در آستانه­هیپوگلیسی (قند خون پایین) قرار میگیرن ، بخاطر همین  ۴ وعده غذایی در روز برای اونا خیلی مناسبه .

در طول ماه های اول ، سه تا چهار وعده غذایی به توله های کوچک بدید . بعد از اون به تدریج تا زمانی که ۶ ماهه بشن  تعداد وعده های غذایی رو به ۱ یا ۲ بار برسونید .

با این حال ، بعضی از توله سگ ها هستن که وقتی یک یا دو بار در روز غذا می خورن نمیتونن به اندازه ی کافی تغذیه بشن و رشد اونا ممکنه با اخلال مواجه بشه . بهتره از دامپزشک سگتون درباره ی دادن وعده های غذایی پرتعداد با مقدار غذای کم در هر وعده به سگ کوچولوتون سوال کنید.تا بهترین  راه حل رو بهتون پیشنهاد بده .

زمان های مناسب غذا دادن به سگ های بالغ :

زمان غذا سگ شما باید فقط دو وعده غذایی کامل در روز برای تغذیه ی سگ بالغتون استفاده کنید. که هر وعده بین ۸ تا ۱۲ ساعت  فاصله داشته باشه . البته میتونید به مقدار یک سوم از یک وعده غذایی کامل ، صبح یا شب به سگتون بدید . ترجیحا این مقدار رو زمانی به سگ بدید چون در اون زمان کمترین فعالیت رو داره .

زمان خوردن غذاهای اضافی :

وقتی به سگتون بیشتر از دو وعده غذا میدید در اصل دارید غذای اضافی میدید یا میان وعدعه بهش میدید . اگر سگتون رو با این روش غذا میدید .بهتره مقدار غذا دادن رو تو هر وعده کمتر کنید تا سگتون دچار اضافه وزن نشه . سگ هایی که سوخت و ساز بالایی دارن یا زیاد دچار نفخ میشن نیازمند این رژیم غذایی هستن .

زمان غذا سگ ها در طول روز :

۶-۱۲ هفته گی :

توله سگهای در حال رشد باید تغذیه شوند،  یک رژیم غذایی خاص برای برآوردن نیازهای غذایی برای رشد عادی تهیه می شود. تغذیه سگ های بزرگتر توله سگتون رو از غذاهای مغذی و مهم محروم می کنه . چهار وعده غذایی در یک روز معمولاً برای برآوردن نیازهای غذایی کافیه . سگ هایی از نژاد های بزرگ باید ۹ یا ۱۰ هفته از غذای خشک تغذیه بشن ؛ سگهای کوچک تا ۱۲ یا ۱۳ هفته از غذای خشک باید استفاده کنن.

۲-۶ ماهه:

گاهی اوقات در طی این دوره، وعده های غذایی از چهار وعده به سه وعده در روز کاهش پیدا میکنه. یک توله سگ تا ۱۲ هفته باید چربی دور شکم و وزن اضافه اش را از دست بده . اگر او هنوز در این سن چاق و تپلی است، به اندازه یک توله سگ به او غذا داده میشه تا به از نظر بدنی به سن بلوغ برسه.

۶-۱۲ ماهه:

زمان غذا سگ، با دوبار تغذیه در روز شروع کنید . عقیم کردن و نازاسازی نیازهای انرژی را کمی کاهش می ده ؛ بعد از این روش ، از تغذیه توله سگ با مواد مغذی غنی به تغذیه بقاء بزرگسالی تغییر بدید ، نژادهای کوچک در عرض ۷ تا ۹ ماه تغییر ایجاد می کنن ، نژادهای بزرگتر در عرض ۱۲، ۱۳ حتی ۱۴ ماه تغییر می کنن.

بعد از یک سالگی:

زمان غذا سگ، بیشتر صاحبان دو تا نیم سهم در یک روز به سگ های بزرگسال غذا میدن .

 

 

 

دسته بندی بلاگ
اشتراک گذاری
نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

7 + هفت =

گربه ها

هیچ محصولی در گربه ها نیست.

ورود به سایت