قلمرو گربه ها

بازدید: 1,663 بازدید
قلمرو گربه ها چه معنایی دارد؟ قلمرو گربه ها، همه ی بچه گربه ها قلمرو مخصوص خود را دارند. داشتن قلمرو به آن ها اجازه می دهد که از مواضع خود دفاع کنند و نسبت به تمام جزئیات آن محل آگاه باشند. برای گربه مهم است که همه ی راه های فرار، مخفی شدن، جاهای مناسب برای استراحت را بشناسد و دقیقاً به همین دلیل است که عوض کردن خانه و حتی جابحابی وسایل خانه می تواند برای گربه استرس زا باشد. زیرا باید دوباره و از اول بررسی های لازم را انجام دهد تا مکان های مناسب را کشف کند.

قلمرو گربه ها چه معنایی دارد؟

قلمرو گربه ها، همه ی بچه گربه ها قلمرو مخصوص خود را دارند. داشتن قلمرو به آن ها اجازه می دهد که از مواضع خود دفاع کنند و نسبت به تمام جزئیات آن محل آگاه باشند.

برای گربه مهم است که همه ی راه های فرار، مخفی شدن، جاهای مناسب برای استراحت را بشناسد و دقیقاً به همین دلیل است که عوض کردن خانه و حتی جابحابی وسایل خانه می تواند برای گربه استرس زا باشد. زیرا باید دوباره و از اول بررسی های لازم را انجام دهد تا مکان های مناسب را کشف کند.

آیا گربه ها نیاز به تسلط و برتری بر یکدیگر دارند؟

اگر چه گربه ها حیواناتی هستند که تمایل دارند تنهایی زندگی کنند اما مسئله ی نشان دادن برتری بر یکدیگر اغلب مواقع در زمان جفت گیری بروز پیدا می کند به این صورت که گربه ی نر قدرتمندتر، پیروز این جنگ است. همچنین این اتفاق زمانی که به قلمرو یکدیگر وارد می شوند مسئله ای حیاتی می شود.

اصولاً تمامی گربه ها چه در خیابان یا پارک زندگی کنند و چه در زمین های کشاورزی، هر کدام قلمرو خود را مشخص کرده اند و تجاوز به قلمرو یکدیگر چه برای یافتن غذا و چه برای جفت یابی احتمال درگیری را به شدت بالا می برد.

گربه ها به طور غریزی این گونه تکامل یافته اند که مدفوع خود را بپوشانند تا حیوانات شکارچی دیگر متوجه حضور آن ها نشوند و بتوانند در امان بمانند اما در برخی مواقع گربه ی قدرتمند و برتر برای اینکه قدرت خود را نشان دهد و به بقیه ی گربه ها بگوید که اینجا قلمرو اوست، مدفوعش را نمی پوشاند تا بقیه ی گربه ها حساب کار دست شان بیاید.

قلمرو گربه ها

تربیت و آموزش در گربه ها در خانه:

برخلاف باور عموم، آموزش و تربیت گربه کاملاً امری امکان پذیر است. اگر چه باور این موضوع برای نژادهایی مانند پرشین کمی دشوار است چرا که آن ها اصولاً تمایلی برای کاری که برای شان زحمت داشته باشد، نشان نمی دهند، اما برای اینکه گربه رفتاری را یاد بگیرد احتیاج داریم که با او با زبان تشویق و تمجید از وجناتش وارد مذاکره شویم.

با وجود اینکه گربه کاری را از روی ترس و یا حتی برای دلخوش کردن شما انجام نمی دهد اما قابلیت یادگیری رفتارهای حتی بسیار پیچیده را دارد. گربه اگر احساس کند که آن کار ارزشش را دارد، شک نکنید که حتی رفتارهایی که فکرش را هم نمی کنید را انجام می دهد.

برای مثال تمام گربه سانان وقتی صدای قوطی یا پلاستیک غذای خود را می شنوند، سریع به سمتش می روند. این شیوه ی شرطی کردن را برای دیگر کارهایی که می خواهیم او یاد بگیرد، می توانیم بکار ببریم.

قلمرو گربه ها

ارتباط گیری با انسان ها و اجتماعی شدن در گربه ها:

بسیاری از علاقه مندان و سرپرستان گربه از تمامی ویژگی های ذاتی این موجود دوست داشتنی رضایت دارند. نکته ای که برای شادابی و روحیه ی خودتان و گربه باید توجه کنید این است که گربه را در ارتباط با آدم ها قرار دهید تا رابطه برقرار کردن را بیاموزد.

بچه گربه از سن 2 هفتگی به بعد، به راحتی می تواند با انسان ارتباط بگیرد و این بهترین سن برای آشنایی محسوب می شود. به طور کلی گربه ای که در این سن با انسان های مهربان و حیوان دوست ارتباط بگیرد، وقتی بزرگ می شود. دیگر از انسان نمی هراسد و اعتماد کامل دارد.

برقراری ارتباط با انسان، رفتاری است که بچه گربه بسیار زود آن را یاد می گیرد. برای اجتماعی کردن گربه باید او را در ارتباط با آدم هایی قرار دهید که به آن ها اعتماد دارید. همچنین خودتان نیز برای تقویت رابطه ی عاطفی ای که بچه گربه نیاز دارد با شما برقرار کند، باید روزانه حدوداً 15 دقیقه وقت بگذارید و او را در آغوش خود بگیرد، نوازشش کنید و در انتها کمی با او بازی کنید.

قلمرو گربه ها

روش ها و نکاتی که به یادگیری رفتار های مختلف گربه کمک می کند:

روش هایی که در ادامه بیان می کنیم به آموزش و یادگیری هرچه بهتر و سریع تر گربه کمک می کند و شما با بکارگیری آن ها می توانید حتی رفتارهای پیچیده را به گربه آموزش دهید.

  • برای اینکه گربه را ترغیب به انجام رفتاری کنید، می توانید از تشویقی هایی که مخصوص این کار هستند و در پت شاپ ها وجود دارد استفاده کنید. توجه داشته باشید که فقط تشویق کافی نیست و شما باید حتماً با تشویقی های مناسب کمک کنید که گربه رفتار مورد نظر را یاد بگیرد بعد از آنکه مطمئن شدید گربه آن رفتار را یاد گرفته دیگر نیازی به دادن تشویقی نیست و شما کم کم باید مانند کودکی که از شیر می گیرند، گربه را نیز از تشویقی بگیرید.
  • تمرین های آموزشی را قبل از وعده ی غذایی گربه بگذارید. این موضوع باعث می شود که خود غذا نیز مانند تشویقی، شوق بیشتری در گربه ایجاد کند.
  • تمرین های آموزشی بهتر است که در محیطی ساکت و آرام برگزار شود تا حواس شازده پرت نشود.
  • مدت زمان تمرین را کوتاه نگه دارید 10 الی 15 دقیقه برای هر جلسه کافی ست.
  • از دستورات و لحن مشخص و واضح استفاده کنید. برای مثال اگر می خواهید نشستن را به او یاد بدهید؛ به او هر بار با لحن مشخص بگویید: «بشین». اگر کلماتی به آن اضافه کنید و لحن خود را تغییر دهید، گربه گیج خواهد شد.
  • اگر گربه دیگر تمایلی به همکاری نداشت و بی حوصله شده بود، تمرین را تمام کنید و آن را به روز دیگری منتقل کنید.
  • در هر جلسه ی تمرین، فقط یک رفتار را با گربه تمرین کنید و تا زمانی که آن رفتار را کاملاً یاد نگرفته، رفتار جدیدی به او آموزش ندهید.
  • حتماً بعد از آنکه گربه رفتار مورد نظر را یاد گرفت و انجام داد، به او تشویقی مورد علاقه اش را بدهید و به صورت کلامی هم قربان صدقه اش بروید. تأثیر کلام را در تمامی روابط تان جدی بگیرید.
  • حتماً در محل ثابت و زمان مشخصی تمرین را برگزار کنید.

برای اینکه با گربه های بیشتر آشنا بشید و بتونید ازشون راحت تر نگهداری کنید تو سایت پتریزو یه چرخ بزنید و بعدش نظرتون رو برامون کامنت کنید. اگه مطلبی بود که دوست داشتید راجب گربه ها بدونید برامون کامنت کنید تا خیلی سریع براتون توضیحشو بذاریم تو سایت.

همراهای خوب پتریزو برای خرید بچه گربه های نژاد دار مثل پرشین و هیمالین میتونید به سایت پتریزو برید، حتی اگه تو شهر دیگه ای به جز تهران هستید هم پتریزو براتوت عکس و فیلم میفرسته و میتونید بچه گربه مورد علاقتون رو انتخاب کنید و بعد از اون خیلی سریع بچه گربتون رو سالم و سلامت در خونتون تحویل بگیرید.

 

 

دسته بندی بلاگ
اشتراک گذاری
نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سیزده + سیزده =

گربه ها

هیچ محصولی در گربه ها نیست.

ورود به سایت