گربه نژاد کرل آمریکایی

بازدید: 2,002 بازدید
گربه نژاد کرل آمریکایی یکی از جدیدترین نژادهای گربست و نتیجه یه جهش ژنتیکی طبیعیه که اولین بار تو شولامیت پیدا شد. اولین امریکن کرل، یه بچه گربه سیاه ولگرد پشمالو با موهای بلند بود که گوشهاش به طور جالبی به عقب پیچیده شده بود. این گربه عجیب خوش شانس سر از خونه جو و گریس روگا در لاکیود در آورد و اون هم به افتخار شاهزاده خانوم سیاه و زیبا که تو کتاب آواز سلیمان بود اسمشو "شولامیت" گذاشت.

گربه ای که هیچ بیماری ای نمیگیره!

گربه نژاد کرل آمریکایی یکی از جدیدترین نژادهای گربست و نتیجه یه جهش ژنتیکی طبیعیه که اولین بار تو شولامیت پیدا شد. اولین امریکن کرل، یه بچه گربه سیاه ولگرد پشمالو با موهای بلند بود که گوشهاش به طور جالبی به عقب پیچیده شده بود. این گربه عجیب خوش شانس سر از خونه جو و گریس روگا در لاکیود در آورد و اون هم به افتخار شاهزاده خانوم سیاه و زیبا که تو کتاب آواز سلیمان بود اسمشو “شولامیت” گذاشت.

شولامتی از یه پدر ناشناس 4 تا بچه گربه باردار بود که دوتا از بچه گربه ها گوش های مجعد و برگشته شولامی رو به ارث برده بودن و همه گربه نژاد کرل آمریکایی هایی که الان وجود دارد از شولامیت هستن و میتونید این گربه های خوشگل رو از آمیزش با بقیه نژاد های گربه هم به دست بیارید.

مشخصات گربه نژاد کرل آمریکایی:

این نژاد تودو نوع مو کوتاه و مو بلند وجود دارن و بخاطر گذشته نامعلومشون میتونید اونارو تو رنگ های مختلف ببینید، رنگ چشم های این گربه ها معمولا کهربایی، آبی، مسی، سبز، طلایی، فندقی، نارنجیه . گوشای کرل آمریکایی برعکس بقیه گربه ها که گوش های نرمی دارن حالت غضروفی و سفتی داره.

ارتفاع بدن این گوش برگشته های بامزه بین 22 تا 30 سانتی متره؛ کرل های آمریکایی تو سن 2 تا 3 سالگی به بلوغ میرسن و حدودا 12 تا 16 سال میتونن عمر کنن.

گربه نژاد کرل آمریکایی ها کلا شخصیت آروم و مهربونی دارن و به مردم دوست بودنشون معروفن، خپحتی میتونید یه گربه نژاد کرل آمریکایی رو با بچه ها هم تنها بذارید چون اونا عاشق بچهان که این مورد شامل همه نژاد های گربه ها نمیشه.

البته باید بگیم که این نژاد بازیگوش و فعال و کنجاو هستن و در اصل یه سری از خصوصیات نژادی شورت هیرها رو دارن و مثل رگدال دنبال شما راه میوفته تا سر از کارتون در بیاره و ازتون چیزای جدید یاد بگیره، اما مثل گربه های سیامی پر سر و صدا نیستن و مثل پرشین ها احساس رئیس بودن ندارن و هر وقت چیزی بخوان یا گرسنشون بشه خیلی اروم ازتون خواهش میکنن در اختیارشون بذارید.

امریکن کرل ها وقتی که پیر میشن درست مثل وقتی که جوونن کنجکاوی و ورجه ورجه و بازی کردنشون رو ادامه میدن و تنبل نمیشن؛ همین باعث شده که به اونا “پیتر پن” دنیا گربه ها بگن. کرل امریکایی عاشق ارتفاعه و حتی ممکنه یهویی سر از بالای یخچال یا بالای دراتاقتون در بیاره پس بهتره به دیدن اون تو ارتفاع عادت کنید.

شما میتونید با خیال راحت از اینکه غذا خوردنشون باعث چاق شدنشون نمیشه یه وقتایی بخاطر تشویقشون بهشون بیشتر غذا بدید اما نه همیشه!

نکات نگهداری و مراقبت از این گربه:

یکی از مشکلات نگهداری از گربه نژاد کرل آمریکایی اینه که ریزش موی زیادی متوسط روبه زیادی دارن و البته بخاطر وهای بلندشون باید هر روز اونارو شونه کنید تا بهم گره نخورن. گوش ها و چشم های این نژاد باید مرطب با دستمال تمیز بشه تا عفونت ایجاد نکنه و بهتره موقع پاک کردن چشم ها از قسمت های جدای پارچه استفاده کنید.

درست مثل بقیه گربه ها مسواک زدن هر روزه یا هفتگی دندون های امریکن کرل یکی از واجباته. البته میتونید از دندونی های گربه و سگ که تو سایت پتریزو موجوده برای گربتون بخرید تا درسرهای مسواک زدن و فرار کردن گربه رو به جون نخرید؛

این دندونی ها دقیقا کار مسواک رو انجام میدن و تمام جرم های موجود روی دندون گربتون رو از بین میبرن و البته که طعم و بوی خوبی هم دارن. همونطور که تو سر تیتر این مقاله گفتیم گربه های امریکن کرل تقریبا هیچ بیماری ای نمیگرن و حساس نیستن مگر اینکه بخاطر مدل گوشاشون و تمیز نکردنش به عفونت گوش مبتلا بشن.

برای اینکه بتونید وسایل لازم و ضروری و حتی اسباب بازی برای گربه هاتون بخرید به سایت پتریزو سر بزیند تا با خرید کردن تخفیف های خوبی هم بگیرید.

 

دسته بندی بلاگ
اشتراک گذاری
نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفده − پانزده =

گربه ها

هیچ محصولی در گربه ها نیست.

ورود به سایت