0تا 100 ارتباط برقرار کردن با گربه ها

بازدید: 1,918 بازدید
ارتباط برقرار کردن با گربه ها

ارتباط برقرار کردن با گربه ها

ارتباط برقرار کردن با گربه ها
ارتباط برقرار کردن با گربه ها | ارتباط برقرار کردن با گربه ها

ارتباط برقرار کردن با گربه هم می تواند جذاب باشد و هم در بعضی از مواقع خسته کننده! جذاب از این جهت که حرکات و رفتار آن ها به معنای واقعی سرگرم کننده و دلنشین است وخسته کننده به این علت که درک رفتار و مودهای مختلف گربه گاهی می تواند کار سخت و گیج کننده ای برای ما باشد.

در این نوشته به ذکر نکاتی خواهیم پرداخت که به شما در درک رفتارها و حالت های مختلف گربه و همچنین اتفاقاتی که در برخورد روزانه با گربه ممکن است برای شما پیش آید، کمک خواهد کرد. پس تا اخر با این نوشته از سایت پتریزو همراه باشید.

انواع رفتار و حالت گربه ها با درآوردن صداهای خاص:

گربه ای که تمایل داشته باشد که با آوا مود خود را نشان دهد و ارتباط برقرار کند، معمولاً از صداهایی که در ادامه مشاهده میکنید استفاده میکند.( در مقاله های قبلی سایت به طور کامل درباره صداهای مختلف گربه ها برای شما توضیح دادیم که میتوانید به آنها مراجعه کنید)

غرغر کردن: معمولاً غرغر کردن (خورناس با صدای پایین) را گربه ها به عنوان هشدار برای فرد یا چیزی استفاده می کنند که برایشان خطر یا مزاحمتی ایجاد کرده است.

هیس هیس کردن: نمونه ی دیگری از واکنش دفاعی گربه برای مقابله با خطر احتمالی که کمی از غرغر کردن جدی تر است و برای  دور کردن سایر گربه ها و حیوانات از محل زندگی و محیط تحت سلطه خود استفاده میکنند؛همچنین این آوا نشان دهنده ی درد و ناراحتی نیز می تواند باشد.

ارتباط برقرار کردن با گربه ها
ارتباط برقرار کردن با گربه ها | ارتباط برقرار کردن با گربه ها

تخ کردن: هشداری بسیار جدی! جدی تر از هیس هیس کردن.

جیغ کشیدن: جیغ کشیدن دیگر نهایت عصبانیت گربه را نشان می دهد. معمولاً به عنوان هشدار نهایی است و عواقب بعد از آن شامل حال فردی می شود که خطر و یا مزاحمتی برای گربه ایجاد کرده است.

جیرجیر کردن: سر و صدای گربه را معمولاً با این اسم می شناسند. این صداها بیشتر در زمان بازی و یا زمانی که منتظر است تا غذا را برایش سرو کنید از بچه گربه ها و گربه های بالغ شنیده می شود.

برخورد سریع دندان ها با تن صدای آرام (دندان قروچه): صدای واضح و مشخصی نیست. در واقع این صدا از برخورد سریع و آرام دندان های شان ایجاد می شود و معمولاً زمانی این صدا را می شنوید که گربه ی دلبندتان لب پنجره نشسته و پرنده ای را در آسمان و یا از آن بهتر در نزدیکی پنجره می بیند. صدایی که گربه در این لحظه تولید می کند یکی از بانمک ترین صداهای گربه است.

میو میو کردن: صدای استاندارد گربه ها برای جلب توجه میو میو کردن است. این صدا مخصوص گربه ها است و درگربه سانان دیگر نمونه ی مشابه آن دیده نشده است. البته بچه گربه نیز از نمونه ی مشابهی از این صدا برای جلب توجه مادر خود استفاده می کند.

ارتباط برقرار کردن با گربه ها
ارتباط برقرار کردن با گربه ها| ارتباط برقرار کردن با گربه ها

میو بچه گربه ها: همان گونه که اشاره کردیم بچه گربه از این صدا برای جلب توجه مادر خود استفاده می کند و از زیباترین صداهای گربه ها است.

ناله کردن: گربه هایی که برای مدت طولانی به آنها توجه نشده و یا احساس درد و ناراحتی دارند از این صدا برای نشان دادن ناراحتی خود استفاده می کنند.

لرزاندن صدا: صدایی که معمولاً از روی هیجان و عشق بین مادر و بچه گربه رد و بدل می شود. گربه های بالغ نیز گاهی برای نشان دادن علاقه و یا خوش آمدگویی به سرپرست و صاحبشان از این صدا استفاده می کنند.

«ابراز محبت در گربه ها»

گربه ها برای نشان دادن علاقه و محبت خود روش ظریف و هنرمندانه ی مخصوص خود را دارند. بعضی از افراد به دلیل عدم آگاهی گمان می کنند که گربه ها محبت و عاطفه ندارند، در حالی که این گونه نیست. در ادامه به بعضی از مهمترین روش های ابراز محبت در گربه ها اشاره می کنیم.

باز و بسته کردن چشم ها یا چشمک زدن: گربه ها معمولاً با غریبه ها و موقعیت هایی که ممکن است برای شان خطر ایجاد کند، با چشمانی کاملاً باز اوضاع را بررسی می کنند. در دنیای گربه ها اینکه با چشمانی نیمه باز و یا بسته در کنار شما قرار گیرند به این معناست که به شما کاملاً اعتماد دارند و می دانند که به آن ها آسیب نخواهید زد.

ارتباط برقرار کردن با گربه ها

اجازه برای شانه زدن: اگر گربه به شما اجازه ی شانه زدن موهایش را داد، بروید خدا را شکر کنید. این کار به این معناست که شما را کاملاً خودی می پندارد و شما را جز افراد نزدیکش میداند و این یک موهبت الهی برای صاحب گربه است.

در طبیعت، گربه ها یار و همراهی برای این کار پیدا می کنند تا با انجام این کار سطح استرس و اضطراب شان را پایین آورند. همچنین باعث می شود که ریشه های رابطه بین گربه و شما مستحکم تر شود. بعضی از گربه ها هم برای نشان دادن مهر و محبت خود شروع به لیس زدن دست شما می کنند. آن ها با این کار نهایت عشق خود را به سرپرست شان ابراز کرده اند.

مالیدن سر: گربه ها به طور کلی برای نشان دادن قلمرو خود و مرزبندی کردن آن، از مالاندن خودشان به اشیا و مکان های خاصی که در نظر دارند، استفاده می کنند. با این کار بوی شان را منتقل کرده اند و سایر گربه ها متوجه قلمرو آن ها خواهند شد.

زمانی که گربه ای بدن و صورت خود را به سرپرستش می مالد، در واقع می خواهد عشق و علاقه اش را ثابت کند. علاوه بر آن می خواهد به دیگر اعضای خانواده نیز نشان دهد که سرپرستش جز وسایل او است.

ارتباط برقرار کردن با گربه ها
ارتباط برقرار کردن با گربه ها | ارتباط برقرار کردن با گربه ها

پنجه مالیدن: بچه گربه ها زمانی که می خواهند شیر مادر خود را بنوشند، معمولاً روی بدن مادر، پنجه های خود را باز و بسته می کنند تا جریان شیر بهتر به دهان آنها برسد و همچنین با این کار عاطفه و محبت خود را نشان می دهند. تکرار این حرکت بر بدن شما برای تداعی خاطرات دوران کودکی و ابراز محبت شان است.

 دمر خوابیدن و نشان دادن شکم: به پشت دراز کشیدن و نشان دادن شکم خود به این معناست که او به شما اعتماد کامل دارد.

اگر چه ممکن است به نظر برسد که دعوتی برای مالیدن و نوازش شکمش باشد اما این احتمال وجود دارد که با نوازش آن قسمت، گربه حالت تدافعی به خود بگیرد. بنابراین همین که به شما شکمش و دیگر اعضا را نشان داده، باید برای شما کافی باشد.

برای اینکه با گربه های بیشتر آشنا بشید و بتونید ازشون راحت تر نگهداری کنید تو سایت پتریزو یه چرخ بزنید و بعدش نظرتون رو برامون کامنت کنید. اگه مطلبی بود که دوست داشتید راجب گربه ها بدونید برامون کامنت کنید تا خیلی سریع براتون توضیحشو بذاریم تو سایت.

خرید گربه مناسب برای تمامی خانواده ها از کدام پرورش دهنده معتبر گربه در تهران امکان پذیر است؟

اگه دوست دارید بیشتر با گربه ها و زندگیشون و کارایی که انجام میدن آشنا بشید حتما مقاله ها و نوشته های پتریزو رو بخونید و سوالاتتون رو تو قسمت نظرات از ما بپرسید یا به شماره هایی که توسایت هست با ما تماس بگیرید.

برای خرید بچه گربه های نژاد دار مثل پرشین و اسکاتیش فولد و انفولد و…. میتونید به سایت پتریزو برید، حتی اگه تو شهر دیگه ای به جز تهران هستید هم پتریزو براتون عکس و فیلم میفرسته و میتونید بچه گربه مورد علاقتون رو انتخاب کنید و بعد از اون خیلی سریع بچه گربتون رو سالم و سلامت در خونتون تحویل بگیرید.

ارتباط برقرار کردن با گربه ها
ارتباط برقرار کردن با گربه ها| ارتباط برقرار کردن با گربه ها

بچه گربه هایی که از پتریزو میخرید همشون واکسن زده هستن و از پدر و مادر وارداتی و کاملا اصیلن البته پتریزو گواهینامه WFC از سازمان جهانی گربه ها از آلمان رو داره که این باعث میشه با خیال راحت تری گربه مورد علاقتون رو ازش بخرید.

لازمه اینو هم بدونید که بچه گربه های پتریزو تا 55 روزگی از شیر مادرشون تغذیه میکنن نه شیر خشک و همین باعث میشه که وقتی  به سن بلوغ رسیدن مشکلات کمتری از لحاظ بیماری های جسمی داشته باشن و شما با خیال راحت بچه گربه خوشگلتون رو بزرگ کنید. برای دیدن عکسای نژادای مختلف بچه گربه های مثل اسکاتیش فولد و پرشین میتونید به اینستا یا سایت پتریزو برید و حتی سوالی درباره نژادا داشتید از ما تو سایت بپرسید تا پرورش دهنده و مشاورای ما بهترین اطلاعات رو به شما بدن و راهنماییتون کنن

دسته بندی بلاگ
اشتراک گذاری
نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهارده − 5 =

گربه ها

هیچ محصولی در گربه ها نیست.

ورود به سایت