آموزش نخراشیدن وسایل خانه و استفاده کردن از ظرف خاک توسط گربه ها

بازدید: 1,925 بازدید
ظرف خاک گربه

همواره وسایلی برای خراشیدن در اختیار گربه قرار دهید و استفاده از ظرف خاک را آموزش دهید .امروزه اسکرچرهای متعددی در پت شاپ ها به فروش می رسند. یکی یا دوتا از آن ها را برای گربه تان بگذارید. برای گربه هایی که علاقه بسیار شدیدی به پایه های میزها و صندلی دارند، بهتر است پایه ها را با ورقه های آلومینیومی و یا چسب بپوشانید. گربه ها از اینکه دست هایشان با این چیزها تماس داشته باشد بیزارند. وقتی دیدید گربه تان به سمت میز و صندلی می رود، نزدیک اسکرچر او بایستید و فرمان بیا را بگوئید.

تشویق کنید

وقتی او رسید، کلیک/تشویق کرده و خوراکی به او بدهید. برای علاقه بیشتر او، با یک تشویقی او را هدایت کنید تا دست هایش با اسکرچر تماس داشته باشد. به محض تماس، کلیک/تشویق کرده و تشویقی را به او بدهید. هر بار قبل از اینکه او از دست هایش برای کشیدن روی اسکرچر استفاده کند و تشویقی دریافت کند، تمرینات دیگری را از او بخواهید. در مدت زمان کوتاه، او دست هایش را روی اسکرچر خواهد کشید چراکه می داند این کار باعث می شود تا تشویقی به همراه داشته باشد.

خراشیدن وسایل خانه یکی از مشکلات رفتاری در گربه ها

امروزه اسکرچرها در انواع مختلف ساخته می شوند و تا حد زیادی مشکل خراشیدن وسایل خانه را برطرف می کنند.

استفاده نکردن از ظرف خاک

گربه ها موجودات تمیزی هستند و به طور طبیعی از جای خاص برای دستشویی کردن استفاده می کنند و روی آن را می پوشانند. عواملی وجود دارد که ممکن است موجب شود تا گربه از دستشویی کردن در جعبه خاک امتناع می کند. یکی از عوامل آن است که خاک به اندازه کافی تمیز نیست و یا او نوع جعبه را دوست ندارد. گربه دوست ندارد محل دستشویی کردن خود را با دیگران سهیم شود، شاید هم ظرف غذایش بسیار نزدیک به ظرف خاک است.

ظرف خاک گربه

لجبازی گربه

گربه ها بعضی اوقات برای لجبازی بیرون از جعبه خاک دستشویی می کنند. اگر تلاش کرده اید که تمام این موارد را درست کنید، و دلیل دیگر نمی بینید، ادامه مطلب را مطالعه کنید. صرف نظر از این کار، همواره باید توجه داشته باشید که گربه تان بیشتر اوقات روز را کجا سپری می کند. اگر شما خانه نیستید، او نیاز به محیطی کوچکتر با جعبه خاک، غذا و آب دارد. وقتی خانه هستید، حواستان به او باشد. امکان دارد که او در جای اشتباهی دستشویی می کند. در طول این فرآیند، باید مطمئن شوید که جعبه خاک را به عنوان مکانی مثبت برای او معرفی کنید. با گفتن فرمان بیا، او را به آن جا هدایت کنید. با فرمان بشین/بمان یا پایین/بمان، از گربه تان بخواهید که درون جعبه خاک بماند (گربه می تواند فرمان را در ظرف خاک نیز انجام دهد).

جایزه بدهید

وقتی گربه تان درون ظرف خاک است، به دقت او را زیر نظر بگیرید. وقتی دیدید که آن جا دستشویی کرده، تشویق/کلیک کرده و جایزه به او بدهید. این رفتار همراه با تشویق و مثبت، باعث ایجاد انگیزه برای دستشویی کردن در جعبه خاک خواهد شد. هر وقت که او رفتار درست را انجام داد، او را تشویق کنید. این امر تمایل گربه را برای انجام آن تقویت خواهد کرد. وقتی مطمئن شدید که گربه تان درون ظرف خاک دستشویی می کند، برای مدت کوتاهی از خانه خارج شوید و سپس به تدریج زمان را افزایش دهید. در طول چند هفته یا یک ماه، گربه به طور کامل در ظرف خاک دستشویی خواهد کرد. کل انجام این آموزش چند دقیقه بیشتر از وقت شما را در طول روز نخواهد گرفت.

دسته بندی آموزش گربه ها بلاگ
اشتراک گذاری
نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پانزده − یازده =

گربه ها

هیچ محصولی در گربه ها نیست.

ورود به سایت